کد خبر : 221915
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 تیر 1401 - 12:37
-

حسن زاده: تعویق مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به ضرر کشور و افتخارات ملی است/ دفاع از قهرمانی سخت‌تر از قهرمانی است

حسن زاده: تعویق مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به ضرر کشور و افتخارات ملی است/ دفاع از قهرمانی سخت‌تر از قهرمانی است

باعث تأسف است که جام باشگاه‌های آسیا به تعویق انداخته می‌شود؛ نکته عجیبِ آن حضور یک ایرانی در رأس کمیته فوتسال آسیا است. پتانسیل ایران در آسیا، فوتسال است که اگر با یکسری تصمیمات کم‌رنگ شود به ضرر کشور و افتخارات ملی است.»

  • به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، تیم فوتسال گیتی‌پسند، فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد و طبق روال، خود را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌کرد و برای عملکرد خوب در این رقابت‌ها تعدادی بازیکن هم جذب کرد، اما با اعلام AFC این رقابت‌ها به دلیل انصراف میزبانی امارات برای چندمین بار به تعویق افتاد که اعتراض جامعه فوتسال ایران را به همراه داشت.

شاگردان کشاورز بعد از لغو مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، حدود یک ماه پیش تمرینات خود را شروع کردند و یک اردو در اردبیل و دوبازی دوستانه هم داشتند. بازی نخست این تیم در فصل جدید مقابل تیم سپاهان است که اعلام کرده دیگر در فوتسال تیم‌داری نمی‌کند و باید دید بازی افتتاحیه لیگ چگونه برگزار خواهد شد. خبرنگار گفت‌وگویی با علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم فوتسال گیتی‌پسند داشته است که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از تمرینات تیم بگویید. شرایط آن چگونه است؟

حدود یک ماه و نیم است که تمریناتمان شروع شده، دوران بدنسازی را داشتیم و یک اردوی هم در اردبیل برگزار شد که به اوج آمادگی خود نزدیک شدیم؛ امیدواریم در دو هفته باقی‌مانده تا لیگ آمادگی کامل را کسب کنیم.

راجع به بازیکنانی که جدید به تیم اضافه شدند صحبت کنید. فکر می‌کنید بتوانند به عملکرد خوب تیم کمک کنند؟

بازیکنان خوبی با نظر کادر فنی جذب شدند که سابقه بازی در گیتی‌پسند را دارند و این موضوع باعث می‌شود خیلی زود با شرایط تیم وقف پیدا کنند. تیم کاملی شدیم که امیدوارم در کنار هم بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم.

درخصوص بازی‌های دوستانه گیتی‌پسند بگویید. آیا در این بازی‌ها نام تیم مقابل و سطح آن تفاوتی دارد؟

بازی دوستانه، نقاط ضعف و قوت تیم را برای کادر فنی مشخص می‌کند، اما به دلیل اینکه لیگ را در پیش رو داریم، این رقابت‌ها تنها برای مسابقات پیش‌فصل است و خود مسابقات لیگ اهمیت زیادی دارد.

گیتی‌پسند با قهرمانی فصل گذشته، خود را برای حضور در مسابقات آسیایی آماده کرد، اما این رقابت‌ها لغو شد. این موضوع چقدر در روحیه بازیکنان تأثیر داشت؟

باعث تأسف است که جام باشگاه‌های آسیا به تعویق می‌افتد؛ نکته عجیب آن، حضور یک ایرانی در رأس کمیته فوتسال آسیا است. پتانسیل ایران در آسیا فوتسال است که اگر با یکسری تصمیمات، این پتانسیل کم رنگ شود به ضرر کشور و افتخارات ملی است. دو سال گذشته هم مس سونگون قهرمان شد، اما نتوانست در بازی‌های آسیایی شرکت کند که این موضوع، موجب کم شدن انگیزه بازیکنان و باشگاه‌ها می‌شود. امیدوارم در سال‌های آینده مسابقات آسیایی طبق روال پیش برود زیرا می‌تواند به پیشرفت فوتسال آسیا کمک کند. نباید کرونا یا هرچیزی را برای لغو این بازی‌ها بهانه کنیم.

بازی افتتاحیه لیگ بین گیتی‌پسند و سپاهانی است که اعلام کرده در فوتسال تیم‌داری نمی‌کند. این بلاتکلیفی را چطور می‌بینید؟

دو هفته تا شروع مسابقات باقی مانده و برخی از تیم‌ها وضعیت‌شان مشخص نیست که این برای فوتسال کشور ما خوب نیست. اگر سازمان لیگ در این خصوص بتواند قانون قوی و محکمی را بگذارد و اجرا کند، شاید یک سال برای تیم‌ها و خود سازمان لیگ مشکل باشد، اما از سال‌های بعد تیم‌ها می‌دانند در چه تاریخی باید تیم را ببندند و وقتی از این بلاتکلیفی خارج شویم، مسابقات جذاب‌تری هم خواهیم داشت.

سپاهان یک‌سال در فوتسال تیم‌داری کرد و باعث انگیزه بین جوانان اصفهانی شد، راجع به انحلال این تیم بگویید؟

اینکه یک تیم دیگر هم از اصفهان در لیگ برتر فوتسال حضور داشته باشد، می‌تواند به فوتسال استان کمک کند. کاش سپاهان در فوتسال می‌ماند، با توجه به نامی که دارد می‌توانست به فوتسال ایران و اصفهان کمک کند و لیگ جذاب شود. امیدوارم تیم‌های فوتبال که پتانسیل مالی خوبی دارند در فوتسال هم تیم‌داری کنند.

دفاع از قهرمانی، از خود قهرمانی سخت‌تر است، راجع به فصلی که پیش رو دارید برای ما بگویید؟

بله دفاع از قهرمانی سخت‌تر از قهرمانی است، لیگ ما هر سال پیشرفت می‌کند و سخت‌تر می‌شود. گیتی‌پسند همیشه مدعی بوده که امسال هم فشار روانی و هم لیگ جذابی داریم؛ اما بیشتر به جذابیت آن نگاه می‌کنیم و بازی به بازی پیش می‌رویم. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

امسال هواداران می‌توانند برای تماشای بازی‌های گیتی‌پسند به سالن پیروزی بیایند؟

اعلام شده که از ۳۰ درصد سالن می‌توانیم استفاده کنیم، امیدوارم هواداران دوباره به ورزشگاه‌ها بیایند تا جذابیت این رشته بالا رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.