کد خبر : 206305
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 12:12
-

تیم مسنی را راهی بازی‌ها کردیم

آهنگران:فوتسال باید متحول و از ریشه درست شود / آنقدر ترسو بازی کردیم که تیم‌های مقابل جسور شدند / باید به‌راحتی قزاقستان را شکست می‌دادیم

آهنگران:فوتسال باید متحول و از ریشه درست شود / آنقدر ترسو بازی کردیم که تیم‌های مقابل جسور شدند / باید به‌راحتی قزاقستان را شکست می‌دادیم

بازیکن اسبق تیم ملی ، استقلال و پرسپولیس از این روزهای فوتسال گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  ناکامی در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی که برای اولین بار جاده رسیدن به فینال این بازی‌ها برای ما هموار شده بود، نگرانی پیشکسوت‌های این رشته مهیج را بیش از پیش کرده و یکی از راه‌های پیشنهادی برای توسعه و پیشرفت فوتسال در کشور توجه و حمایت جدی‌تر مسوولان است.

 در سال های اخیر متاسفانه بی‌توجهی مسوولان، مشکلات مدیریتی و مسایلی همچون مافیا در این رشته مهیج باعث شده تا ضربه جبران‌ناپذیری به فوتسال کشور وارد شود.

در واقع باید گفت که هیچ‌کس سر جای خود نیست و افرادی در رأس امور قرار می‌گیرند که با این ورزش بیگانه هستند تا جایی که یکی از تدافعی‌ترین تیم‌های جهان که همواره تیم‌های قدرتمند فوتسال جهان برای بازی با آن اعلام آمادگی می‌کردند در برابر تیم‌های نه چندان قدرتمند صربستان و آمریکا (هرکدام ۲ گل)، ازبکستان (۸ گل) و قزاقستان (۳ گل) ۱۵ گل دریافت می کند.  

مجتبی آهنگران، بازیکن اسبق تیم‌های فوتسال پیمان، استقلال و پرسپولیس درباره وضعیت کنونی فوتسال کشور گفت: «متاسفانه قبل از این‌که از باخت تیم ناراحت باشم از شروع یک دوره رکود در فوتسال و به‌نوعی آغاز سلطنت دوباره اشخاص نان به نرخ روزخوری ناراحتم که فقط و فقط به فکر گرفتن ماهی از این آب گل‌آلود فوتسال هستند.

متاسفانه تا بوده همین بوده الان وقت آن رسیده یک گروه جدید بیایند قبلی‌ها را کنار بزنند کار را دست بگیرند اما در اصل قضیه هیچ فرقی نمی‌کند از خیلی وقت قبل برای این قسمت هم مثل بازی شطرنج مهره‌چینی شده و داستان ادامه دارد.

 وضعیت این فوتسال مثال آن دزدی است که شب وقتی دزدی از او می‌پرسند چه کار می‌کنی می‌گوید دارم تار می‌زنم. می‌پرسند پس صدایش کو؟ می‌گوید: فردا صبح در می‌آید. الان هم همین‌طور است این سازی که نواخته می‌شود صدایش فردا در می‌آید! همان‌طوری که قبلاً هم گفتم خیلی از عزیزان از حالا برای آینده خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند، تعریف و تمجید و … اما من به جایی وصل نیستم و هیچ نیازی هم به پست و جایگاه ندارم لذا حرفم را خیلی راحت می‌زنم گرچه می‌دانم این حرف‌ها خواهان ندارد!»

او که فوتبالیست بوده و از سال ۱۳۷۹ با تشکیل لیگ فوتسال به این رشته ورزشی روی آورد، ادامه داد: «ما پیشکسوت‌های فوتسال واقعاً دل مان به حال فوتسال می‌سوزد. برخی از دوستان با مماشات صحبت می‌کنند؛ از حالا شروع کردن به تعریف از روسا که آقای فلانی، فلان و …

به نظر من باید این‌ها را کنار بگذاریم، نقاط ضعف اصلی تیم را بگوییم. ما از نظر مدیریتی هم خیلی مشکل داریم و این باید برطرف شود این‌که بخواهیم از یک مدیر رده بالای فدراسیون تعریف کنیم تا در آینده پستی بگیریم از نظر من این یک کار کاملاً غیرانسانی است. آنچه که واقعیت هست را باید گفت.

فوتسال باید متحول و از ریشه درست شود. ما باید یکی ۲ سالی یا شاید ۲، ۳ سالی بسوزیم و در این فاصله به جوانان اعتماد و اطمینان کنیم و اگر این کار را به درستی انجام دهیم در آینده نتیجه آن را خواهیم دید، ولی اگر با این شرایط پیش برویم و این‌گونه ادامه دهیم و لیگ این‌گونه برگزار شود در این فوتسال به هیچ‌ جایی نخواهیم رسید.

تنها به شرطی که انجام و رعایت آنچه که در بالا بدان اشاره کردم؛  می‌توانیم به جایی که حق‌مان هست و از ما گرفته شده برسیم.»

ملی پوش اسبق فوتسال کشورمان افزود: «قطعاً همه این‌ها به شرط استفاده و اعتماد به جوانان، استفاده از تجربیات پیشکسوت‌ها و مدیران لایق است نه مدیرانی که با پول و مافیای فوتسال به آن رده‌های بالا رسیده‌اند! در مورد بازی با قزاقستان باید بگویم که برای من شب بسیار سختی بود. فکر می‌کنم خیلی از دلسوزان و علاقه‌مندان به فوتسال نیز حال مرا داشتند. ما نباید به این بازی را می‌باختیم بلکه باید به‌راحتی قزاقستان را شکست می‌دادیم و به جمع چهار تیم پایانی می‌رفتیم. واقعیت این است همان اولین بازی برای ما حکم فینال پیدا کرد؛ چون خودمان بد بازی کردیم!

آنقدر ترسو بازی کردیم که تیم‌های مقابل جسور شدند. آنقدر ترسو بازی کردیم که تیم‌های صربستان و آمریکا برای ما شاخ شدند! ازبکستان که همیشه و در ادوار مختلف گل‌های زیادی از ما می‌خورد اگر یک یا دو دقیقه دیگر بازی ادامه پیدا می‌کرد ما را می‌برد. دوست ندارم کادرفنی را زیر سوال ببرم، ولی باید نقاط ضعف تیم را گفت. قبل از این هم بارها گفته بودیم که تیم ما از نظر سنی تیم تقریباً مسن است و متاسفانه ما قبل از آغاز بازی‌ها باختیم!

انتخاب بازیکن‌ها اصلاً خوب نبود. ما تیم مسنی را راهی بازی‌ها کردیم و در واقع به جوان‌های لیگ مان اعتماد نکردیم.

حالا نمی‌خواهم بگویم این انتخاب‌ها چه بود، چه نبود؟ زدوبند بود، یا نبود؟ هرچه بود ما نفرات خوبی را انتخاب نکردیم. من قبل از آن‌که از باخت تیم ملی فوتسال‌مان ناراحت باشم، ناراحت بعد از آن هستم. ما الان باختیم ۲، ۳ سال در شوک این باخت می‌مانیم هیچ کاری نمی‌کنیم یک گروه جدید می‌آیند و آن گروه هم قطعاً هیچ کار خاصی صورت نمی‌دهد چون در ادوار گذشته آن را دیده‌ایم. آن گروه هم می‌آید کاری انجام نمی‌دهد و چهار بازیکنی که منتسب به خودش است را می‌آورد، استفاده می‌کند و دوباره روز از نو روزی از نو!»

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.