کد خبر : 156172
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 تیر 1399 - 13:36
-

جام جهانی کوچک؛ فرصتی طلایی برای درخشش زنان فوتسالیست ایران

جام جهانی کوچک؛ فرصتی طلایی برای درخشش زنان فوتسالیست ایران

تیم ملی فوتسال زنان بعد از چهار سال برای دومین بار شانس حضور در مسابقات جام جهانی کوچک را پیدا کرده اما هنوز این موضوع به تایید کمیته فنی فوتسال نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال زنان مدت کوتاهی است که فعالیت خود را با سرمربیگری شهناز یاری آغاز کرده اما از همان ابتدا مسابقات فشرده لیگ برتر سبب شد تا مصدومان زیادی روی دست سرمربی تیم ملی گذاشته شود. در نهایت این دیدارها بدلیل کرونا ناتمام باقی ماند و ملی‌پوشان هنوز در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

فوتسالیست‌ها که بعد از تورنمنت روسیه در اردیبهشت ماه سال گذشته نتوانستند در رویداد دیگری شرکت کنند، مدت کوتاهی در اردو بسر بردند تا خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا و جام ملت‌های آسیا آماده کنند اما ناتمام باقی ماندن مسابقات لیگ سبب شد تا اردویی هم برگزار نشود و بدلیل کرونا مسابقات آسیایی نیز به سال ۱۴۰۰ موکول شد.

در این میان دعوت‌نامه‌ای مبنی بر حضور تیم ملی فوتسال زنان ایران در جام جهانی کوچک برزیل به فدراسیون فرستاده شد و هنوز کمیته فنی در این زمینه تصمیمی برای اعزام ملی‌پوشان به این مسابقات نگرفته است. فرصتی که می‌تواند سطح آنان را پس از آخرین حضور در مسابقات برون مرزی و بویژه در آسیا مشخص کند.

کارنامه‌ای که پر از قهرمانی است اما بدلیل حاشیه‌های بسیار از پرداخت نشدن پاداش‌ها و نبود سرمربی و حالا شیوع کرونا و لغو اردوها، مقداری بازیکنان را دور از تمرین و خالی از انگیزه کرده است.

تیم ملی فوتسال زنان ایران برای نخستین بار در آذرماه ۱۳۹۴ در مسابقات جام جهانی کوچک در گوآتمالا شرکت کرد که در آن زمان هشت تیم حضور داشتند و ملی‌پوشان در این مسابقات مغلوب برزیل، پرتغال و کاستاریکا شدند و با برد ژاپن تنها تیم آسیایی که همواره در برابر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تن به شکست می‌دهد، به مقام هفتمی بسنده کردند.

حال پس از چهار سال فرصتی پیش آمد تا قهرمانان این قاره کهن برای بار دوم در مسابقات جام جهانی برزیل شرکت کنند تا نه تنها خود را محک بزنند بلکه توانایی زنان فوتسالیست ایران را به دنیا نشان دهند و آمادگی نسبی را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کنند.

مسابقات جام جهانی کوچک برزیل در آذرماه با حضور ۱۲ کشور برگزار می‌شود که ایران و ژاپن تنها نمایندگان آسیا در این مسابقات هستند. علاوه بر آن کشور میزبان بیشتر هزینه‌های ملی‌پوشان را متقبل خواهد شد و فدراسیون فوتبال ایران تنها باید پول بلیت آنان را تهیه کند.

جام جهانی کوچک فوتسال زنان از ۲۰۱۰ تاکنون برگزار می‌شود و بزریل همواره قهرمان این رقابت‌ها بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.