کد خبر : 64883
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 - 11:20
-

فوتسال قم همچنان بلاتکلیف و در انتظار

فوتسال قم همچنان بلاتکلیف و در انتظار

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بر اساس تصمیمی که کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گرفته، فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از نیمه تیرماه یعنی از هفته پایانی ماه مبارک رمضان وارد هجدهمین دوره خود خواهد شد و ۱۴ تیم لیگ برتری استارت بازی‌های این فصل را خواهند زد. فصل ۱۳۹۵ مسابقات لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بر اساس تصمیمی که کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گرفته، فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از نیمه تیرماه یعنی از هفته پایانی ماه مبارک رمضان وارد هجدهمین دوره خود خواهد شد و ۱۴ تیم لیگ برتری استارت بازی‌های این فصل را خواهند زد.

فصل ۱۳۹۵ مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در حالی از حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود که اکثر تیم‌های لیگ برتری کادر فنی خود را تشکیل داده‌اند و با هماهنگی مدیریت خود در حال جذب بازیکنان مورد نظر برای حضور پرقدرت در لیگ جدید فوتسال باشگاه‌های ایران هستند.

۱۷ دوره حضور متوالی نمایندگان قم در لیگ برتر فوتسال

این در حالی است که تاکنون ۱۷ دوره از برگزاری بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال کشور یعنی لیگ برتر فوتسال ایران می‌گذرد و در تمام ادوار قبلی این رقابت‌ها از استان قم یک نماینده حضور داشته و این نمایندگان با نام‌های متنوعی همچون فراز، ارم‌کیش، کیش‌ایر، صبا، ماهان‌تندیس و یاسین‌پیشرو به مصاف حریفان رفته‌اند.

فوتسال قم همانگونه که آمار و ارقام نشان می‌دهد و علاقمندان به این رشته در جریان هستند در ۱۷ دوره قبلی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌‌های کشور همواره در حسرت قهرمانی بوده و خیلی‌ها طولانی شدن این حسرت را به دلیل مشکلات مدیریتی این رشته در قم می‌دانند.

این در شرایطی است که نمایندگان فوتسال استان قم در مسابقات دوره‌های قبل لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور موفق به کسب سه عنوان نایب‌قهرمانی در دوره‌های ششم، دهم و چهاردهم شده‌اند و این عناوین را تیم‌های ارم‌کیش قم (دوبار) و صبای قم کسب کرده‌اند.

در دوره‌های دیگر فوتسال قم همواره بین تیم‌های بالای جدول بین مکان‌های پنجم تا هشتم حضور داشته و تقریبا یک تیم معمولی بوده است، بارها مربیان نمایندگان قم در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تغییر کرده‌اند و بارها مدیریت این رشته دستخوش تغییرات احساسی و غیر معقول نیز شده است.

ضعف در مدیریت مشکل فوتسال قم

همواره مشکل فوتسال قم ضعف در مدیریت بوده و اینکه هر کس از راه رسیده در این رشته، مدیر شده و برای خود نام، اسم و رسم و اعتباری پیدا کرده است و نکته جالب‌تر این است که همواره عده‌ای هم بوده‌اند که از این بی‌مدیریتی برای مطرح کردن خود بهره‌برداری کرده‌اند.

نداشتن اسپانسر یا حامی مالی نیز همواره مشکل بزرگ و اصلی فوتسال قم بوده و در این نابسامانی نیز عده‌ای حتی با توان مالی کم آمده‌اند و به نام اسپانسر از اعتبار فوتسال قم برای مطرح کردن خود بهره برده‌اند و بعد با بهانه‌های واهی راه خود را گرفته و دیگر محلی به این فوتسال که از آن اعتبار گرفته‌اند، نگذاشتند.

امسال نیز همین آش و همین کاسه است، باز هم فوتسال قم اسیر یک مشکل بزرگ یعنی نداشتن اسپانسر است، هر سال هم که یک اسپانسر جدید می‌آید، عده‌ای به قول فوتسالی‌ها «بادمجان دور قاب چین» سریع می‌آیند و از فضا به خوبی استفاده می‌کنند و جوری با اسپانسر رفتار می‌کنند که سال بعدی فراری می‌شود.

امتیاز نماینده لیگ برتری فوتسال قم در اختیار اداره کل ورزش و جوانان

البته بعضی از اسپانسرها هم که از این شلوغی بازار به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند و وقتی میدان را خالی می‌بینند، شرط و شروط می‌گذارند که اگر فلان کار را بکنید ما می‌آییم و اگر فلان کار را نکنید قصدی برای تیم‌داری نداریم و خلاصه حرف و حدیث‌هایی که این‌روزها در فوتسال قم زیاد می‌شنویم.

از سالی که ارم‌کیش دیگر قصد تیم‌داری در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برای استان قم را نداشت یعنی از سال ۱۳۸۷ به بعد، نابسامانی در فوتسال قم به ویژه در موضوعاتی نظیر مدیریت، مربیگری و جذب اسپانسر موج می‌زند و هر ساله یک اسپانسر و یک مدیریت جدید در نماینده فوتسال قم روی کار می‌آید و بعد از یک سال فعالیت، بار دیگر فوتسال قم بلاتکلیف می‌ماند.

اکنون که در فاصله کمتر از دو ماه دیگر تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌‌های کشور در سال ۱۳۹۵ فاصله داریم، حامی مالی فصل گذشته نماینده فوتسال قم یعنی یاسین‌پیشرو مرتب امروز و فردا می‌کند و هنوز وضعیت آینده این تیم را روشن نکرده است.

البته تیمی که نماینده قم در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور است، متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان قم است و هر اسپانسر یا حامی مالی اعم از یاسین‌پیشرو تنها به صورت یک‌ساله مجوز فعالیت در این تیم را دارد و برای سال بعد نیز باید توافق جدیدی صورت بگیرد.

بدهکاری یاسین‌پیشرو بابت بخشی از قرارداد بازیکنان فصل قبل

در حالی که یاسین‌پیشرو هنوز بخش زیادی از مبلغ قرارداد توافق شده با بازیکنان خود در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور را بدهکار است، مدیریت یاسین‌پیشرو مرتب از یک ادعای جدید و اینکه باید تمام امتیاز این تیم را در اختیار داشته باشد، صحبت می‌کند.

حرف اصلی یاسین‌پیشرو این است که برای تداوم حمایت مالی خود از نماینده فوتسال قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور باید تمام امتیاز این تیم به شرکت یاسین‌پیشرو واگذار شود و در غیر این‌صورت ممکن است آنها دیگر علاقه‌ای به فعالیت در این تیم را نداشته باشند.

این در شرایطی است که همگان می‌دانند که امتیاز این تیم در بیش از یک دهه اخیر بین اسپانسرهای مختلف فوتسال دست به دست چرخیده، اما اصل آن متعلق به متولی ورزش قم یعنی اداره کل ورزش و جوانان بوده و دغدغه و نگرانی از این بابت است که مبادا اسپانسر یا حامی مالی که قصد دارد امتیاز این تیم را به صورت کامل در اختیار بگیرد، به یکباره برای انتقال کامل این امتیاز از قم اراده کند.

شرط یاسین‌پیشرو برای حمایت از نماینده فوتسال قم

در هر حال اخیرا مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و مدیریت یاسین‌پیشرو در تهران جلسه‌ای مشترک با یکدیگر داشته‌اند و پیرامون این موضوع حرف‌های خود را زده‌اند اما بعد از گذشت بیش از سه هفته از این ملاقات که هیچ خبری از آن منتشر نشده، هنوز تکلیف نماینده قم در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نامشخص است.

مسئولان یاسین‌پیشرو نیز در جدید‌ترین اظهارنظر خود راجع به این موضوع گفته‌اند که جلسه این هفته بین اداره کل ورزش و باشگاه یاسین پیشرو تکلیف انتقال امتیاز این تیم را مشخص خواهد کرد در حالی که امتیاز تیم فوتسال قم متعلق به اداره کل ورزش و جوانان قم است.

این در حالی است که یاسینی‌ها امسال تیمداری را به انتقال کامل امتیاز تیم به شرکت یاسین‌پیشرو مشروط کرده‌اند و گویا پاسخ نهایی اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز در هفته جاری اعلام می‌شود در حالیکه یاسینی‌ها به صراحت گفته‌اند که در صورت منتفی شدن انتقال امتیاز قم به آنها، دیگر تیم‌داری نخواهند کرد.

این در حالی است که اعضای تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم همچنان بابت فصل گذشته خود طلبکار هستند و البته این روزها به جای پرداختن بدهی سال گذشته بازیکنان خود مرتب در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که این بدهی را به زودی پرداخت خواهد کرد.

منبع:فارس

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسال قم جمعه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۹:۵۵

مرگ بر این مدیریت. نامردی محض در حق طرفدارای فوتسال قم