کد خبر : 206231
تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 11:24
-

نظری: بازیکنان تیم ملی فوتسال سردرگم بودند و آمادگی روانی نداشتند/ باید خون جدیدی به رگ‌های فوتسال تزریق شود

نظری: بازیکنان تیم ملی فوتسال سردرگم بودند و آمادگی روانی نداشتند/ باید خون جدیدی به رگ‌های فوتسال تزریق شود

پیشکسوت فوتسال کشورمان اعتقاد دارد بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۱، سردرگم بازی می‌کردند و آمادگی روانی نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مصطفی نظری درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی گفت: به بازیکنان و مربیان تیم ملی خسته نباشید می‌گویم که تمام تلاش خود را کردند. بازی‌ها برای ما خوب شروع نشد و بازیکنان از ابتدا با استرس بازی می‌کردند که دلیل آن را نمی‌دانم. خشونت و اخراج حمید احمدی در دیدار نخست، شیرازه تیم را به هم ریخت و انتظار داشتیم ایران در ادامه بهتر شود.

بازیکنان از لحاظ روانی آماده نبودند، کادر فنی باید به آنها آمادگی می‌داد
وی با بیان اینکه بهترین نمایش ایران در نیمه اول دیدار با قزاقستان بود، تصریح کرد: مشکل بزرگ ما این بود که نیمه‌های دوم را به حریفان می‌دادیم و بازیکنان یا مشکل بدنی داشتند، یا استرس به آنها اجازه کار نمی‌داد. کادر فنی وظیفه داشت بازیکنان را آماده این مسابقات بزرگ کند و بازیکنان باتجربه ما باید بهتر بازی می‌کردند، اما کل تیم از لحاظ روانی آماده نبود.

دریافت هشت گل از ازبکستان جای حرف باقی نمی‌گذارد
دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا عملکرد این تیم قابل قبول بود یا خیر، اظهار داشت: ۹ بازیکن تیم سال ۲۰۱۶ که به مقام سوم جهان رسید، به لیتوانی رفته و مربیان تیم ملی از فینال صحبت می‌کردند. به نظرم دریافت هشت گل از ازبکستان دیگر جای حرفی باقی نمی‌گذارد. آمریکا هم که به تیم دیگری گلزنی نکرد، اما دو بار دروازه ما را گشود که باید به آن فکر کنیم. ایران ساختار دفاعی خوبی نداشت و دفاع ما مقابل بازی پنج نفره مشخص نبود.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , جام جهانی فوتسال , محمد ناظم‌الشریعه ,

می‌توانستیم به راحتی فینالیست شویم اما سردرگم بودیم 
نظری با اشاره به حمایت مسئولان فدراسیون از شاگردان محمد ناظم‌الشریعه خاطرنشان کرد: فدراسیون نگاه ویژه‌ای نسبت به ملی‌پوشان داشت. حتی عزیزی خادم به لیتوانی رفت و پاداش اعضای تیم هم پرداخت شد. نکته مهم‌تر این بود که قرعه بسیار خوبی داشتیم و می‌توانستیم به راحتی فینالیست شویم، اما این اتفاق رخ نداد و بازیکنان سردرگم بودند. به نظرم ناظم‌الشریعه نتوانست تاکتیک‌های خود را القا کند و مردم از عملکرد تیم ملی راضی نبودند.

الان زمان پوست‌اندازی تیم ملی است
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان جوان باکیفیتی در ایران هستند که جای امثال علی‌اصغر حسن‌زاده را پُر کنند یا خیر، بیان کرد: ما چاره‌ای جز جوانگرایی نداریم و نسل‌های گذشته هم رفتند تا امثال حسن‌زاده آمدند. شمسایی و حیدریان بهترین بازیکنان آسیا بودند، اما جوانانی آمدند و جای آنها را پُر کردند. الان زمان پوست‌اندازی تیم ملی است و باید کم‌کم شاکله این تیم را تغییر دهیم. جوانگرایی تاوان دارد، اما ایران بازیکنان جوان و توانای زیادی دارد که می‌توانند کنار باتجربه‌ها قرار بگیرند.

باید خون جدیدی به رگ‌های فوتسال کشور تزریق شود
کارشناس فوتسال ایران درباره زمزمه‌هایی مبنی بر پایان کار محمد ناظم‌الشریعه در تیم ملی عنوان کرد: من به کادر فنی تیم خسته نباشید می‌گویم و فدراسیون فوتبال باید در مورد این موضوع تصمیم بگیرد. ناظم‌الشریعه حدود شش سال در تیم ملی کار کرده و در جام جهانی ۲۰۱۶ افتخار بزرگی به دست آورد. اگر قرار است او بماند، فدراسیون باید از این مربی حمایت کند و اگر قرار به جدایی ناظم‌الشریعه است، باید از تجربیات کادر فنی استفاده شود. با این حال فکر می‌کنم باید خون جدیدی به رگ‌های فوتسال کشور تزریق شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.