کد خبر : 206941
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 10:02
-

اختصاصی Fut5al ؛

ایرانیزاسیون تصمیم داوری فیفا در بازی فرش‌آرا- راگا/ وقتی مَنِ فیفا اینجا نیم مَن است!

ایرانیزاسیون تصمیم داوری فیفا در بازی فرش‌آرا- راگا/ وقتی مَنِ فیفا اینجا نیم مَن است!

برخی تصمیمات داوری فیفا در خلال لیگ‌برتر ایران با دخالت داوران داخلی متناسب‌سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در حالی که تصمیمات واضح داوری فیفا و اجرای مر قانون در بازی ایران و آمریکا منجر به کارت قرمز و اخراج مستقیم علیرضا صمیمی در دقایق ابتدایی بازی بخاطر لمس توپ خارج از محوطه شش قدم شد، مشابه این صحنه در بازی فرش‌آرا مشهد و راگای تهران با تفسیر ایرانی داوران داخلی مواجه و معادل نصف جریمه داوری فیفا به یک کارت زرد بسنده شد!

این قبیل اقدامات که به ایرانیزاسیون در قوانین داخلی ورزشی و غیرورزشی معروف شده است در حالی از سوی داور ملی در لیگ‌برتر ایران به اجرا درآمد که تصمیم داور جام‌جهانی ایران و آمریکا همچون صحنه‌ای آموزشی و آموزنده برای همه مورد رویت میلیون‌ها بیینده من جمله داوران کشورمان نیز قرار گرفت و شاید از این اتفاق تا تکرار صحنه خطا در بازی هفته چهارم فرش‌آرا و راگا زمان زیادی نمی‌گذشت.

بازبینی این صحنه و کارت زردی که داور از جیب خود بیرون کشید حاکی از تشخیص او برای لمس توپ خارج از شش قدم در موقعیت گل حریف بود اما اینکه چراکه برخلاف داوری استاندارد جام‌جهانی، کارت زرد با قرمز در این دیدار عوض شد از اتفاقاتی که نظیر آن را فقط در لیگ داخلی می‌توان یافت.

حال سئوال اینجاست که بازیکنی با چنین برخوردی از سوی داور ملی یا بازیکنی که این رفتار داور را می‌بیند و متر و معیار قرار می‌دهد آیا اجازه ندارد مشابه این رفتار را بعدها در یک بازی خارجی ملی یا باشگاهی تکرار کند؟ وقتی به اصطلاح مَنِ فیفا اینجا نیم مَن محاسبه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.