کد خبر : 206601
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 14:22
-

اختصاصی Fut5al ؛

تحلیل و ‌‌بررسی ۳۰۱ گل جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۱

تحلیل و ‌‌بررسی ۳۰۱ گل جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۱

تمامی گل‌های به ثمر رسیده در جام جهانی لیتوانی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، جام‌جهانی ۲۰۲۱ با قهرمانی تیم‌ملی پرتقال که برای اولین بار به دست آمد به پایان رسید.
در دوره گذشته  جام‌جهانی که تیم‌ملی آرژانتین به سلطه تیم‌های ملی برزیل و اسپانیا بر فوتسال جهان به پایان داد شاهد نزدیک شدن تیم‌های مدعی دنیای فوتسال  به هم بودیم و این نکته در جام‌جهانی ۲۰۲۱ وضوح بیشتری یافت که فوتسال در بیشتر کشورها در حال گسترش است و تیم‌ها از لحاظ ساختاری و درک دانش تاکتیکی به پیشرفت قابل ملاحظه ای رسیده‌اند و  مانند گذشته  تیمی از قبل بازنده نیست و پیش‌بینی نتایج سخت‌تر از گذشته شده است. از نکات قابل ملاحظه دیگر در این مسابقات صعود هر پنج نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که برای اولین بار اتفاق افتاد که نشان دهنده‌ی نزدیک شدن رقبای آسیایی کشورمان در سطح آسیا نسبت به گذشته است.

در تحلیل آماری مسابقات نگاهی می‌اندازیم به گل‌های زده شده در جام‌جهانی۲۰۲۱ که می‌تواند برای مربیان و بازیکنان فوتسال از لحاظ دیدگاه آموزشی مفید باشد. 

۳۰۱ گل‌ در ای مسابقات  از خط دروازه‌ها گذشت که ۲۲۸گل‌ از آن در جریان بازی ‌و ۷۳گل از ضربات شروع مجدد بدست آمد.

در میان ۲۲۸ (۷۶٪) گل زده شده در جریان بازی ۱۷۱ گل از روی حرکات تاکتیکی، فردی و پرسینگ تیمی بود، ۱۹گل در بازی پاورپلی (بازی ۵نفره) و تنها ۳۸گل از روی حرکات ضدحمله‌ی تیم‌ها بدست آمد که نشان‌دهنده بالا رفتن سطح فنی و آگاهی تاکتیکی تیم‌ها مخصوصا در ساختار دفاعی می‌باشد.

همچنین از این آمار ۷۳ (۲۴٪) گل‌زده از روی ضربات شروع مجدد در جام‌جهانی ۲۳گل از روی ضربات آزاد مستقیم و غیر مستقیم، ۲۷گل از روی ضربات کرنر، ۱۸گل از ضربات اوت و تنها ۵گل از روی ضربات پنالتی در جریان بازی (۳پنالتی نقطه اول و ۲پنالتی نقطه دوم) بدست آمده است.

بابک منتی
مربی ایرانی شاغل در استرالیا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.