کد خبر : 201820
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 12:41
-

مذاکره صانعی با سه گزینه هدایت بانوان

مذاکره صانعی با سه گزینه هدایت بانوان

سه گزینه برای تیم ملی فوتسال وجود دارد. اینها نفراتی هستند که علی صانعی به عنوان آن چه “مدیر فنی تیم ملی فوتسال زنان” از او نام برده شده، با آن‌ها مذاکره و گفتگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی خادم و با حضور شهره موسوی، قرار است سرمربی تیمی انتخاب شود که قرار است در سومین دوره مسابقات فوتسال زنان آسیا شرکت کند و این یعنی یک انتخاب سرنوشت ساز.

سه گزینه برای تیم ملی فوتسال وجود دارد. اینها نفراتی هستند که علی صانعی به عنوان آن چه “مدیر فنی تیم ملی فوتسال زنان” از او نام برده شده، با آن‌ها مذاکره و گفتگو کرده است.

شهناز یاری

یاری آخرین سرمربی تیم ملی است که با توجه به ظهور کرونا و لغو مسابقات قهرمانی آسیا، عملاً جز چند دوره اردوی ملی، فعالیت رسمی در تیم ملی نداشت.

سوابق طولانی مربیگری در سطح عالی فوتسال ایران و موفقیت در کسب جام و عناوین در لیگ برتر او را از سایر گزینه‌ها متمایز می‌سازد. در جمع بازیکنان سطح اول فوتسال ایران، او دارای محبوبیت و مقبولیت است و اعتماد به نفس و دانش بالا از دیگر خصوصیات اوست.

او همان مربی‌ای است که بر اختیار تام سرمربی تیم ملی زنان در برابر مشاوران مرد در تیم ملی، تاکید کرده و گفته بود که هر مشاوری که به تیم ملی می‌آید، نقش مشورتی دارد و تصمیم نهایی بر عهده سرمربی است. هیچ مربی زن ایرانی تاکنون چنین موضعی نداشته است.

 

شهناز یاری بارها تاکید کرده که تیم ملی را با اختیار تام می‌سازد و قرار نیست به هر قیمتی در تیم ملی باشد. یاری در لیگ ۹۷ با نامی نو اصفهان قهرمان لیگ برتر شد، در لیگ ۹۸ به واسطه حضور در تیم ملی هدایت تیمی را نپذیرفت اما در لیگ ۹۸ به سایپا رفت و با این تیم نایب قهرمان لیگ شد.

فاطمه شریف

شریف از نسل جدید مربیان فوتسال ایران است و مهم‌ترین خصوصیات او دانش به روز، توان هدایت در زمان بحران، شخصیت مربیگری در سطح عالی و خونسردی است.

شریف در سال ۹۷ زمانی که موضوع اعزام تیم ملی فوتسال جوانان به المپیک جوانان در آرژانتین مطرح شد، مربی تیم ملی جوانان شد و تیم ملی را آماده اعزام به آرژانتین کرد.

در همان زمان بود که در اتفاقی عجیب، تیم ملی دختران به المپیک بوئنوس آیرس اعزام نشد و اعزام تیم پسران با هدایت علی صانعی به اعزام تیم دختران ترجیح داده شد که البته تیم پسران در همان دور اول حذف شد.

شریف در سال ۹۷ در آخرین سال فوتسال خود به عنوان بازیکن نیز در میادین حاضر شد و یکی از ارکان قهرمانی نامی نو اصفهان در لیگ برتر بود.

او در سال ۹۸ هدایت تیم فوتسال هیئت خراسان رضوی در لیگ برتر را در دست گرفت و با کسب رتبه سوم در جدول اصلی به پلی آف رفت و در نیمه نهایی مغلوب مس رفسنجان شد.

البته در لیگ برتر ۹۶ نیز او به عنوان سرمربی – بازیکن در تیم سیاه جامگان مشهد حضور داشت که در آن سال، تیم مشهدی در رده چهارم جدول ایستاد و یک سال پیش از آن نیز، سرمربی تیم پیروزی کامیاران بود که این تیم را از لیگ یک به لیگ برتر رساند.

پس از این عملکرد درخشان، او در سال ۹۹ با تیم استانش کار را ادامه داد و پس از پالایش نفت آبادان و سایپا، لیگ را با رتبه سوم تمام کرد و دو سال موفق را با تیمش به انتها رساند.

فاطمه شریف همچنین نایب رییس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی است.

نیلوفر اردلان

اردلان یکی از اعضای تیم ملی فوتسال بود گرچه حسرت او عدم حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بوده است. او بعدها به مربیگری روی آورد. فعالیت عمده اردلان در فوتسال پایه است و وی در حال آموزش در این بخش است.

نیلوفر اردلان در سال ۹۸ سرمربی سایپا شد و نخستین تجربه مربیگری یک تیم لیگ برتری را سپری کرد که حاصل آن رتبه دوم و نایب قهرمانی با سایپا بود اما جای خود را به سرمربی جدید داد.

 

در زمستان ۹۸ او مربی تیم ملی جوانان زیر ۲۰ سال شد که در مسابقات چند جانبه آسیای مرکزی موسوم به کافا شرکت کرد. در سال ۹۹ او در لیگ برتر فعالیتی نداشت

چه کسی انتخاب می‌شود؟

روال استاندارد انتخاب سرمربیان این است که اعضای هیئت رییسه در مورد یک گزینه به نتیجه می‌رسند و با نظر جمعی، یک گزینه برای تیم ملی نهایی می‌شود.

علی صانعی به عنوان مدیر فنی با هر سه گزینه مذاکره کرده است و باید دید او از یکسو و تصمیم گیرندگان نهایی از سوی دیگر، چه ایده‌ای برای آینده تیم ملی دارند.

 

یکی از مهم‌ترین نکات در فرآیند انتخاب مربیان، برنامه محور بودن آنهاست. از سوی دیگر میزان علاقه‌مندی بازیکنان به کار با یک سرمربی یا محبوبیت درون تیمی، داشته‌های تجربی و توان هدایت تیمی که قهرمان آسیاست از مواردی است به طور استاندارد، در این زمینه نقش ایفا می‌کند.

پیش‌تر از پیچ تاریخی و لغزنده در این انتخاب برای فدراسیون تحت مدیریت شهاب‌الدین عزیزی خادم و شهره موسوی سخن گفته‌ایم. تصمیمات کلیدی تعیین می‌کند تیم ملی فوتسال زنان ایران در آینده، آرامش خواهد داشت یا روزهای متفاوتی به خود خواهد دید. برداشت فرد، حاصل بذر امروز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نادر شنبه , ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

قطعا نظر نهایی رو باید عزیزى خادم بدهد و بقیه فقط میتونند نظرشون رو بدهند عزیزى خادم باید ورود کند اصلا کمیته فوتسال مگه نداریم ؟!!

خانمى شنبه , ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

فقط فقط نیلوفر اردلان ، یارى و شریف اصلا در حد تیّم ملى نیستند خانم اردلان بهترین گزینه هستند