کد خبر : 132443
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اسفند 1397 - 9:54
-

وقتی پاداش ملی‌پوش فوتسال عیدی مدیر می‌شود!

وقتی پاداش ملی‌پوش فوتسال عیدی مدیر می‌شود!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،جلسات زیادی در ورزش ایران برگزار می‌شود که نتیجه خاصی ندارد و تغییری در حال و روز ورزش ایجاد نمی‌کند، اما از قضا گویا در فدراسیون فوتبال و در کمیته فوتسال این فدراسیون، خروجی بسیار مهم و ارزشمندی داشته است؛ پرداخت ۱۰ میلیون تومان به اعضای این کمیته! کمیته فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،جلسات زیادی در ورزش ایران برگزار می‌شود که نتیجه خاصی ندارد و تغییری در حال و روز ورزش ایجاد نمی‌کند، اما از قضا گویا در فدراسیون فوتبال و در کمیته فوتسال این فدراسیون، خروجی بسیار مهم و ارزشمندی داشته است؛ پرداخت ۱۰ میلیون تومان به اعضای این کمیته!
کمیته فوتسال یکی از پرحاشیه‌ترین بخش‌های فدراسیون فوتبال بوده و هست. تصمیمات عجیب، بحث‌برانگیز و دردسرساز این کمیته در ادوار مختلف همواره زبانزد اهالی فوتبال و فوتسال بوده، اما جدیدترین تصمیم اتخاذ شده از سوی اعضای کمیته، علاوه بر عجیب بودن، بار مالی زیادی را نیز روی دوش فدراسیون می‌گذارد. اولین بار حسین شمس بود که خبر پاداش میلیونی را رسانه‌ای کرد، پاداشی که معلوم نیست به چه دلیل و با چه مجوزی برای اعضای کمیته فوتسال در نظر گرفته شده است. سرمربی سابق تیم ملی فوتسال به عنوان یکی از فعالان این رشته خوب می‌داند که پاداش‌های مصوب تیم‌های ملی چه در بخش مردان و چه در بخش زنان که مربوط به سال‌های گذشته بوده، هنوز پرداخت نشده و با توجه به بی‌خیالی آقایان خبری هم از پرداخت آن‌ها نیست.
علامت سؤال‌های زیادی وجود دارد که پاسخی به آن‌ها داده نمی‌شود، اما محض اطلاع هم که شده بد نیست یادآوری کنیم که هنوز پاداش ۷ میلیونی قهرمانی تیم ملی در آسیا پرداخت نشده و اعضای تیم بانوان نیز هنوز در حسرت عملی شدن وعده آقایان و رسیدن به پاداش خودشان هستند. علاوه بر این، کمبود‌های همیشگی، عدم رسیدگی به مشکلات و سوءمدیریت‌ها را نیز باید به موارد قبلی اضافه کرد. در چنین اوضاعی که هیچ چیز سرجایش نیست و مسئولان در حل پیش‌پا افتاده‌ترین مشکلات فوتسالیست‌ها عاجز هستند، اعضای کمیته به راحتی و بدون نیاز به کاغذبازی و پشت سر گذاشتن مراحل اداری برای خودشان پاداش ۱۰ میلیونی در نظر
می‌گیرند!
موضوع خیلی پیچیده‌ای نیست و بررسی وضعیت این روز‌های فوتسال ایران کار سختی به نظر نمی‌رسد. با این حال فدراسیون فوتبال اصولاً علاقه زیادی به این رشته و مشکلاتش نشان نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد با سکوت در قبال اتفاقات ریز و درشت موضعش را ثابت کند. از طرفی ریاست این کمیته برعهده علی کفاشیان معروفی است که فوتسالی‌ها دل خوشی از او ندارند و علت انتخابش نیز به این سمت هنوز مشخص نشده است. برای همه ما عجیب است کمیته‌ای که همواره دم از بی‌پولی و نداشتن بودجه کافی می‌زند، چطور به یکباره راضی به پرداخت پاداش میلیونی می‌شود. جدای از این آقایان باید خیلی شفاف و بی‌پرده در خصوص فعالیت‌های یک سال اخیر خود توضیح دهند تا معلوم شود برای کدام یک از اقدامات و فعالیت‌های‌شان، خود را مستحق دریافت پاداش ۱۰ میلیون تومان می‌دانند. عحیب‌تر اینکه که گفته می‌شود این جلسه دورهمی بیش نبوده، ولی خروجی آن پرداخت پاداش بوده، در حالی که فوتسال ما در سال‌های گذشته آنقدر نتایج درخشان کسب کرده که دیگر نیازی به توضیح آن‌ها نیست.
با این حال ملی‌پوشان این رشته که عناوین آسیایی و جهانی زیادی را برای ورزش کشورمان به ارمغان آورده‌اند در حسرت رسیدن به حق و حقوق قانونی خود هستند. سال‌هاست که فوتسال ایران یکی از قدرت‌های برتر جهان محسوب می‌شود و پیشرفت بانوان نیز در این رشته مثال‌زدنی است. بدون شک هر کشور دیگری بود، قدر ورزشکاران بی‌ادعایش را می‌دانست و حداقل پس از تاخیر فراوان، اول از همه وعده‌های داده شده‌اش به ملی‌پوشان را تسویه می‌کرد و پس از آن به فکر پاداش شب مدیرانش می‌افتاد. اصلاً صورت خوشی ندارد که یک ملی‌پوش به خاطر تاخیر فراوان و البته بی‌تفاوتی مدیران برای رسیدن به حق خود، اعتراضش را به رسانه‌ها ببرد. چطور می‌توان پذیرفت کمیته فوتسال بین ورزشکاران و اعضایش هم تبعیض قائل شود و دادن پاداش میلیونی مدیران را بر ورزشکاران ارجح بداند. با اینکه فدراسیون فوتبال متولی اصلی کمیته فوتسال است، اما از آنجا که امیدی به واکنش و ترتیب اثر دادن فدراسیون نداریم، از نهاد‌های نظارتی می‌خواهیم تا بیش از پیش اتفاقات ساختمان سئول را زیر نظر بگیرند تا سرنوشت پاداش‌های کذایی مشخص شود.
منبع: روزنامه جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.