کد خبر : 206248
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 8:04
-

کسی به من بی احترامی کند ناراحت نمی‌شوم

ناظم الشریعه: بازیکن باتجربه می‌گفت کاش زودتر مسابقات جام جهانی تمام شود!/نمی‌توانم جلوی مصاحبه‌هایی که در ایران می‌شود را بگیرم

ناظم الشریعه: بازیکن باتجربه می‌گفت کاش زودتر مسابقات جام جهانی تمام شود!/نمی‌توانم جلوی مصاحبه‌هایی که در ایران می‌شود را بگیرم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: یکی از بازیکنان باتجربه دو روز قبل از بازی می‌گفت کاش زودتر مسابقات جام جهانی تمام شود!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با وجود گذشت چند روز از شکست مقابل قزاقستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال همچنان به انتقاداتی که از وی می‌شود، واکنش نشان می‌دهد.

مهمترین مسائلی که درباره تفکرات سرمربی تیم ملی نسبت مطرح است، اعزام حسین طیبی با وجود مصدومیت، کنار گذاشتن انضباطی محمدرضا سنگ سفیدی، عدم اعزام بازیکنان جوان‌تر و دو دستگی در میان بازیکنان است.

ناظم الشریعه در تازه‌ترین گفتگوی خود در خصوص اینکه چرا بازیکنان شش دانگ و جوان لیگ در تیم ملی حضور ندارند، گفت: بازیکن شش دانگ در لیگ پیدا می‌شود به شرطی که بازی کند و شش دانگ شود. با بازی در لیگ، بازیکن می‌شود یک دانگ! پنج دانگ دیگرش می‌شود بازی با تیم‌های بزرگ.

وی ادامه داد: مسلم اولادقباد از سال ۲۰۱۷ با ما و در اردوهای تیم ملی بود. بازیکنی که به جام جهانی می‌آید باید در اندازه این جام باشد. بازیکن دیگری که مدنظر داشتیم مهدی کریمی چپ پا بود. کریمی مصدوم شد و تا آخرین لحظه اردو با ما کار کرد که او را برسانیم ولی واقعاً نشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال که با شبکه خبر گفتگو می‌کرد، درباره دلیل اعزام حسین طیبی به جام جهانی با وجود مصدومیت، تاکید کرد: حسین در بازی با بلاروس آُیب دید. در بلاروس متوجه نشدیم مصدوم شده است. خودش هم متوجه نشد. وقتی برگشتیم به او گفتم برو کمیته پزشکی که به من اعلام کردند بعد از سه هفته می‌تواند بازی کند که یک هفته از آن هم گذشته بود. طیبی برند تیم ملی بود و فکر می‌کردم به مراحل بعد می‌رسد. از کمیته پزشکی ناراحت نیستم. آنها بر اساس قواعد پزشکی گفتند و درست هم گفتند ولی آناتومی آدم‌ها با هم فرق دارد. اگر تیم ملی در جام می‌ماند، حسین می‌توانست برایمان بازی کند.

ناظم الشریعه همچنین به صورت تلویحی تایید کرد که باخت به آرژانتین مصلحتی و برای تعیین مسیر بهتر برای تیم ملی ایران بوده است. وی گفت: ما از قبل یک استراتژی را تعیین کردیم. نه من بلکه همه ایران می‌دانستند بازی با آرژانتین فرق دارد و احتمال اینکه به مسیر مناسب برسد بیشتر است. این مسیر (دوم شدن در گروه) برای ما بهتر بود. البته ازبکستان متفاوت شده بود و قدرت قزاقستان هم اظهر من الشمس است. ما این استراتژی را داشتیم. ضمن اینکه بازیکن محروم و مصدوم هم داشتیم. باید اینها را به شرایط بازی می‌رساندیم. شاید یکی از دلایلی که برایمان مشکل ایجاد شد همین مصدومیت‌ها بود. فرهاد فخیم مقابل ازبکستان آسیب دید. فخیم بازیکن بزرگی است و در دو، سه سال گذشته می‌توان او را یکی از دلایل قهرمانی مس سونگون در لیگ برتر دانست.

وی درباره تنبیه انضباطی محمدرضا سنگ سفیدی و کنار گذاشتنش از لیست بازی قزاقستان اظهار کرد: خیلی‌ها از من در این مورد سئوال می‌کنند. اگر کسی به من بی احترامی کند ناراحت نمی‌شوم. به سنگ سفیدی گفتم در زمین “این کار را بکن” که او گفت “این‌طوری است”. برای همین به او گفتم “برو بیرون بنشین” و او را کنار گذاشتم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه اختلاف و دو دستگی در تیمش را تکذیب کرد و یادآور شد: این تیم در پنج، شش سال گذشته نان همدلی اش را خورده است. چیزی که برای ما مشخص بود این بود که همه همدل بودیم و هدفمان صعود به مراحل بالاتر بود آن هم قدم به قدم. به بازیکنان گفتم سعی کنید مسیرمان هم یکی باشد. همدلی در نهایت وجود داشت ولی بالاخره قبول کنیم تاثیراتی داشت. ما آدم‌های احساسی هستیم. وقتی آنجا (در لیتوانی) بازی می‌کردیم پالس های منفی به ما می‌رسید. من نمی‌توانم جلوی مصاحبه‌هایی که اینجا (در ایران) می‌شود را بگیرم.

ناظم الشریعه به یکی از مسائل مهم در تیم ملی اشاره کرد و گفت: بازیکن باتجربه ام نباید دو روز قبل از بازی بگوید کاش زودتر مسابقات تمام شود و برویم. این یعنی چه؟ باید چه بگویم؟ نمی گویم بازیکن کم کاری می‌کند. چنین چیزی نیست و ما ایرانی‌ها در این فاز نیستیم ولی از نظر روحی مسائلی که گفتم تاثیرگذار است. کسی که ۲۰ روز از خانواده اش دور بوده و این حرف را می‌زند یعنی چه؟ آن‌هم بازیکن باتجربه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.