کد خبر : 72542
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - 13:06
-

گرفتن تصمیمات آنی، ضعف در روابط بین‌الملل و ریاست یک لیگ جنجالی!

گرفتن تصمیمات آنی، ضعف در روابط بین‌الملل و ریاست یک لیگ جنجالی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدرضا افتخاری که دو روز پیش به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد، روز دوشنبه در باشگاه حضور یافت و در اولین مصاحبه خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد «مطمئنا اگر من در استقلال موفق نشوم، دیگران هم نمی‌توانند موفق شوند.» به نظر می‌رسد افتخاری به موفقیتش در این باشگاه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدرضا افتخاری که دو روز پیش به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد، روز دوشنبه در باشگاه حضور یافت و در اولین مصاحبه خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد «مطمئنا اگر من در استقلال موفق نشوم، دیگران هم نمی‌توانند موفق شوند.» به نظر می‌رسد افتخاری به موفقیتش در این باشگاه که مدیریت آن چیزی کمتر از مدیریت یک وزارتخانه ندارد، بسیار امیدوار است ولی نگاهی کلی و گذرا به عملکرد وی در کمیته فوتسال و در بخش‌های مختلف می‌تواند گویای مسائل دیگری باشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال و چالش با مربیان داخلی
افتخاری بعد از انتخابش به عنوان رئیس کمیته فوتسال، «خسوس کاندلاس» اسپانیایی را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال انتخاب و اعلام کرد که برنامه چهار ساله‌ای با خسوس در سر دارد. با وجود اینکه افتخاری مدام از حمایت کامل از خسوس صحبت می‌کرد ولی از انعقاد قرارداد چهارساله با خسوس امتناع می‌ورزید و هرچندماه یکبار و بعد از کشمکش فراوان با سرمربی اسپانیایی، قرارداد او را تمدید می‌کرد. افتخاری که بیشتر برای فرار از دست مربیان داخلی به خسوس پناه برده بود، حتی نتوانست این سرمربی را در تیم ملی حفظ کند و به خاطر پایبند نبودن کمیته فوتسال به قرارداد مالی با خسوس، این مربی پیش از جام ملتهای آسیا ایران را ترک کرد تا هدایت تیم ملی در نهایت به مربی داخلی یعنی سیدمحمد ناظم الشریعه برسد.

تصمیمات آنی و پایین آمدن از موضعگیری‌های قبل
یکی از عادت‌های سرپرست جدید باشگاه استقلال در کمیته فوتسال گرفتن تصمیمات آنی بوده است. به عنوان مثال زمانی که مذاکرات کمیته فوتسال برای بازگرداندن خسوس کاندلاس به ایران بی نتیجه ماند، افتخاری تاکید کرد که با گزینه‌های دیگر وارد مذاکره شده و از خسوس انتقادات تندی را مطرح کرد. با وجود این و وقتی خسوس برای بازگشت چراغ سبز نشان داد، خیلی زود از موضع خود کوتاه آمد و گفت که خسوس سرمربی تیم ملی باقی خواهد ماند. خسوس حتی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا به ایران سفر کرد تا تکلیف قراردادش نهایی شود ولی بازهم ایران را ترک کرد ولی با این حال کمیته فوتسال تا چند هفته مدام از ادامه کار او در تیم ملی صحبت می‌کردند.

برگزاری لیگ و حق پخش، نقطه تاریک کارنامه افتخاری در فوتسال
یکی از نکات قابل بحث کارنامه افتخاری در فوتسال، گرفتن حق پخش و برگزاری منظم مسابقات لیگ برتر بوده است. افتخاری هرچند در مصاحبه‌هایش در واکنش به انتقاداتی که از نحوه مدیریتش در فوتسال می‌شود، مدام «بازگشت آرامش به فوتسال» را به عنوان کار اصلی خود گوشزد می‌کند ولی در نحوه برگزاری مسابقات و مهمتر از آن حق پخش بازی‌ها، عملکرد وی و مجموعه زیردست او قابل دفاع نیست. افتخاری در دو، سه سال گذشته اراده‌ای برای گرفتن حق پخش فوتسال نداشت و مذاکراتش در این ارتباط بی نتیجه ماند. در نحوه برگزاری مسابقات هم مشکلات زیادی وجود داشته و حتی دارد. در حال حاضر دو هفته از مسابقات لیگ برتر گذشته ولی تکلیف یک تیم هنوز مشخص نیست و احتمال دارد با وجود شروع مسابقات، لیگ ۱۳ تیمی شود! این اتفاق سال گذشته هم و در نیم فصل رخ داد زمانی که تیم کاشی نیلو به خاطر مشکلات و اختلافاتش با هیات فوتبال اصفهان قید تیمداری را زد و کمیته فوتسال فقط نظاره گر کاهش تیم‌های لیگ برتری بود.

پرتاب بطری‌ها و داور زنی در کوران مسابقات لیگ
علاوه بر مسائل بالا، می‌توان به پایین بودن ضمانت اجرایی تهدیدهای کمیته فوتسال در مقابل تخلفات هم یاد کرد. پرتاب بطری در چند سال اخیر و از زمان مدیریت افتخاری در فوتسال اوج گرفت و حتی سه فصل پیش شائبات زیادی را در لیگ که منجر به سقوط یک تیم شد، ایجاد کرد. درگیری‌ها هم در لیگ نه تنها کاهش نیافت که حتی کار به جایی رسید که سال گذشته در یکی از مسابقات، داور یکی از این رقابت‌ها کتک خورد.

روابط بین الملل ضعیف کمیته فوتسال
باید به تمام نقاط ضعف افتخاری در فوتسال، روابط بین الملل ضعیف کمیته فوتسال را هم اضافه کرد. افتخاری به جز در چند مورد، نتوانست برای تیم ملی فوتسال در موارد ضروری مسابقات تدارکاتی قوی و خوب فراهم کند و چه بسا اگر اقدامات کمیته فنی و توسعه نبود، همین حضور در مسابقات گرندپریکس و بازی با ایتالیا در سال گذشته هم جور نمی‌شد. در حال حاضر هم تیم ملی قبل از جام جهانی به جز تورنمنت تایلند و بازی با ازبکستان (که این دو هم با تلاش کمیته فنی و توسعه فراهم شده) دیدارهای تدارکاتی دیگری ندارد و این موضوع نگرانی کادر فنی تیم ملی را در پی داشته است. با این شرایط باید دید سرپرست جدید باشگاه استقلال که از سابقه ورزشی خود به عنوان بهترین پشتوانه‌اش برای کار در استقلال یاد می‌کند و البته در اولین روز کاری تعداد قهرمانی‌های این تیم در آسیا را اشتباه می‌گوید، تا چه زمانی می‌تواند در این مسند باقی بماند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ساسان پنجشنبه , ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳

افتخاری تو رو خدا زود تر برو فقط برو