کد خبر : 206621
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 7:42
-

هاشم‌زاده: فوتسال چه زمانی قهرمان جهان شده که می‌گفتند باید به قهرمانی می‌رسیدیم؟/ میانگین سنی ما کمتر از آرژانتین بود

هاشم‌زاده: فوتسال چه زمانی قهرمان جهان شده که می‌گفتند باید به قهرمانی می‌رسیدیم؟/ میانگین سنی ما کمتر از آرژانتین بود

مربی تیم ملی فوتسال ایران درخصوص انتقادات مطرح شده نسبت به بالا بودن میانگین سنی این تیم، گفت که ایران از نایب‌قهرمان جهان جوان‌تر بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد هاشم‌زاده ، درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی اظهار داشت: در دور اول خوب پیش رفتیم و صربستان و آمریکا را شکست دادیم. نتیجه خوبی مقابل آمریکا نگرفتیم و آرژانتین هم قهرمان دوره گذشته بود. مقابل ازبکستان تمرکز خود را چند لحظه از دست دادیم و ۳،۲ گل دریافت کردیم. روسیه یکی از قدرت‌های جهان است و چهار گل به ازبکستان زد، اما ما ۹ بار مقابل این تیم گلزنی کردیم که این موضوع قدرت هجومی ما را نشان می‌دهد. تیمی که هجومی بازی می‌کند، دفاع ضعیف‌تری دارد.

از نتیجه کسب شده رضایت نداریم
وی درخصوص دیدار با قزاقستان تصریح کرد: در نیمه اول این بازی عملکرد خوبی داشتیم و روی چند اشتباه گل خوردیم. ما تمام تلاش خود را کردیم تا به نیمه‌نهایی صعود کنیم و توقع مردم و خودمان بیشتر بود. به همین خاطر از این نتیجه رضایت نداریم.

جراح معروف کشور اعلام کرد طیبی ۲۸ شهریور می‌تواند بازی کند
مربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد وضعیت حسین طیبی و اینکه گفته شد کادر فنی از شرایط او آگاه بوده است، به تسنیم گفت: بهتر است پزشکان درباره او توضیح بدهند. جراح معروف کشورمان و کمیته پزشکی فدراسیون به ما نامه دادند که طیبی روز ۲۸ شهریور می‌تواند بازی کند و به همین خاطر، او را به لیتوانی بردیم که در ادامه مسابقات هم نتوانست به میدان برود.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , جام جهانی فوتسال ,

ترسو نبودیم، محتاط عمل می‌کردیم
هاشم‌زاده در مورد عملکرد نامطلوب تیم ملی ایران در نیمه‌های دوم و اینکه برخی کارشناسان از ترسو بودن تیم صحبت کردند، خاطرنشان کرد: ما ترسو نبودیم و زمانی که گل می‌خوردیم، از حریف جلو بودیم. تیمی که در بازی‌های حذفی از حریفش عقب می‌افتد، فشار می‌آورد و ما تلاش می‌کردیم محتاط‌تر باشیم که سه گل از قزاقستان دریافت کردیم. اشتباهات داوری هم در این بازی دخالت داشت و خطای منجر به گل دوم قزاقستان درست نبود. اگر بازی ۲-۲ به پایان می‌رسید و به وقت اضافه می‌رفت، می‌توانستیم پیروز شویم.

بازیکنان به‌جای حضور در اردوی تیم ملی، در لیگ آماده جام جهانی شدند
وی در مورد اظهار نظر ناظم‌الشریعه درباره زمان کم آماده‌سازی و اینکه چرا این اتفاق در تعطیلی لیگ (اردیبهشت تا شروع جام جهانی) رخ نداد، بیان کرد: بازیکنان در اختیار تیم ملی نبودند. دعوت بازیکنان به تیم ملی یا پیوستن آنها به باشگاه‌ها و دریافت مبالغ قرارداد، دو روش پیش روی ما بود که دومی را انتخاب کردیم. لیگ برتر ایران قدرتمند است و بازیکنان با سه بازی، خودشان را برای جام جهانی آماده کردند. در ادامه هم به تورنمنت تایلند و سپس بلاروس رفتیم.

مشکل خاصی بابت غذا و لباس نداشتیم
مربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای این تیم مشکل غذا و پوشاک داشتند یا خیر، عنوان کرد: مشکل خاصی از این بابت نداشتیم.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , جام جهانی فوتسال ,

ناظم‌الشریعه تاکتیک‌های کلی را مشخص می‌کرد، نه بازیکنان
هاشم‌زاده در این باره که یک بازیکن در زمان استراحت به تشریح نکات فنی برای سایر بازیکنان می‌پرداخت، اظهار داشت: ناظم‌الشریعه صحبت‌های کلی را درباره مسائل تاکتیکی مطرح می‌کرد. بازیکنان در هر مسابقه به دو گروه چهار نفره تقسیم می‌شوند و در زمان استراحت، یکی از آنها به سایر بازیکنان گروه می‌گوید در این زمان، از این تاکتیک استفاده می‌کنیم. ناظم‌الشریعه تاکتیک‌های کلی تیم را مشخص می‌کند و بازیکنان هم تاکتیک‌ها را یادآوری می‌کنند، نه اینکه خودشان تاکتیک بدهند.

چه زمانی به قهرمانی یا نایب‌قهرمانی جهان رسیدیم که این بار باید قهرمان می‌شدیم؟
وی درخصوص وضعیت قراردادی کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: ما تا پایان سال با فدراسیون فوتبال قرارداد داریم و فدراسیون در مورد ادامه کار تصمیم می‌گیرد. به‌جز سال ۲۰۱۶ که با همین کادر فنی به مقام سوم جهان رسیدیم، هیچ‌وقت در جایگاه‌های اول تا سوم جهان قرار نگرفتیم. برخی می‌گویند باید قهرمان می‌شدیم؛ در چه دوره‌ای قهرمان یا نایب قهرمان شدیم؟ ما اشتباهاتی داشتیم و برخی انتقادات به‌صورت دلسوزانه مطرح می‌شود، اما برخی نقدها مغرضانه است.

میانگین سنی ایران از نایب قهرمان جام کمتر بود
مربی تیم ملی فوتسال ایران درمورد لزوم جوانگرایی در این تیم تصریح کرد: جوانگرایی چند سال طول می‌کشد و بعد از هر دوره جام جهانی باید آن را آغاز کنیم؛ نه اینکه هنگام اعزام به جام جهانی دست به جوانگرایی بزنیم. کادر فنی تیم ملی باید بازیکنان جوانی به تیم اضافه کند تا میانگین سنی تیم کاهش یابد. البته میانگین سنی آرژانتین که نایب‌قهرمان جهان شد، بالای ۳۲ سال است و میانگین سنی ایران حدود ۳۱ سال بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام چهارشنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۶

هاشم زاده پول پرست !!! یکى ازعوامل عدم نتیجه گیرى خود تو بودى که وسط راه براى پول تیم ملى رو رها کردى رفتى گیتى پسند و اونجا هم با این همه ملى پوش و امکانات به باد فنا دادى و همش میگید فدراسیون کارى نکرد امثال تو چکار کردید در این دو سال گذشته فقط فکر پر کردن جیبت بودى اومده بودى از تیم ملى با بازیکن ملى برى توى باشگاه هاى پولدار؟!!!!! خجالت بکشید اگر ناظم الشریعه فکر تیم ملى بود نمیگذاشت تو بروى یک باشگاه بعد خیلى راحت برگردى بیایی !! این یعنى ناظم و تو اصلا فکر آینده تیم ملى نبودین فقط دوست داشتین برید سفر و تفریح کنید

رضا چهارشنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

جناب هاشم زاده که خیلى پول دوست دارى؟!!
کدام دوره تیم ملى نفرى ٨٠ میلیون قبل از رسیدن به ۴ تیم نهایی پاداش دریافت کرد
کدام دوره این قدر مسیر رسیدن ایران به نیمه نهایی ساده و راحت بوده؟!!
کدام دوره اینقدر کادر فنى شامل دکتر و ماساژور و فیزیو تراپ و… همراه تیم بوده؟!!
کدام دوره اینقدر امکانات و تجهیزات به بازیکنان و کادر داده شد؟!!
کدام دوره مربى مثل تو هم از باشگاه گیتى پول گرفت و هم تیم ملى کسى هم چیزى نگفت؟!!
کدام اینقدر تیم ملى سفر و بازى تدارکاتى داشت ؟!!
کدام دوره آرژانتین و پرتقال قهرمان شده بودند که اولین بار در ٢٠١۶ و ٢٠٢١ قهرمان شدند چون امسال بهترین فرصت براى ایران بود که قهرمان جهان بشه که شماها عرضه نداشتید!!
کدام دوره تیم ملى این همه بازیکن با تجربه رو با خودش داشته؟!!
شماها بى تفاوت ترین و بى عرضه ترین کادر فنى تاریخ فوتسال بودین که فقط دنبال جیب خودتون و تفریح بودید و اصلا دنبال آینده فوتسال نبودین فقط میخواستید دورهم باشید بهتر سریع بروید بیرون !!!

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

چقدر وقیحه این هاشم زاده.با چرب زبونی و ظاهر ارام اما یه روباه تمام عیار.
خجالت بکشید که گند زدید به فوتسال تازه طلب کارید.
تو و ناظم لیاقتتون لیگ ۲ ایران هم نبود.کجا خوب کار کردی تا حالا؟گیتی رو هم که به گند کسیدید سال قبل فقط پولهاشون رو خوردی

كامران چهارشنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

هاشم زاده تو برو دنبال دلالى خودت یواشکى با مظلوم نمایی در کار همه تیم ها دخالت میکنى با چند تا تیم هم صحبت کردى قراداد داخلى هم بستى الان چند روز دیگه صداش در میاید تو فقط دنبال پول و دلار تیم ملى بودى که گرفتى حالا اومدى اداى آدم هاى دلیوز رو در میارى؟!!

حبیب شنبه , ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۰

جناب هاشم زاده عزیز. لطفا ادعای خود را با ذکر دقیق مستندات در همین جا بفرمایید . و گرنه در زمره گروه دروغ گویان قرار خواهید گرفت!

حبیب شنبه , ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۰۹

لطفا مستند و با ذکر شواهد صحبت کنید جناب هاشم زاده و گرنه به دروغگویی متهم می شوید.
دوستان این سایت لطفا میانگین دقیق سن بازیکنان ایران و ارزانتین را در این سایت نشان دهند تا خوانندگان به اشتباه کشیده نشوند.