کد خبر : 46173
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1394 - 9:34
-

محمودی:قهرمانی با حمایت تداوم خواهد داشت

محمودی:قهرمانی با حمایت تداوم خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مربی تیم ملی فوتسال بانوان کشور گفت: داشتن زندگی سالم و پایبندی به اخلاق و رفتار حرفه‌ای در ورزش می‌تواند مسیر قهرمانی بانوان را هموار کند و انسان را به سکوهای قهرمانی برساند. آمنه محمودی چند سالی عضو ثابت کادر فنی در تیم ملی فوتسال ایران است که تا سال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مربی تیم ملی فوتسال بانوان کشور گفت: داشتن زندگی سالم و پایبندی به اخلاق و رفتار حرفه‌ای در ورزش می‌تواند مسیر قهرمانی بانوان را هموار کند و انسان را به سکوهای قهرمانی برساند.

آمنه محمودی چند سالی عضو ثابت کادر فنی در تیم ملی فوتسال ایران است که تا سال گذشته به همراه فاطمه اعتدادی در تیم کاسپین فعالیت داشت اما امسال به تیم دانشگاه آزاد تهران پیوسته زیرا دیگر قزوین تیم فوتسال بانوان ندارد.

بازگشت افتخارآمیز ورزشکاران قهرمان بهانه‌ای شد تا در گفتگویی مشروح با آمنه محمودی مربی قزوین در خصوص این رقابت‌ها و آینده تیم فوتسال سؤالاتی را مطرح کنیم.

*تیم ملی فوتسال بانوان ایران قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا چه پروسه زمانی و مقدماتی را طی کرد تا به آمادگی برسد؟

این تیم حدود چهار – پنج سالی است که فعالیت می‌کند و در سال ۹۲ در بازی‌های آسیایی داخل سالن توانست نایب‌قهرمان شود البته آن موقع هم تقریباً با همین ترکیب در مسابقات حاضر شد و بعد از این تورنمنت هم باز تمرینات خود را به‌طور مستمر ادامه دادیم.

در آن زمان خانم مظفر سرمربی تیم ملی بودند و من هم با این تیم بودم بعد تغییراتی صورت گرفت و خانم یاری آمدند و حدود یک سال و نیم سرمربی بودند تا خردادماه امسال که خانم فروزان سلیمانی آمدند و من هم دوباره به کادر فنی اضافه شدم.

*قبل از این مسابقات و این قهرمانی از سوی فدراسیون فوتبال چقدر از شما حمایت شد؟

فدراسیون فوتبال از همان اول حساب ویژه‌ای بازکرده بود چون تیم فوتسال بانوان همیشه نسبت به سایر مجموعه‌های فدراسیون فوتبال نتایج بهتری می‌گرفت؛ تیم روند رو به رشدی داشت و ماسال ۸۷ در مسابقات داخل سالن آسیا در ویتنام هم چهارم شده بودیم.

البته شاید امکانات کشور ما از امکاناتی که دیگر کشورها از آن بهره‌مند بودند کمتر بود اما فدراسیون در حد توان از ما حمایت کرد چون می‌دانست که این تیم نتیجه می‌گیرد و جواب حمایت‌ها را به‌خوبی می‌دهد.

تیم ملی بانوان قبل از این موفقیت چه افتخارات دیگری را کسب کرده بود؟

در طول ۱۰ سال اخیر این تیم همیشه نتایج خوبی داشته است مثلاً قهرمان غرب آسیا شده و در ماکائو نایب‌قهرمانی را کسب کرده، در اینچوان کره جنوبی نایب‌قهرمان شده اما این رقابت‌ها تحت عنوان مسابقات داخل سالن و قهرمانی اخیر تحت عنوان جام ملت‌های آسیا بود که برای اولین بار برگزار می‌شد.

*حریف‌های سرسخت و جدی شما در این مسابقات کدام تیم ها بودند؟

بالطبع ژاپن و تایلند تیم‌های ویژه‌ای ازنظر ما بودند زیرا تیم‌های قدرتمندی در سطح آسیا هستند و همیشه مدعی بوده‌اند. ما به همین ژاپن دو سال پیش با نتیجه یک‌بردو باختیم و نایب‌قهرمان شدیم.

مهم‌ترین رقیب تیم فوتسال زنان کشورمان در راه کسب عنوان قهرمانی تیم ژاپن بود البته ملی‌پوشان فوتسال در بازی نیمه‌نهایی هم یک دیدار سخت و پرفشار را مقابل تیم تایلند پشت سر گذاشتند و موفق شدند با نتیجه یک‌بر صفر جواز شرکت در دیدار نهایی را کسب کنند.

همان‌طور که می‌دانید ملی پوشان فوتسال کشور دربازی‌های دور مقدماتی به ترتیب مقابل تیم‌های هنگ‌کنگ، ازبکستان و مالزی به پیروزی رسیدند تا در دیدار نیمه‌نهایی هم با برتری مقابل تیم سخت‌کوش تایلند به مصاف تیم قدرتمند ژاپن بروند.

سطح کیفی مسابقات جام ملت‌های آسیا چگونه بود؟

همه گروه‌ها به دلیل اینکه این مسابقات برای اولین بار برگزار می‌شد باانگیزه و باکیفیت ظاهر شدند؛ ژاپن و تایلند را که کنار بگذاریم سایر تیم‌ها ازجمله چین، ویتنام و آویزه مالزی که میزبان بود خیلی پیشرفت کرده بودند. ما قبلاً هم در سایر مسابقات با این تیم‌ها آشنایی پیداکرده بودیم و باید گفت واقعاً در این مسابقات خیلی خوب و قدرتمند بودند.

این مسابقات در بالاترین سطح خود برگزار شد، به‌نحوی‌که سایر تیم‌ها ازجمله تیم‌های فوتسال ژاپن و تایلند با آمادگی کاملی پا به این رقابت‌ها گذاشته و سودای قهرمانی را در سر داشتند.

*علاوه بر قهرمانی تیم چه عنوان‌های فردی برای اعضای تیم به دست آمد و کدام بازیکن‌ها بیشتر از همه دیده شدند؟

در بازی‌هایی که در این تورنمنت داشتیم همیشه بهترین بازیکن زمین از تیم ما انتخاب می‌شد، فرشته کریمی هم به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد البته از دروازه‌بانی فرزانه توسلی هم بسیار تمجید شد و در فهرستی که گروه آنالیز AFC معرفی کرد فرزانه توسلی، فرشته کریمی، فهیمه زارعی و شماره هفت و شماره هشت ژاپن برترین‌های تورنمنت شدند.

ایرانی‌های خارج از کشور چقدر از حضور شما در مالزی استقبال کردند و حضور مؤثری در ورزشگاه داشتند؟

در اوایل تورنمنت خیلی استقبال صورت نمی‌گرفت اما رفته‌رفته با پشت سر گذاشتن مراحل تورنمت بااطلاع رسانی که انجام شد هم‌وطنان بیشتری حتی از سایر کشورها به سالن آمدند و به‌طورکلی تشویق‌ها خیلی خوب بود و در فینال تقریباً همه سالن ورزشگاه از هم‌وطنان ایرانی پرشده بود.

*نظرتان درباره بازتاب قهرمانی تیم در مطبوعات چیست؟

البته مطبوعات خیلی به حوزه ورزش بانوان نمی‌پردازند اما این دوره پوشش خبری کمی بهتر شده بود شاید دلیل آن‌هم توجه رسانه‌های خارجی و پخش بازی‌ها بود که بر رویکرد مطبوعات داخلی تأثیر داشت تا توجه به تیم ما بیشتر شود.

با پخش این بازی‌ها و دیده شدن این مسابقات توسط مردم تلاش ما بازتاب خوبی در کشور و در بین مردم داشت.

*در مورد حاشیه‌سازی‌هایی که بعد از قهرمانی تیم ملی در رسانه‌های کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مطرح شد چه نظری دارید؟

البته من هنوز از این حاشیه‌سازی‌ها بی‌خبرم اما تحمل قهرمانی ما در این سطح آن‌هم در اولین دوره جام ملت‌های آسیا با این پوشش خبری گسترده برای این کشورها حتماً سخت بوده است.

*درخواست شما از مسئولان به ویژه مسئولان استان قزوین چیست؟

تنها خواسته ما حمایت از فوتسال بانوان و به‌طورکلی ورزش بانوان است چون در کل در کشور و به‌ویژه استان قزوین ورزش بانوان با مشکلات مالی روبروست و درخواست ما این است راهی برای گذر از مشکلات مالی پیدا شود تا ورزش بانوان بتواند پویاتر عمل کند و به کسب مدال امیدوار باشد.

به نظر شما رمز موفقیت یک ورزشکار زن در رده قهرمانی چیست؟

در کنار پشتکار به‌طورکلی سالم و حرفه‌ای زندگی کردن بسیار مؤثر است اگر کسی بخواهد به موفقیت ورزشی برسد باید تغذیه و خواب مناسب و سالم داشته باشد، رفتار حرفه‌ای و اخلاقی مطلوب داشته باشد و با تلاش به اهدافش برسد.

بانوان فوتسالیستی که با کمترین حمایت وارد میدانی آسیایی شدند و در کمال شگفتی رقیبانشان که از بیشترین و بهترین امکانات برخوردار بودند توانستند با کمترین پشتیبانی و حتی بدرقه و استقبالی شایسته بی‌ادعا به قهرمانی برسند و اگر کمی از هزینه‌های میلیاردی فوتبال در طول سال به این تیم تزریق شود می‌تواند این جایگاه را حفظ کند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.