کد خبر : 197229
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 10:58
-

صعود آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا به جام جهانی فوتسال

صعود آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا به جام جهانی فوتسال

تیم‌های ملی فوتسال آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا جواز حضور در مسابقات جام جهانی فوتسال را به دست آوردند. در حال حاضر فقط دو تیم آسیایی برای صعود به جام جهانی باقی مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، نهمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتسال قرار است ۱۲ سپتامبر تا ۴ اکتبر (۲۱ شهریور تا ۱۲ مهر) به میزبانی کشور لیتوانی برگزار شود. در این دوره از مسابقات ۲۴ تیم حضور خواهند داشت که در حال حاضر چهره ۲۲ تیم حاضر در این مسابقات مشخص شده و تنها دو سهمیه از قاره آسیا باقی مانده است.

صعود آمریکا، پاناما، گواتمالا و کاستاریکا

مسابقات فوتسال قهرمانی آمریکای شمالی و مرکزی (کونکاکاف) به میزبانی کشور گواتمالا در حال برگزاری است. این مسابقات در حکم انتخابی جام جهانی هم محسوب می‌شود. کونکاکاف برای جام جهانی فوتسال دارای چهار سهمیه است که با صعود آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا به مرحله نیمه نهایی، سهمیه این منطقه مشخص شد.

پیروزی ۱۲ گُله کاستاریکا و حذف کانادا

در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات روز گذشته تیم آمریکا با دو گل جزایر دومینکن را از پیش رو برداشت. پاناما بعد از تساوی ۱ – ۱ با کانادا، در ضربات پنالتی موفق شد ۴ بر ۳ پیروز شود. کاستاریکا با نتیجه ۱۲ بر یک تیم سوریناما را شکست داد و گواتمالا هم بعد از تساوی ۳-۳ مقابل السالوادور، در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ پیروز شد تا ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی کونکاکاف، جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

صعود آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا به جام جهانی فوتسال
تیم ملی فوتسال آمریکا برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۰۸ در جام جهانی شرکت می‌کند

سهمیه آمریکای لاتین و اقیانوسیه

آمریکای لاتین جزو اولین مناطقی بود که سهمیه‌اش برای حضور در جام جهانی فوتسال تعیین شد. پیش از شیوع ویروس کرونا، از این قاره چهار کشور آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا راهی جام جهانی شدند. جزایر سلیمان هم از اقیانوسیه سهمیه جام جهانی را از آن خود کرد.

آفریقا با سه تیم در جام جهانی

قاره آفریقا هم پیش از شیوع ویروس کرونا مسابقات قهرمانی خود را برگزار کرد که در نهایت سه کشور مصر، مراکش و آنگولا مسافر جام جهانی شدند. مراکش در این مدت حتی چند مسابقه تدارکاتی هم برگزار کرد.

اروپا دارای بیشترین تیم در جام جهانی فوتسال

بخش عمده‌ای از مسابقات فوتسال قهرمانی قاره اروپا هم پیش از شیوع ویروس کرونا برگزار شد. اروپا با احتساب لیتوانی میزبان، دارای هفت سهمیه در جام جهانی فوتسال است. از این قاره تیم‌های اسپانیا، پرتغال، صربستان، لیتوانی، قزاقستان، روسیه و جمهوری چک در جام جهانی حاضر خواهند بود.

صعود آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا به جام جهانی فوتسال
تیم ملی فوتسال اسپانیا

* تنها دو سهمیه از قاره آسیا باقی مانده است

آسیا تنها قاره‌ای در جهان است که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست مسابقات انتخابی جام جهانی را به صورت کامل برگزار کند. برنامه ریزی های کنفدراسیون آسیا برای تعویق مسابقات هم راه به جایی نبرد و در نهایت AFC مکانیسم جدیدی را برای تعیین ۵ سهمیه خود در جام جهانی به کار گرفت. بر اساس امتیازات فنی و سوابق کشورها، تیم‌های ایران، ژاپن و ازبکستان بدون برگزاری مسابقات انتخابی سهمیه جام جهانی گرفتند. همچنین قرار است برای تعیین دو سهمیه دیگر، مسابقات پلی آف و انتخابی برگزار شود. این دو سهمیه از جدال تیم‌های تایلند با عراق و ویتنام با لبنان مشخص می‌شود. این مسابقات حدود دو هفته دیگر به میزبانی امارات برگزار خواهد شد.

نگاه کلی به تیم‌های راه یافته به جام جهانی

اروپا: اسپانیا، پرتغال، صربستان، لیتوانی، قزاقستان، روسیه و جمهوری چک

آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا

آمریکای شمالی و مرکزی: آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا

اقیانوسیه: جزایر سلیمان

آفریقا: مراکش، مصر و آنگولا

آسیا: ایران، ژاپن، ازبکستان (تایلند یا عراق / ‏‬ لبنان یا ویتنام)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.