کد خبر : 6050
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 - 13:01
-

دبیری: پذیرفتن نتیجه اکابری از پروفسور فوتسال غیرقابل قبول است!

دبیری: پذیرفتن نتیجه اکابری از پروفسور فوتسال غیرقابل قبول است!

مالک باشگاه دبیری تبریز که پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ویتنام از هر گونه انتقادی از سرمربی تیم ملی فوتسال طفره می رفت، روز گذشته بالاخره مهر سکوت شکست. افشین دبیری در گفتگویی با پایگاه خبری فوتسال ایران صحبت های شنیدنی زیادی انجام داد که ماحصل آن در ذیل آمده است؛ *معادله

مالک باشگاه دبیری تبریز که پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ویتنام از هر گونه انتقادی از سرمربی تیم ملی فوتسال طفره می رفت، روز گذشته بالاخره مهر سکوت شکست. افشین دبیری در گفتگویی با پایگاه خبری فوتسال ایران صحبت های شنیدنی زیادی انجام داد که ماحصل آن در ذیل آمده است؛

*معادله آسانی است؛ سه بار قهرمان نشدیم، هر سه بار شمس نبود!

حقیقتا اکنون که در مورد تیم ملی صحبت می کنم دلم به درد می آید که چرا باید با این همه فوتسالیست مستعد ایرانی الان در مورد از دست دادن قهرمانی آن هم برای دومین سال متوالی صحبت کنیم. اصل مطلب این بود که تمامی اهالی فوتسال قبل از شروع مسابقات آسیایی بخاطر موفقیت و عدم تکرار اتفاقات تلخ سال۲۰۱۲ امارات کوچکترین انتقادی عنوان نکردند تا تیم ملی ما که کلکسیون فوتسال ما است با نتیجه خوبی از ویتنام برگردد تا خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنیم. اما الان چیزی که پیش آمده جز ضایعه ای تلخ برای فوتسال ما نیست. خاطره ای که با لجاجت آقایان رخ داد. چندین سال بود که قهرمانی در آسیا یک وظیفه شده بود و شادی خاصی هم نمی کردیم چون مدیریت شمس جوری تیم ملی ایران را به درستی جلو برده بود که چیزی جز قهرمانی انتظار نمی رفت اما به ترکیب تیم برنده دست زده شد و تصمیم اشتباهی گرفته شد. اصلا یه معادله این است که ما سه بار در آسیا قهرمان نشدیم، هر سه بار هم حسین شمس سرمربی ایران نبود.

*صعود از سومی به دومی فریب فوتسالی ها است!

متاسفانه این روزها حرف هایی از مسئولان می شنویم که شاید در سطح مدیریتی و برای خود آقایان قابل قبول باشد اما برای مردم که خود مفسران قابلی در فوتسال هستند هرگز نمی تواند قابل قبول باشد. اینکه بگوییم از سوم به دوم آمده ایم چیز جالبی نیست و کتمان ضایعه ای جبران ناپذیر است که برای فوتسال امروز ما رخ داده است. ما در حال عادت کردن به بازی با تیم های بزرگ دنیا و فکر کردن به جام جهانی بودیم اما الان می گویند از سوم به دوم آمدیم و جالب اینکه ابراز شادی و رضایت می کنند. باید پذیرفت که در میان تمامی تیم هایی که در ویتنام با ما بازی کردند ما فقط یک تیم در سطح تیم ملی ما بود که آن بازی را هم باختیم. اینکه تیم های دیگر را ۱۵ تا می زدیم اصلا معیار درستی برای سنجش قدرت تیم ملی نبوده و نیست پس پرداختن به آن چیزی جز فریب دادن فوتسالی ها تلقی نمی شود که متاسفانه این روزها برای نگه داشتن خسوس به آن متمسک می شوند.

*پذیرفتن نتیجه اکابری از پروفسور فوتسال غیرقابل قبول است!

در بازی با ژاپن انصافا از حریف مان سرتر بودیم اما استرس و بی برنامگی که پس از خوردن به درب بسته ژاپن داشتیم را خسوس نتوانست حل کند. اگر به لحاظ بازیکن دو تیم را مقایسه کنیم مشخص است که ایران سر تر بود اما سرمربی ژاپن با مهره های ضعیف تر، اصول درست تری را برای بازی پیش گرفت و دیدید که چه بر سر تیم خسوس آورد. راجع به آقای خسوس باید بگویم که ایشان زحمت خودش را کشید اما موضوعی که الان مورد بحث است این است که ایشان که به عقیده خود پای فشاری داشت و شمسایی را نپذیرفت، نظری را بر نداشت و روز آخر هم طوری رفتار کرد که کشاورز رفتن را بر ماندن ترجیح داد، الان باید پاسخگو باشند. اینکه یک نفر را بگویند پروفسور فوتسال است کافی نیست، این پروفسور باید با خروجی کارش هم با نامش هماهنگی داشته باشد. ایشان اگر واقعا پروفسور و به لحاظ فنی قوی بود باید با ۴ اختلاف ژاپن را می برد نه اینکه بگوید ما بدشانس بودیم و فلان و بهمان. برای ما که سال ها در ورزش هستیم و کمی از ورزش می فهمیم نتیجه اکابری از پروفسور فوتسال اصلا قابل قبول نیست حال آقایان را نمی دانیم. امیدوارم دیگر بر روی مسیر اشتباه خود پافشاری نکنند چون شرایط باز هم بدتر خواهد شد.

*فوتسالیست های جوان سرخورده شده اند

ما متاسفانه در جاهایی دست به مهره سوزی می زنیم که عاقل ترین انسان هم این کار را نمی کند. اصلا چرا کشاورز را یک روز مانده به اعزام از اردو کنار می گذارند و یا چرا نظری آماده را که این روزها در لیگ روسیه هم خوش می درخشد به همراه نمی برند. یا خود وحید شمسایی که ما قبل از اعزام تیم در جلسه ای حضوری با آقایان افتخاری و خسوس گفتیم که حاضریم ایشان را در اختیار تیم ملی قرار دهیم اما آقایان هرگز توجهی نکردند. به طور مثال اگر شمسایی بود، کشاورز بود یا نظری بود. ما به این سادگی بازی را به تساوی می کشاندیم که بخواهد کار به ضربات پنالتی بکشد؟ با بلایی که سر چهره های فوتسال می آوریم عملا بازیکنان جوان را هم سرخورده کرده ایم. آنهایی که می خواهند روزی شمسایی بشوند، نظری بشوند و یا کشاورز دیگر با چه انگیزه ای می توانند تلاش کنند در حالی ته خط را از اکنون دارند می بینند. این بی حرمتی ها در فوتسال باید از بین برود. این اتفاق در سطح مربیگری هست. با انبوهی از مربیان جوان و آتیه دار وقتی شمس را در اوج موفقیتش کنار می گذارند مربی بومی چه امیدی به تلاش برای سرمربیگری تیم ملی باید داشته باشد؟

*تنها جایی که ناراحت نمی شوم وحید برود تیم ملی است

من از کفاشیان خواهش دارم که همانطور که فوتسال برای فدراسیون فوتبال آبروداری کرده و همیشه نقش کلیدی ای در کارنامه درخشان فدراسیون داشته به آن بها بدهد و تکلیف فوتسال را از فوتبال سوا کند. ما هم برای در اختیار گذاشتن شمسایی عطف به ابراز تمایل آقای کفاشیان هیچ قید و شرطی نداریم چون برای ما اولویت تیم ملی کشورمان است. شما می دانید که چقدر به دوستی و رفاقت اهمیت می دهیم و آقا وحید از بهترین دوست های ما هستند و بهترین خاطره ما نیز با ایشان رقم خورده است. اما باز هم اولویت اول ما تیم ملی است و حاضرم باشگاهم آسیب ببیند اما تیم ملی در جهان سرافراز باشد. قبل از هر بحثی هم به شمسایی گفتیم که ممکن است ناراحت باشیم که بروی اما تیم ملی فرق می کند. جایگاه افرادی چون شمس و شمسایی باید حفظ شود. آنها برای فوتسال ما نعمتی هستند که در کشورهای دیگر شناخته شده اند و باور کنید خیلی ها آرزو دارند که مثل آن ها را داشته باشند. با هر کدام از آنها می توان به اوج برگشت منتها با مدیریت خوبی تا در کنار هم دست به دست هم بدهند و فوتسال ایران به اوج برسد و برود به سمتی که در مسابقات جهانی بدرخشد.

*نتایج تیم ملی کار را برای ما در جام باشگاههای آسیا هم سخت کرد

مطمئنا از دست رفتن قهرمانی آسیا تاثیر خودش را بر روی کار ما در جام باشگاههای آسیا هم خواهد داشت. این موضوع کار را برای ما هم سخت کرد چراکه قطعا به بازیکن ما در فینال استرس وارد خواهد کرد و این هنر ماست که باید آن را مرتفع کنیم. مطمئن باشید که جام باشگاههای آسیا به دلیل استفاده از بازیکنان خارجی است که هر تیم جدای از بومی های خود از بازیکنان شاخص دیگر کشورهای صاحب فوتسال هم استفاده می کند به مراتب سخت تر از جام ملت های آسیا خواهد بود. اما اگر تیم قوی و خوبی ببندیم و پشتکاری که از شمسایی و کادر فنی مورد نظرشان دیده ایم را به آن اضافه کنیم می توانیم دوباره روح شادابی را با قهرمانی در جام باشگاههای آسیا به فوتسال ایران بازگردانیم. ما در هر صورت اولین تجربه را داریم و تمهیدات لازم را انجام داده ایم. آقایان حسین زاده و سرکار خانم محمد تجربه خوبی دارند و همانطور که سالیان گذشته کارهای گیتی پسند را انجام دادند از ایشان هم خواستم که با آقای میلاد وطن پرست مدیر رسانه ای و کاویانی سرپرست تیم همکاری کارهای لازم را انجام دهند. خوبی کار این است که می توانیم تا چهل نفر بازیکن اسم بدهیم. در هر صورت با توجه به اینکه مدیریت ما جوان است و پیگیری های لازم را انجام می دهد اطمینان داریم که بر سر اعزام تیم ما مشکلی پیش نمی آید. تنها مسئله ما شروع تمرینات است که انشاالله بتوانیم با خواسته های آقا وحید هماهنگ شویم و ساختار لازم را فراهم کنیم.

*وحید از من هم خواست به تاسیسات دریایی کمک کنم

اینکه گفته می شود شمسایی با تاسیسات دریایی تمام کرده است حرف درستی نیست. ایشان از ابتدایی که هیات مدیره تاسیسات از ایشان خواست تا پیشنهاداتش را برای کمک به این باشگاه ارائه کند با من تماس گرفتند و حتی از من خواستند با توجه به سوابق اندک در باشگاهداری کمک این تیم تهرانی کنم. به هر حال باشگاه دبیری برای هر خدمتی به فوتسال ایران که منجر به رشد آن شود ابایی نخواهد داشت. آنها فصل گذشته خیلی خوب و آبرومندانه ظاهر شدند و جزو تیم های ریشه دار و بنیادین فوتسال ایران هستند. ما نیز خوشحال می شویم که بتوانیم به آنها کمکی کرده باشیم. باور کنید الان که می شنویم حفاری اهواز در لیگ آینده نیست افسوس می خوریم به خاطر اینکه مدیریت و سابقه قوی و همچنین بازیکنان قوی این باشگاه چیزی نیستند که بتوان از آن ها فراموش کرد. الان هم اگر یکسری بخواهند بیایند نمی توانند جای این تیم را برای فوتسال ایران پر کنند. ما با وحید شمسایی در حال برنامه ریزی برای آسیا هستیم و تا مسابقات آسیایی تمام تمهیدات لازم ایشان را انجام می دهیم تا با حضور وحید دلخوشی جدیدی برای اهالی فوتسال ایجاد کنیم. ولی در کنار آن هم اگر کمیته فوتسال از ما بخواهد همکاری می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

عباس چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

روزی که وحید شمسایی تو رو هم مثل علی طاهری دور میزنه میبینیم ان شالله به همین زودى

نام ... چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

فوتسالیستهای جوان را شماها با حرفاتون سر خورده میکنید اونا کارشون وخوب انجام دادند

بوشهر چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

” جایگاه افرادی چون شمس و شمسایی باید حفظ شود. آنها برای فوتسال ما نعمتی هستند که در کشورهای دیگر شناخته شده اند و باور کنید خیلی ها آرزو دارند که مثل آن ها را داشته باشند”.خیلی زیبا گفتی آقای دبیری.واقعا ما به داشته هامون اعتماد نداریم.شمسایی رو دنیا میشناسه اما ما نه!

یعقوب ف چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴

آقای دبیری شما داری فوتسال شهرتون رو با وارد کردن بازیکن های غیر بومی بصورت بی رویه نابود میکنی اونوقت چطوری میخوای به فوتسال کشور کمک کنی
الان نگاه کنید انصافا غیر از چهارتا بازیکن خوب تبربزی بقیه تو باشگاه شهرداری و شریف زاده هم تو حلال احمر بازی میکنه
واقعا با این نوع نگرش پنج فصل دیگه فکر می کنید که از تبریز و یا کل خطه آذربایجان کسی بمونه که تو تیم شما بازی کنه
فخیم که الان سس سالشه
قلی پور و اکبری و موثق هم همگی الان حدود ۲۵ تا ۲۷ ساله هستند
جایگزین این بازیکن های خوبتون رو با بومی ها پر کنید لطفا نه با غیر بومی ها
ممنون

هوادار چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵

آقای دبیری با این حمایت بدون منطق از وحید شمسایی آینده فوتسال تبریز رو خراب کردید با این پول بی حساب و کتاب که به پای این آدم ها ریختید در آینده متوجه خواهید شد که چقدر به بازیکنان تبریز ظلمم شده است امثال وحید شمسایی فقط دنبال پول هستند ولی بچه های تبریز برای شما باقی خواهند ماند!!!