کد خبر : 211529
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 12:37
-

کمالی:تعداد مدعیان لیگ برتر بیشتر شده است/نمی دانم چه اتفاقی برای شهروند و حفاری افتاده است؟

کمالی:تعداد مدعیان لیگ برتر بیشتر شده است/نمی دانم چه اتفاقی برای شهروند و حفاری افتاده است؟

سرمربی سابق تیم فوتسال ارژن شیراز، این رشته ورزشی را جذاب و افتخارآفرین، اما “مورد ظلم قرار گرفته” توصیف و نسبت به پخش نشدن مسابقات این رشته ورزشی از شبکه‌های مختلف تلویزیون انتقاد کرد و آن را یک خسران دانست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، حمیدرضا کمالی در خصوص کیفیت فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتسال گفت: لیگ برتر امسال چند نکته مثبت دارد که یکی از آنها، بیشتر شدن تعداد تیم های مدعی است. در فصول گذشته همواره در انتهای نیم فصل تنها دو تیم مس سونگون و گیتی پسند را به عنوان مدعی می دیدیم اما امسال تیم هایی مثل کراپ الوند، سن ایچ ساوه و مقاومت البرز هم خود را در قامت یک مدعی نشان داده اند که همین می تواند تنور رقابت ها را گرم تر کند.

کمالی افزود: البته در پایین جدول نکته تاسف باری وجود دارد و آن هم حضور دو تیم ریشه دار و قدیمی است. نمی دانم چه اتفاقاتی در تیم هایی مثل ملی حفاری اهواز و شهروند ساری افتاده که نتوانسته اند امتیازات زیادی جمع آوری کنند. امیدوارم این دو تیم در نیم فصل دوم احیا شوند که اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد رقابت بسیار جذابی در پایین جدول نیز خواهیم بود.

سرمربی سابق ارژن درباره تیم های میانه جدولی هم گفت: چند تیم که نام های جدیدی هم هستند، توانسته اند خود را در میانه جدول حفظ کنند که این هم از نکات امیدبخش لیگ است. تیم هایی مثل چیپس کامل، فولاد زرند، راگا، زندی بتن و حتی سپاهان اصفهان که لقمه های آسانی برای تیم های بزرگ نبوده اند. فکر می کنم با این وضعیت در نیم فصل دوم چه در بالای جدول و چه در پایین جدول شاهد رقابت های بسیار جذابی باشیم.

کمالی یکی دیگر از نقاط قوت لیگ را استفاده بیشتر از جوانان دانست و گفت: تیم های میانه جدولی را که اکثرا بازیکنان جوان تشکیل می دهند و در بالای جدول هم می بینیم که تیم هایی مثل مس سونگون و گیتی پسند در کنار بازیکنان با تجربه، بازیکنان جوان بیشتری را اضافه کرده اند. این رویکردی که شاهد آن هستیم، در نهایت به نفع تیم ملی هم خواهد بود. چیزی که آقای ناظم الشریعه در گذشته از آن گلایه داشت، این بود که تیم ها به جوان ها بها نمی دهند اما امسال میدان بیشتری به آنها داده شده و می توان از دل آنها بازیکنان زیادی به تیم ملی تزریق کرد.

این مربی فوتسال پخش نشدن مسابقات فوتسال کشور از تلویزیون را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متاسفانه شبکه ورزش و به طور کلی صدا و سیما نسبت به فوتسال کم لطف هستند. ورزش جذابی که در کشور ما طرفداران زیادی دارد و در عرصه ملی هم بسیار موفق ظاهر شده اما لطفی به آن از سوی تلویزیون وجود ندارد و حتی بازی دو تیم بزرگ مس سونگون و گیتی پسند، از شبکه تخصصی ورزش هم پخش نمی‌شود.

او گفت: البته بعضی شبکه های استانی دیدارها را پخش می کنند که اتفاق بسیار خوبیست اما پخش نشدن بازی ها از شبکه سراسری باعث می شود که خیلی اسپانسرها از وتسال رویگردان شوند. همانطور که در سال های گذشته خیلی ها شروع به تیم داری در فوتسال کردند اما به دلیل همین کم توجهی ها، خودشان را کنار کشیدند. امیدوارم مسئولان در سازمان لیگ و صدا وسیما درباره این موضوع تلاش بیشتری به خرج دهند. حتی برنامه ۲۰۲۰ هم که در یکی دو سال گذشته پخش می شد دیگر پخش نمی شود.

حمیدرضا کمالی ضمن تمجید از نظم و انضباط ایجاد شده در برگزاری دیدارهای لیگ، وضعیت داوری ها را هم بهتر از فصل های گذشته دانست و افزود: فکر می کنم امسال اعتراض های کمتری نسبت به سال های گذشته شاهد هستیم و این یعنی داوری ها با کیفیت تر شده و اگر هم مواردی از اعتراض وجود دارد، دیگر در طبیعت فوتسال است و بخاطر فشارهایی که روی مربیان و بازیکنان وجود دارد.

وی درباره وضعیت سخت افزاری و سالن های مسابقات هم گفت: امسال به جز یکی دو سالن، سایر سالن ها خوب هستند و ندیده ام که کسی گلایه خاصی نسبت به این مساله وجود داشته باشد. تیم های مطرح فوتسال که اکثرا سالن های خیلی خوبی داشته اند و تیم های جدید هم محل برگزاری مسابقاتشان کیفیت نسبتا خوبی دارد. این هم یکی دیگر از نکاتی است که می تواند به کیفیت لیگ کمک کند.

کمالی یادآور شد: برای بالا رفتن کیفیت لیگ، تنها کیفیت فنی بازیکنان و مربیان ملاک نیست و موارد دیگری هم که به آن اشاره کردم موثرند. ضمن اینکه مساله مالی تیم ها هم اهمیت بسیار زیادی دارد. اکثر تیم ها با مشکلات مالی مواجه هستند و امیدوارم لطمه ای به تیم ها و بازیکنانی که زندگی شان را از راه فوتسال می چرخانند، نخورد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.