کد خبر : 192458
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 - 10:57
-

ناظم الشریعه: برای جام جهانی فوتسال به یک برنامه‌ریزی مناسب نیاز داریم/هرچه تعداد لژیونرهای ایرانی بیشتر باشد خوب است/کیفیت لیگ بهتر می شود

ناظم الشریعه: برای جام جهانی فوتسال به یک برنامه‌ریزی مناسب نیاز داریم/هرچه تعداد لژیونرهای ایرانی بیشتر باشد خوب است/کیفیت لیگ بهتر می شود

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: نخستین کاری که فدراسیون فوتبال باید انجام دهد ایجاد یک موقعیت مناسب برای تیم ملی فوتسال است، زیرا به زودی باید در جام جهانی فوتسال به میدان برویم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد ناظم‌الشریعه در خصوص وضعیت تیم ملی فوتسال ایران اظهار کرد: لغو جام ملت‌های آسیا که قرار بود در فروردین ماه برگزار شود، تمام برنامه‌های تیم ملی فوتسال را تحت‌الشعاع قرار داد. با توجه به برگزاری جام جهانی در شهریور ماه در جلسه کمیته فوتسال برنامه‌ریزی‌های خود را اعلام کردیم. باید منتظر بمانیم تا AFC نحوه معرفی تیم‌ها برای جام جهانی را مشخص کند، اما با توجه به شرایط تیم ملی ایران، باید نماینده اول آسیا در جام جهانی باشیم.

وی افزود: نحوه برنامه‌ریزی لیگ برتر فوتسال اهمیت زیادی در برنامه‌های تیم ملی خواهد داشت. امیدوارم کمیته فوتسال و سازمان لیگ فوتسال تعامل خوبی با یکدگیر داشته باشند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای تیم ملی داشته باشیم. در حال پیگیری هستیم تا لیگ برتر به موقع به اتمام برسد و بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار گیرند. همچنین پس از آن بتوانیم لیگ را مجددا در تاریخی آغاز کنیم تا بازیکنان بتوانند آمادگی خود جهت حضور در جام جهانی را حفظ کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص برنامه بازی‌های تدارکاتی گفت: یکی از ارکان آماده‌سازی تیم ملی برگزاری بازی‌های تدارکاتی است. نخستین کاری که فدراسیون فوتبال باید انجام دهد ایجاد یک موقعیت مناسب برای تیم ملی فوتسال است، چرا که نخستین رویدادی که می‌تواند فدراسیون فوتبال را تحت‌الشعاع قرار دهد، جام جهانی فوتسال است. در دوره گذشته توانستیم جایگاه سومی جهان را از آن خود کنیم. از همین رو کار سختی در پیش داریم و امیدوارم اتفاقاتی رخ دهد که به نفع فوتسال ایران باشد.

ناظم‌الشریعه در رابطه با وضعیت لژیونرها خاطرنشان کرد: تعداد بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند زیاد است، اما وضعیت دو بازیکن اصلی تیم ملی یعنی حسین طیبی و احمد اسماعیلی‌پور، در حال رصد و پیگیری است و با این دو بازیکن ارتباط داریم. هرچه تعداد لژیونرهای ایرانی بیشتر باشد خوب است اما اگر بازیکنان در کشور و باشگاه خوبی فعالیت کنند می‌توانند تاثیر مثبتی در تیم ملی داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌های آتی تیم ملی فوتسال عنوان کرد: در اسفند ماه یک فیفادی داریم که با توجه به اصرار به انجام بازی‌های لیگ برتر، احتمالا اردوی تیم ملی در آن تاریخ لغو شود. تعداد فیفادی‌ها در سال آتی کم است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در خارج از فیفادی نیز بازی و اردو داشته باشیم. در حال پیگیری برای حضور در یک تورنمت در تایلند و بازی تدارکاتی در ژاپن و هلند هستیم. هنوز وضعیت تورنمنت تایلند قطعی نشده و کمیته فوتسال در جریان جزییات اردوها و بازی‌ها قرار دارد. اگر تعداد بازی‌های ما افزایش یابد می‌توانیم از بازیکنان جوان خود در این بازی‌ها نیز استفاده کنیم.

ناظم‌الشریعه در مورد آخرین اردوی تیم ملی فوتسال گفت: چند بازیکن جوان و با استعداد دعوت کرده بودیم که متاسفانه به دلیل ابتلا به کرونا و هم‌اتاقی با مبتلایان چندین نفر را از دست دادیم. در اردوهای آتی تیم ملی سعی خواهیم کرد مجددا آن‌ها را به تیم ملی دعوت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص کیفیت بازی‌های لیگ برتر در نیم فصل دوم تصریح کرد: در نیم فصل نخست بازیکنان حدود ۱۰ ماه از شرایط بازی‌ها دور بودند. همچنین به دلیل فشردگی مسابقات کار سخت‌تر شده بود، اما با گذشت زمان کیفیت بازی‌ها و شرایط تیم‌ها در نیم فصل دوم باید بهتر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمد شنبه , ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

ناظم الشریعه تو خودت گفتى خدا کنه بازى هاى آسیایی لغو بشه؟!!! حالا میگى برنامه هاى ما بهم ریخت؟!! خدایی روزى ١٠ تا حرف میزنى بجاى مصاحبه و خود نمایی بیشتر فکر کن و فکر برنامه ریزى باش تیم ملى رو نابود میکنید شماها