کد خبر : 17803
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1393 - 9:21
-

نگاهی به فوتسال جهان در ژوئیه ۲۰۱۴

نگاهی به فوتسال جهان در ژوئیه ۲۰۱۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در هفتمین مطلب از سلسله مطالب بررسی اتفاقات فوتسال به ماه ژوئیه یا جولای می‌رسیم. ماهی که اسم آن از ژولیوس سزار سناتور و امپراطور رم باستان گرفته شده‌است. ژوئیه: ژوئیه را ماه فوتسال دانشجویی می‌نامیم. فوتسال در دانشگاه‌های سراسر دنیا جزو ورزش‌های رایج و مورد استقبال دانشجویان است. ساده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در هفتمین مطلب از سلسله مطالب بررسی اتفاقات فوتسال به ماه ژوئیه یا جولای می‌رسیم. ماهی که اسم آن از ژولیوس سزار سناتور و امپراطور رم باستان گرفته شده‌است.

ژوئیه:

FISU

ژوئیه را ماه فوتسال دانشجویی می‌نامیم. فوتسال در دانشگاه‌های سراسر دنیا جزو ورزش‌های رایج و مورد استقبال دانشجویان است. ساده بودن برگزاری٬ در دسترس بودن سالن‌های سرپوشیده٬ امکان بازی در گروه‌های چند نفره دوستانه و … باعث شده‌است تا فوتسال جزو ورزش‌های مورد استقبال دانشجویان قرار بگیرد. مسابقات فوتسال دانشجویی از سال ۱۹۸۴ و بسیار قبل‌تر از مسابقات جهانی این رشته در حال برگزاری‌ست و استقبال از آن بسیار بیشتر از مسابقات جهانی و قاره‌ای است. متاسفانه در ایران به مسابقات و ورزش‌های دانشجویی بخصوص در رشته‌های پر مخاطبی همچون فوتسال بهای کافی داده نمی‌شود.

تورنمنت‌ها:

هانگ‌ژو:

تیم ملی-تورنمنت چین

تورنمنت هانگ‌ژو هر ساله با شرکت تیم‌های ملی مختلف در شهر هانگ‌زو چین برگزار می‌شود. این تورنمنت در دوره‌ای جزو مطرح‌ترین تورنمت‌های برگزار شده در آسیا بود. ولی در چند دوره اخیر با شرکت تیم‌های رده چندمی مانند میانمار و ویتنام آن شکوه سابق را ندارد. ششمین دوره این مسابقات با شرکت چهار تیم امید ایران٬ ویتنام٬ میانمار و چین از ۲۲ تا ۲۴ ژوئیه برگزار شد. در پایان این مسابقات تیم ملی امید ایران با ۹ امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم‌های چین٬ ویتنام و میانمار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

ترانس تاسمان کاپ:

AUS Tarans 2014

ترانس تاسمان کاپ رقابتی‌ست بین تو قدرت برتر قاره اقیانوسیه یعنی استرالیا و نیوزلند. این رقابت‌ها در رشته‌های مختلفی مانند راگبی و فوتبال نیز در گذشته برگزار می‌شد. مسابقات فوتسال امسال سومین دوره خود را پشت‌سر گذاشت که در طی آن استرالیا موفق شد در سه بازی با نتیجه کلی ۱۸ بر ۴ به برتری دست یابد. این دیدارهای از ۱۱ تا ۱۳ ژوئیه به میزبانی ولینگتون پایتخت نیوزلند برگزار شد.

مسابقات جهانی دانشجویان مردان:

wucfutsal

چهاردهمین دوره مسابقات جهانی دانشجویان جهان از ۱۳ تا ۲۰ ژوئیه به میزبانی مالاگا٬ اسپانیا برگزار شد. در این دور از مسابقات ۱۶ تیم در ۴ گروه ۴ تیمی با هم به رقابت پرداختند. کشورهای: ایران٬ آذربایجان٬ اسرائیل٬ اسپانیا٬ اسلواکی٬ جمهوری چک٬ اوکراین٬ برزیل٬ آلمان٬ روسیه٬ عمان٬ بلاروس٬ پرتغال٬ گرجستان٬ چین و تایلند کشورهایی بودند که در این دوره شرکت کردند. تیم ملی دانشجویی ایران در گروه B با کشورهای اوکراین٬ برزیل و آلمان همگروه بود٬ که در پایان دور گروهی توانست با ۶ امتیاز به همراه برزیل به دور بعدی صعود کند. تیم ملی در دور بعدی ۳ بر ۱ توانست پرتغال را مغلوب کند ولی در نیمه‌هایی با باخت ۲ بر ۱ مقابل روسیه به دیدار رده‌بندی رفت. در دیدار رده‌بندی ایران در ضربات پنالتی ۶ بر ۷ مغلوب بلاروس شد و به مقامی بهتر ار چهارمی دست نیافت. در دیدار فینال روسیه ۸ بر ۵ برزیل را شکست داد و برای چهارمین بار به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

مسابقات جهانی دانشجویان بانوان:

wucfutsal brazil

چهارمین دوره مسابقات جهانی دانشجویان دختر جهان همزمان با مسابقات مردان و به میزبانی مالاگا٬ اسپانیا برگزار شد. در این مسابقات ۸ کشور: برزیل٬ اسپانیا٬ روسیه٬ پرتغال٬ چین٬ کاستاریکا٬ چین تایپه و اروگوئه شرکت کردند. در دیدار فینال برزیل موفق شد ۳ بر ۱ اسپانیا را شکست دهد و برای چهارمین دوره متوالی قهرمانی در این مسابقات را جشن بگیرد.

مسابقات دانشگاه‌های اروپا مردان:

یازدهمین دوره مسابقات دانشگاه‌های اروپا در بخش مردان برای دومین بار در چهارچوب المپیاد دانشجویی دانشگاه‌های اروپا به میزبانی روتردام هلند از ۲۳ تا ۲۹ ژوئیه برگزار شد. در این دور از مسابقات ۲۴ دانشگاه از سراسر اروپا حضور داشتند. در پایان دانشگاه پاریس فرانسه موفق شد ۹ بر ۵ دانشگاه فنی استراوا جمهوری چک را شکست دهد. دانشگاه پاریس برای نخستین بار قهرمان این مسابقات شد.

مسابقات دانشگاه‌های اروپا بانوان:

پنجمین دوره مسابقات دانشگاه‌های اروپا در بخش بانوان همچون مسابقات مردان برای دومین بار در چهارچوب المپیاد دانشگاه‌های اروپا و به میزبانی روتردام هلند برگزار شد. در بخش بانوان ۱۲ تیم از دانشگاه‌های مختلف اروپا شرکت داشتند. در پایان دانشگاه آلیکانته موفق شد ۴ بر ۲ مجتمع دانشگاهی ای‌اس‌پی‌سی روسیه را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

نکات و اخبار کوتاه ژوئیه:

* قرعه‌کشی مسابقات جام باشگاه‌های اروپا

* اعلام بهترین‌های لیگ برتر فوتسال اسپانیا.

* انتخاب ریکاردینهو به عنوان بهترین بازیکن فصل فوتسال اسپانیا

* تیم ملی فوتسال دانشجوان دختر برزیل موفق شد برای چهارمین دوره متوالی قهرمان دانشجویان جهان شود.

* بهروز جعفری بعنوان بهترین بازیکن مسابقات جهانی دانشجویان در بخش مردان انتخاب شد.

* مسابقات دانشگاه‌های اروپا برای دومین بار در قالب المپیاد دانشجویی اروپا برگزار شد.

* گروه‌بندی رقابت‌های جنوب شرق آسیا

مهمترین نتایج ژوئیه:

* پیروزی ۷ بر ۳ چین مقابل ویتنام در ۲۴ ژوئیه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.