کد خبر : 44366
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 شهریور 1394 - 15:30
-

از برخورد ونگر، فرگوسن و مورینیو تا بی خیالی ملی پوش فوتسال!

از برخورد ونگر، فرگوسن و مورینیو تا بی خیالی ملی پوش فوتسال!
یک ملی پوش فوتسال یا ساده انگاشتن قلیان و سیگار کشیدن فوتسالیست ها، به بازیکنان خارجی اشاره می کند که به راحتی سیگار می کشند. اما در این گزارش به چند نمونه اشاره می کنیم تا ببینید مربیان خارجی چطور با چنین معضلی برخورد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فرهاد فخیم ملی پوش سابق که این روزها به عنوان بازیکن با اخلاق در تیم دبیری شناخته شده است، واکنش عجیبی به اخبار منتشر شده درباره معضل قلیان در فوتسال نشان داد. فخیم که به نظر می رسد، این موضوع برایش بسیار ساده تلقی می شود، گفت: موضوع قلیان ورود به جنبه‌های خصوصی یک بازیکن حرفه‌ای است و در خارج از ایران هم دیده ‌شده که بازیکنان سیگار می‌کشند.

حال که یک بازیکن حرفه ای(!) سیگار کشیدن بازیکنان خارجی را به رخ فوتسالی های ایران می کشد، نمونه هایی را از برخورد با بازیکنان سیگاری در لیگ های اروپایی را در ادامه می آوریم.

چندی پیش تصاویری از «وسیچ اسژنی» گلر لهستانی تیم فوتبال آرسنال انگلیس در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد وی بعد از باخت ۲ بر صفر از ساوت‌همپتون مبادرت به سیگار‌کشیدن کرده است.

این سنگربان بعد از باخت از حریف به جای آنکه دنبال رفع اشتباهاتش باشد با شور و حرارتی زیادی برای رفع کاستی‌ها کوشش کند، در قالب یک ورزشکار حرفه‌ای مبادرت به سیگار کشیدن کرد که ابتدا با واکنش تند باشگاه و مسئولان آن مواجه شد و باعث تاثر و ناراحتی بسیار لهستانی‌ها شد.

wojciech-szczesny-metafootball.jpg__569x320_q85_crop_subsampling-2

*جریمه‌ای سنگین از سوی آرسنال

بعد از آنکه مدیران توپچی‌ها (آرسنال) از این موضوع مطلع شدند، از رفتار غیرورزشی این عضو تیم فوتبال خود که باید الگوی جوانان باشد، به خشم آمدند.

آرسن ونگر که پیش تر، این مشکل را با جک ویشلر داشت، به بازیکنان خود هشدار داده است که در خصوص تکرار این عمل به شدت با آنها برخورد خواهد کرد و محرومیت در انتظار بازیکنان خاطی قرار خواهد داشت.

بعد آرسن ونگر، سرمربی تیم وسیچ اسژنی را به خاطر این بی‌نظمی و بی‌اخلاقی ۲۰ هزار پوند جریمه و نقره داغ کرد!

پس از این واکنش‌ها،‌ ابتدا رسانه‌ها و بعد مردم لهستان، واکنش نشان دادند و تاسف خود را از چنین رفتاری اعلام کردند.

نخستین رسانه‌ این کشور اروپایی که از اسژنی ایراد گرفت، سایت فوتبال لهستان بود.

این رسانه نوشت: اسژنی باید واقعا متاسف باشد. به جای آنکه نماینده خوبی برای لهستان در محافل ورزشی به خصوص در انگلیس باشد، بعد از باخت از تیم رقیب، خیلی راحت با سیگار و بی‌دغدغه ، دوش گرفته است. گویی اصلا ورزشکار نیست.

*پولیا: از اسژنی باید در مورد رفتار غلطش بازخواست کرد!

سایت پولیا دیگر رسانه‌ای بود که از رفتار اسژنی انتقاد داشت. این پایگاه خبری نوشت:انتشار این تصاویر سئوال‌های زیادی را در ذهن بوجود می‌آورد. از جمله این که آیا وی در گذشته و زمانی که هنوز رفتارش فاش نشده بود، به سیگار کشیدن مبادرت کرد؟ و آیا این گونه حواشی عاملی برای افت وی در دروازه آرسنال نبوده است؟

*فاکت:لهستان مثل آرسنال باید اسژنی را جریمه کند

روزنامه فاکت که یکی از نشریات معتبر و پرتیراژ چاپ لهستان به شمار می‌رود، انتقاد تندتری علیه دروازه‌بان لهستانی داشته است.

گزارشگر این نشریه در مقاله‌ای تند نوشته که در کنار باشگاه انگلیسی، فدراسیون فوتبال کشورش نیز این دروازه‌بان را نیز باید جریمه سنگینی کند. زیرا با این حرکت نادرست به اعتبار کشور در صحنه بین‌المللی آسیب زده است.

این نشریه نوشت: فدراسیون باید با اسژنی برخورد کرده و او را جریمه کند. کاری که او کرد باعث شد تا در خارج از مرزها، همه لهستانی‌ها را به تمسخر گرفته و سئوال کنند دیگر شهروندان ما، نیز سیگاری هستند؟!

*واکنش هواداران

در کنار رسانه‌ها، مردم این کشور اروپایی نیز رفتار گلر حاضر در لیگ برتر را مورد انتقاد قرار دادند. هواداران با هجوم به شبکه‌های اجتماعی ، از زاویه دید خود رفتار غیرورزشی لژیونر کشورشان را مورد ارزیابی قرار دادند.

یک هوادار نوشت: از ورزشکاران امروزی لهستان گاهی حرکاتی سر می‌زند که باعث تاثر و ناراحتی همه می‌شود. آنچه اسژنی انجام داد، واقعا حرکتی خلاف روح اخلاق و ورزش بود.

هوادار کم سن و سال دیگری نیز نوشت: اشتباهات مکرر در بازی و بعد سیگار کشیدن زیر دوش. این همه خطا را چطور باور کنیم؟

یک هوادار که خود را طرفدار تیم لژیا ورشو معرفی کرده، نیز نوشت: اشتباهات فنی را می‌توان چشم‌پوشی کرد. حالا اشتباه رفتاری را چگونه کتمان کنیم؟ اشتباهی که باعث می‌شود به اعتبار کشورمان در اروپا و حتی جهان لطمه وارد شود.

همین دوستدار فوتبال در بخشی دیگر نیز نوشته است: در جایی که امثال لواندوفسکی‌ها با رفتار صحیح برای لهستان اعتبار می‌خرند، امثال اسژنی‌ها باعث لطمه به اعتبار ورزشی کشورمان می‌شوند.

——————————————————————————–

اما از برخورد با وسیچ اسژنی که بگذریم به موضوع سیگار کشیدن وین رونی می رسیم.

چند وقت پیش روزنامه سان چاپ انگلستان عکسی را از وین رونی به انتشار رسانده که در آن در حال سیگار کشیدن است.

این عکس در حال سیگار کشیدن در پایان یک جشن گرفته شده است. انتشار این عکس در روزنامه سان انگلیس، جنجال فراوانی را به همراه داشته است و البته تمام روزنامه های انگلیسی این عکس را منتشر کرده اند.

روزنامه سان در گزارشی که در رابطه با این عکس منتشر کرده، به این نکته اشاره کرده که قطعا سرالکس فرگوسن پس از انتشار این عکسها با وین رونی به صحبت خواهد پرداخت.

همچنین روبرتو منچینی سرمربی پیشین منچسترسیتی درباره سوپرماریو و داستان سیگار کشیدن‌اش گفت: «به بالوتلی گفته‌ام که من مخالف سیگار کشیدن هستم و او نیز باید این عادت زشت را ترک کند. برای همین است که پسرم سیگار نمی‌کشد. اما من پدر ماریو نیستم و نمی‌توانم به ‌شدت با او برخورد کنم. شاید اگر او پسر من بود با لگد مجبورش می‌کردم سیگار را ترک کند!»

ژوزه مورینیو سرمربی چلسی نیز زمانی که در رئال‌مادرید مربیگری می‌کرد، فابیو کوئنترائو مدافع پرتغالی تیمش را به‌ دلیل کشیدن سیگار نیمکت‌نشین کرده بود.

همچنین جالب است بدانید فدراسیون فوتبال انگلیس از جولای سال ۲۰۰۷ استعمال دخانیات در ورزشگاه های بریتانیا را ممنوع کرده است و حتی هواداران هم نمی توانند در حین تماشای بازی تیم محبوبشان سیگار بکشند. این در حالی است که مسئول کمیته فوتسال در مواجه با این پدیده می گوید: کاری از دست ما بر نمی آید و دولت باید در این زمینه اقدام کند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی چهارشنبه , ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

سلام دوست عزیز دوست داشتنی موضوعهای ورزشی دیگه ای غیر این جنبه ها منفی هم هست که شما به اون موضوعها بپردازید به عنوان مثال تیم تاسیسات دریایی قهرمان اسیا شد ولی متاسفانه خبرنگاران دو تا متن از رزومه بچه ها تهیه نکردن متنی که در حد و انداز تلاش این دوستان باش دیده نشد .