کد خبر : 183705
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 13:08
-

طیبی: استقلال فوتسال، جذب اسپانسر و پخش مستقیم سه فاکتور پیشرفت هستند / آماده‌سازی خوبی برای جام ملت‌ها نکرده‌ایم/ به میزان افتخارات به فوتسال توجه نمی کنند

طیبی: استقلال فوتسال، جذب اسپانسر و پخش مستقیم سه فاکتور پیشرفت هستند / آماده‌سازی خوبی برای جام ملت‌ها نکرده‌ایم/ به میزان افتخارات به فوتسال توجه نمی کنند

به‌نظرمن فوتسال افتخار فدراسیون فوتبال است و همیشه در همه‌جا پرچم فدراسیون را بالا نگه داشته و اتفاق‌های خوب برای فوتسال ما افتاده است. اما متاسفانه به‌نظرمن این بی‌توجهی همیشه هست، قدر فوتسال و بازیکنان تیم ملی ما را بیشتر باید بدانند تا اتفاق‌های بهتر برایشان رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،از حضور لژیونر خوش‌نام فوتسال ایران در لیگ‌های ایرانی که بگذریم، می‌رسیم به تیرماه ۱۳۹۲ که شاید همان روز قصه زندگی فوتسالی «حسین طیبی» به قسمت‌های جذاب‌تری رسید، نوریل روسیه او را به «غیرت» قزاقستان رساند تا سال‌های ۹۵ تا ۹۸ سال‌های پرشوری برای این ورزشکار جوان ایرانی باشد. «غیرت» سکویی شد برای پا به توپ شدن در بنفیکا تا داستان حسین فوتسال ایران مهیج‌تر یا به‌گفته خودش پرچالش‌تر هم بشود. البته او بارها در گذشته، یعنی وقتی در جام ملت‌های ۲۰۱۴ فوتسال آسیا و دوباره در سال ۲۰۱۸ آقای گل جام ملت‌های آسیا شد یا وقتی به‌عنوان نخستین فوتسالیست ایرانی برای دومین‌بار در سال ۲۰۱۸ از سوی فوتسال پلنت توانست در رده پنجم برترین بازیکن‌های جهان قرار بگیرد و حتی همین سال‌گذشته هم در میان ۱۰بازیکن برتر اروپا قدعلم کرد و توانایی خودش را به‌عنوان یک فوتسالیست ایرانی به‌امضا رسانده بود؛ امضایی که چند روز پیش پای قرارداد باشگاه پرتغالی بنفیکا زده شد تا امروز هواداران بنفیکا برای آمدن این بازیکن ایرانی به پرتغال خوشنودی‌شان را نشان دهند.

فوتسالیست جاه‌طلب و موثر در موفقیت‌های فوتسالی تیم ملی ایران که این روزها برای به‌میدان رفتن در لیگ پرتغال لحظه‌شماری می‌کند،از قرارداد پایین فوتسالی‌ها گفت و بدعهدی مسئولان برای پاداشی که دیگر صحبت درباره‌اش را خجالت‌آور می‌دانست تا فینال لیگ قهرمانان اروپا. البته او نگرانی‌اش درباره تیم ملی ایران را هم پنهان نکرد.

بنفیکا، تماشاچیان پرشور آن و لیگ پرتغال، آیا فصل جذاب و منحصربه‌فرد فوتسالت خواهد بود؟

واقعیت این است که خیلی از عضویتم در باشگاه بنفیکا خوشحالم و راجع به این باشگاه خیلی می‌دانم؛ این تیم بسیارخوب است و طرفداران پرشوری دارد، من هم تلاش کرده‌ام که همیشه نماینده خوبی برای فوتسال ایران باشم، چه زمانی که در روسیه بازی می‌کردم، چه زمانی که قزاقستان بودم، حالا برای بازی در بنفیکا هم برنامه‌ام همین است و لحظه‌شماری می‌کنم بتوانم مسیر پیشرفتم در فوتسال اروپا را ادامه بدهم. این کار برای من یک چالش جدید است، چراکه همیشه اعتقاد دارم آدم با قرار گرفتن در چالش‌های جدید با اتفاق‌های خوب و بد روبه‌رو می‌شود. همیشه نگاهم به چالش‌ها مثبت بوده و می‌دانم که باید خیلی بیشتر از قبل تلاش کنم تا خودم را در تیم بنفیکا جا بیندازم و شرایطم در باشگاه ایده‌آل باشد.

از چهارسال بازی در «غیرت» قزاقستان بگو، چقدر برای جایی که ایستادی به تو کمک کرد؟

چهارسال خیلی‌خوب را در باشگاه بزرگ غیرت داشتم. اتفاق‌های بسیارخوبی برایم افتاد و باید از آنها تشکر کنم. طی این سال‌ها برای داشتن شرایط ایده‌آل در تیم به‌من خیلی کمک کردند و بهترین اتفاقش هم بازی در فینال لیگ اروپا بود که برایم بسیار جذاب بود، چراکه تجربه کردن آن یکی از آرزوهای فوتسالی‌ام بود که اتفاق افتاد. آنقدر تجربه‌های خوبی با باشگاه غیرت داشتم که خیلی دوست دارم یک بازیکن ایرانی دیگر به این باشگاه برود، بازی و حرف‌های من را تایید کند، چون باشگاهی خوب و حرفه‌ای هستند و از آنها ممنونم.

بین پیشنهاد تیم‌های پرتغالی و اسپانیایی، چرا پرتغال را انتخاب کردی؟

بنفیکا یکی از تیم‌های خوب فوتسال دنیاست و تمام بازیکن‌های فوتسال جهان به این تیم احترام می‌گذارند و من مطمئنم این تیم خودش را آماده کرده و تلاش می‌کند در فینال لیگ اروپا بازی کند، این تیم همان‌طور که همیشه یکی از مدعیان پرتغال و اروپا بوده، مطمئنم که امسال هم برای قهرمانی اروپا تلاش می‌کند. امیدوارم در این مسیر بتوانم به تیم بنفیکا کمک کنم، ضمن اینکه برای بازی در این باشگاه خیلی با‌انگیزه هستم، چون می‌دانم کارم خیلی سخت‌تر از بازی در باشگاه غیرت خواهد بود. به‌هرحال من چهارسال در آنجا بازی کردم و شرایط سال‌به‌سال برایم بهتر می‌شد و بازی در بنفیکا برای من یک چالش بسیار بزرگ و خیلی دوست‌داشتنی است و امیدوارم با شرایط خوب در بازی‌ها حاضر باشم. پیشنهادهای زیادی از کشورها و تیم‌های مختلف داشتم، ولی تشخیص من این بود که به بنفیکا بروم و در این مورد از افرادی که همیشه در فوتسال به من کمک کرده‌اند هم مشورت گرفتم که موافق تصمیمم بودند و درنتیجه مصمم‌تر شدم.

برای رسیدن به کدام تیم تلاش می‌کنی؟

من در هر تیمی که قرارداد ببندم، تمام تلاشم را خواهم کرد و فکر می‌کنم مسیر درستی است. همین مسیر را ادامه می‌دهم و امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای باشد که همان چیزهایی که می‌خواهم برایم اتفاق بیفتد. بازی در تیم‌های بزرگ تجربه ارزشمندی است که به پیشرفتم در فوتسال کمک می‌کند و من برای موفقیت هر تیمی که در آن هستم، تلاش خواهم کرد.

کرونا و قرنطینه چطور گذشت؟

از کرونا گفتید، بگذارید همین اول از کادر درمان که با تمام وجود از مردم محافظت می‌کنند، تشکر کنم و خسته نباشید بگویم. کرونا نه‌فقط من و ورزشکاران، بلکه شرایط زندگی کل مردم ایران را از حالت عادی بیرون آورد و شرایط زندگی سخت شد، به‌خصوص برای ما ورزشکاران که هر روز تمرین می‌کردیم، ولی اکنون همه‌چیز تعطیل شده است. در قزاقستان نزدیک به یک ماه و نیم در خانه قرنطینه بودم، بازی‌هایمان متوقف شده بود، تمرین‌هایمان را آنلاین انجام می‌دادیم و همه‌چیز خیلی خسته‌کننده شده بود و خیلی سخت گذشت و آمدنم به ایران هم خیلی‌ به‌تاخیر افتاد. دوست داشتم زودتر به کشورم برگردم، ولی پروازها انجام نمی‌شد، خدا را شکر درنهایت با گشتن دور دنیا و چند پرواز بالاخره توانستم به ایران بیایم و فعلا اینجا هستم تا کارهای اداری‌ام را برای سفر به پرتغال انجام دهم.

از اردوی تیم ملی چه خبر؟

بعد از کرونا دو اردو برگزار شد که در اردوی اول، آقای ناظم‌الشریعه بازیکن‌های جوان لیگ را دعوت کرده بود و به‌نظرم به جوان‌هایی که در لیگ خوب بازی کرده بودند، فرصت خیلی‌خوبی دادند، ولی اردوی دوم فرق می‌کرد و بازیکنان اصلی تیم ملی، بزرگ‌تر‌ها و باتجربه‌ترها حضور داشتند. اردوی بسیارخوبی بود و برای بازی‌های جام‌ ملت‌های آسیا و مقدماتی جام‌جهانی برای کسب سهمیه آماده می‌شدیم. سال سختی در پیش است و امیدوارم نگاه مسئولان به تیم ملی فوتسال ویژه‌تر شود تا ما هم بتوانیم از عناوینی که در آسیا و جهان داشتیم، دفاع کنیم و شرمنده مردم نشویم.

تعویق جام‌ ملت‌های آسیا به‌نفع فوتسال ایران بود؟

درصورتی خوب است که با برگزاری بازی تدارکاتی خوب بتوانیم از این موقعیت استفاده کنیم. البته الان که بحث کروناست و هرچه بگوییم یک بهانه خوب به‌نام کرونا هست که هیچ‌تیمی برای بازی به ایران نمی‌آید و ما هم نمی‌توانیم برویم، اما واقعیتش این است که این شرایط قبل از کرونا هم بود، یعنی ما شرایط بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم، درحالی‌که اگر اشتباه نکنم همان موقع تیم ملی عربستان میزبان تیم ملی آرژانتین -که قهرمان دنیاست- شد و این بازی‌ها به آنها بسیار کمک می‌کند، ولی ما فرصت را از دست دادیم و بازی‌های خوب برگزار نکردیم و عقب ماندیم. فکر می‌کنم بودن و نبودن کرونا فرقی به‌حال‌مان نمی‌کرد، چراکه برنامه‌مان متوقف شده، تمرین هم نمی‌کنیم که البته فقط مختص ما نیست و همه‌دنیا این‌گونه هستند، ولی این عقب افتادن جام ملت‌ها فرقی به‌حال‌ما نکرد و به‌نظرم به‌ضرر ما هم شد، چون الان نه لیگ برگزار می‌شود و نه اردوی تیم ملی. از این لحاظ از تیم‌های آسیایی عقب‌تریم و آماده‌سازی خوبی برای جام ملت‌ها به‌لحاظ بازی تدارکاتی نکرده‌ایم.

فوتسال ما برای رشد بیشتر به چه چیزهایی نیاز دارد؟

اول باید مستقل شود، یعنی توانایی این را داشته باشد که خودش اسپانسر بگیرد، پخش مستقیم بگیرد، همه اتفاق‌ها جدا و تصمیم‌گیرنده باشند؛ این موارد خیلی مهم است، استقلال فوتسال، جذب اسپانسر و پخش مستقیم سه فاکتور پیشرفت فوتسال ایران هستند.

لیگ برتر فوتسال ما برای قرار گرفتن بین لیگ‌های معتبر نیازمند چیست؟

لیگ ما لیگ خیلی‌خوبی است. همیشه گفتم از لحاظ فنی و استعداد جزء ۶ لیگ برتر دنیاست، ولی از نظر امکانات و نرم‌افزار به‌نظرم یکی از ضعیف‌ترین لیگ‌های دنیاست، البته دچار مشکلات دیگری هم هست.

توجه به فوتسال و رقم قراردادها را در ایران چطور می‌بینی؟

سال‌های‌سال دور از ایران بودم و نمی‌توانم نظر بدهم، ولی تا جایی که اطلاع دارم به‌اندازه‌ای که تیم ملی اینقدر افتخار کسب می‌کند و بازیکنان قدَر با توانایی‌های بالا داریم، از نظر مالی شرایط خوبی ندارند و باید خیلی بیشتر از چیزی که می‌شنوم قرارداد ببندند. البته اعتقاد من این است که باید مثل فوتبالی‌ها قرارداد ببندند، ولی بازهم چون در ایران نبودم زیاد اطلاع ندارم، در کل از نظر قراردادی فوتسال ما ضعیف است و باید خیلی بهتر شود، چراکه بازیکنان ما لیاقت‌شان از اینکه هست، خیلی بیشتر است.

پرداخت نشدن پاداش تیم ملی که مبلغ کمی هم هست، ناراحت‌کننده نیست؟

راجع به پرداخت نشدن پاداش‌ها خیلی صحبت کردم و به‌نظرم خیلی زشت و لوث شده که من بخواهم درباره‌اش صحبت کنم، فقط بگویم که در این جریان شأن و شخصیت بازیکنان تیم ملی حفظ نشده و بچه‌ها همه از این موضوع ناراحت هستند. امیدوارم مسئولان قولی را که می‌دهند، عملی کنند وگرنه نیازی هم نیست، ما همیشه تلاش‌مان را کرده‌ایم و انرژی و پاداش‌مان را از مردم گرفته‌ایم، ولی به‌هرحال حرفی که زده و قولی که داده می‌شود باید عملی شود.

آنقدر در اوج هستی که به پایان فوتسالت در زمان نزدیک فکر نمی‌کنیم، خودت برنامه‌ای داری؟

همیشه تلاش کردم به‌نوعی زندگی کنم که در ورزش موفق باشم و توکلم به خدا، دعای خیر پدر و مادرم، تلاش خودم، کمک مربیانم و هم‌تیمی‌هایم بوده است. عادت دارم برای چیزی که می‌خواهم به‌دست آورم، تلاش کنم و ادامه دهم تا اتفاق‌های بهتر برایم بیفتد و امیدوارم در این مسیر موفق باشم. درمورد بازنشستگی نمی‌توانم زمان مشخصی را بگویم، ولی تا وقتی که حس کنم می‌توانم و کارایی داشته باشم و مفید بازی کنم، هستم و زمانی که حس کنم دیگر نمی‌توانم خداحافظی می‌کنم.

با توجه به تمام صحبت‌هایی که داشتی، به‌نظرت مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به فوتسال اهمیت می‌دهند؟

این سوال را بهتر است از خودشان بپرسید. به‌نظرمن فوتسال افتخار فدراسیون فوتبال است و همیشه در همه‌جا پرچم فدراسیون را بالا نگه داشته و اتفاق‌های خوب برای فوتسال ما افتاده است. اما متاسفانه به‌نظرمن این بی‌توجهی همیشه هست، قدر فوتسال و بازیکنان تیم ملی ما را بیشتر باید بدانند تا اتفاق‌های بهتر برایشان رقم بخورد.

به گذشته برگردیم، بین فوتبال و فوتسال چرا فوتسال؟ انگار شمس بیشتر فوتبالی‌ها را فوتسالی کرده، شما هم از فوتبال به فوتسال کشیده شدید.

بله، فوتبال بازی می‌کردم و ورودم به فوتسال را مدیون شمس و بی‌غم هستم و همیشه سپاسگزارشان خواهم بود. راستش به هیچ‌وجه فوتسال را دوست نداشتم و وقتی شمس برای تمرینات علم و ادب دعوتم کردند، گفتم که فوتسال را دوست ندارم، ولی گفتند که بیایم و اگر خوشم نیامد دوباره برای رفتن به فوتبال کمکم می‌کنند. واقعا خیلی از فوتسال بدم می‌آمد، ولی واردش که  شدم کلی اتفاق‌های خوب برایم افتاد و خدا کمکم کرد. الان که درحال صحبت با شما هستم، عاشق فوتسالم و جزئی از زندگی‌ام شده و از خدا ممنونم که این اتفاق‌ها افتاد که به فوتسال بیایم.

دو سال، پنجمین بازیکن برتر دنیا شدی، ولی تا حالا بازیکن سال آسیا نشدی، چرا؟

در فوتسال اتفاق‌های خوبی برای من افتاده و همیشه شکرگزار خدا بوده‌ام و بعد از هر اتفاق چه خوب و چه بد، تلاشم را دوبرابر کرده‌ام و همیشه به‌خاطر شرایط خوبی که خدا در فوتسال برایم رقم زده است، سپاسگزار بوده‌ام. همواره گفته‌ام خدا از آنچه فکر می‌کردم خیلی بیشتر به من داده است؛ چه از لحاظ مالی و چه جایگاهی، همه‌چیز خیلی‌خوب برایم چیده شده، به خدا اعتماد دارم و همیشه فقط از خودش خواسته‌ام و هرگز از بنده‌اش چیزی نخواستم و تلاشم همیشه در فوتسال بی‌نهایت بوده است. تمرکزم پیشرفت در فوتسال بوده و زیاد به اطرافم نگاه نکرده‌ام که قرار است چه اتفاقی بیفتد و همیشه هم شاکر بوده‌ام. من در فوتسال آدم جاه‌طلبی هستم و دوست دارم اتفاق‌های خوب برایم بیفتد، در این قضیه نمی‌خواهم به کسی ضرری برسانم و همواره به‌دنبال پیشرفت و اتفاق‌های خوب هستم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.