کد خبر : 193448
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 8:30
-

داستان این روزهای لیگ فوتسال بانوان

بی نظمی ، لغو بازی ها و تیم هایی که در سطح لیگ برتر نیستند!

بی نظمی ، لغو بازی ها و تیم هایی که در سطح لیگ برتر نیستند!

این فصل از لیگ برتر فوتسال زنان به دلیل تفاضل گل بالای تیم‌ها در یک دیدار و انصراف تیم‌های ضعیف برابر مدعیان قهرمانی می‌تواند مهری بر پایان شگفتی‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، این فصل از لیگ برتر فوتسال زنان به دلیل تفاضل گل بالای تیم‌ها در یک دیدار و انصراف تیم‌های ضعیف برابر مدعیان قهرمانی می‌تواند مهری بر پایان شگفتی‌ها باشد.

۶ هفته از لیگ فوتسال زنان می‌گذرد اما هنوز به اواسط فصل نرسیده، صدای اعتراض سرمربیان فوتسال به گوش می‌رسد.

فصل گذشته از نقطه نظر سرمربیان تیم‌های لیگ برتری، فصل شگفتی‌ها، عملکرد تیم‌ها برای صعود به مرحله پلی‌آف بسیار خوب، رقابت‌ها بالا و بازی‌ها دیدنی بود.

به همین دلیل شمار آسیب دیدگان بالا رفت و سرمربی تیم ملی فوتسال زنان عنوان کرد که با لشگری از مصدومان روبرو شده است و بسیاری از ملی‌پوشان در اردو نمی‌توانند شرکت کنند.

هر چند در ابتدا و اواسط فصل گذشته ۲ تیم منحل شد و یک تیم هم امتیاز خود را به تیم دیگر داد. سرمربیان در آن فصل هم از زیاد بودن تعداد تیم‌ها شاکی بودند اما پس از انصراف و انحلال این تیم‌ها، شاهد بازی‌های با کیفیت و فشرده‌ای بودیم.

حال تصور می‌کردیم که با آغاز لیگ برتر این فصل هم به تکرار شگفتی‌ها برسیم اما با اضافه شدن دو تیم هیات فوتبال رودان و کیمیای اسفراین و بسته شدن لیگ برتر با ۱۴ تیم شاهد پایین آمدن کیفیت بازی‌ها شده‌ایم.

به گونه‌ای که با مشاهده نتایج دیدارها متوجه اختلاف بالای گل‌ها در یک دیدار می‌شویم و این امر نشان دهنده پایین بودن کیفیت بازی‌ها است. به عنوان نمونه مس رفسنجان هفته گذشته در دیدار برابر کیمیای اسفراین ۱۴ گل به ثمر رساند که این نتیجه نمی‌تواند نویدبخش شگفتی در لیگ فوتسال زنان باشد.

رقابتی یک طرفه که نشان دهنده ضعف بالای تیم اسفراین است که حتی نمی‌تواند یک گل را درون دروازه تیم مدافع عنوان قهرمانی جای دهد.

حال از این موضوع که بگذریم، مورد بعدی عدم حضور تیم‌های ضعیف برابر تیم‌های قوی است. این قضیه می‌تواند به ضرر تیم‌های مدعی قهرمانی تمام شود.

شهناز یاری در گفت و گویی عنوان کرد که از ۶ هفته از لیگ فوتسال زنان، دو هفته بازی نداشتیم زیرا تیم‌های شهروند ساری و فجر شیراز از بازی برابر ما انصراف دادند. سازمان لیگ باید پاسخگوی این بی‌نظمی باشد.

اما بدرستی اگر سازمان لیگ فصل جدید لیگ برتر فوتسال زنان را با تیم‌های کمتر و باکیفیت ببندد، چه اتفاقی می‌افتد. چرا مسوولان این سازمان تاکید بر زیاد بودن تیم‌ها دارند که در ابتدا یا اواسط فصل آن تیم منحل شود یا انصراف دهد و به دلیل ضعف در بازی‌ها و کمبود بودجه برابر تیم‌های مدعی حاضر به بازی نشود.

به نظر می‌رسد با ادامه این روند نه تنها به تیم‌های مدعی قهرمانی آسیب می‌رسد بلکه شاهد پایین آمدن کیفیت بازی‌ها و نیز مهری بر پایان شگفتی در لیگ فوتسال زنان خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.