کد خبر : 53286
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آذر 1394 - 21:46
دسته‌بندی نشده
-

از انتخاب شمسایی به خود ببالیم یا متاسف شویم؟!

از انتخاب شمسایی به خود ببالیم یا متاسف شویم؟!
کسب ششمین جایزه برترین بازیکن فوتسال آسیا از سوی شمسایی نشان داد که سن و سال معیار مناسبی برای سنجش عملکرد فنی یک بازیکن نیست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، روز گذشته مراسم برترین‌های فو‌تبا‌ل آسیا برگزار شد که باز هم فو‌تبا‌ل ایران حضور کم رنگی در بخش جوایز دانست و این فوتسال بود که باعث شد در بخش برترین‌ها حضور داشته باشیم. به مانند اکثر دوره‌های گذشته این بار هم مردی جایزه برترین فوتسالیست آسیا را کسب کرد که پیش از این پنج بار این جایزه را از آن خود کرده بود.

وحید شمسایی برترین مرد فوتسال شد، اما این بار در ۴۰ سالگی و زمانی که خیلی‌ها نمی‌توانند در این سن بدوند و بازی کنند. تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داد که شمسایی سرمربی، رهبر و بازیکن تاسیسات دریایی است. او که سال‌های سال تحت عنوان بازیکن جام‌های قهرمانی را یکی پس از دیگری درو کرد، این بار تاسیسات دریایی را هم صاحب جایزه‌ای جدید کرد؛ تاسیسات دریایی که تا دو سال قبل و بدون حضور شمسایی تیمی در میانه جدول ایران بود.

حضور شمسایی در میان بهترین‌های فو‌تبا‌ل آسیا را می‌توان به فال نیک گرفت؛ بازیکنی که با عملکردش و با آمادگی بدنی خود، سن و سال را زیر سوال برده است. شمسایی نشان داد که ۴۰ سالگی فقط یک عدد است و نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش یک بازیکن باشد.

در مراسم روز گذشته (یکشنبه) برترین‌های آسیا، علی اصغر حسن زاده و امیر حسین صفری، بازیکن ایرانی الاصل عراق هم در بخش برترین بازیکن فوتسال نامزد شده بودند، اما شمسایی با سن و سال به مراتب بالاتر این جایزه را کسب کرد. با این اتفاق می‌توان امیدوار بود که بازیکنان ایرانی از شمسایی الگو بگیرند و هیچ گاه با رسیدن به یک عنوان از بازی کردن اشباع نشوند.

در نگاه دیگر این اتفاق می‌تواند برای فوتسال ایران از بابت این که یک بازیکن ۴۰ ساله در کنار تمام بازیکنان جوان ایرانی جایزه برترین را کسب کرده، باعث نگرانی شود. نگرانی این که شمسایی تا چند سال دیگر و برای دادن میدان بیشتر به جوان‌ترها از دنیای بازیگری کنار خواهد رفت. آیا آن وقت می‌توانیم باز هم جوایز انفرادی را کسب کنیم. فعلا به عملکرد شمسایی و درخشش او پس از سپری شدن دو دهه از زندگی این بازیکن دلخوش هستیم. سال‌ها قبل که محمدرضا حیدریان از فوتسال خداحافظی کرد هیچ کس نتوانست جای او را پر کند. این نگرانی برای شمسایی هم وجود دارد که آیا کسی می‌تواند جای شمسایی را پر کند؟

در حالی که یک روز از این اتفاق گذشته از داشتن چنین بازیکنی به خود می‌بالیم و لذت می‌بریم، اما فکر کردن درباره آینده فوتسال ایران و نبود شمسایی‌ها هم مساله‌ای است که نیازمند بر‌نامه‌ریزی از سوی مسئولان فدراسیون فو‌تبا‌ل است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

م.. سه شنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱:۱۶

من که دوددستی دارم میزنم تو سرم

محمد چهارشنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

باید جلوى باند بازى رو گرفت تا حق جوان هایى مثل حسن زاده و صفرى خورده نشه !! اونا هم ۴٠ دقیقه بازى میکردن الان بهترین شده بودن!!