کد خبر : 48966
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آبان 1394 - 15:58
-

قول کفاشیان برای اعزام بانوان به گواتمالا

قول کفاشیان برای اعزام بانوان به گواتمالا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،دروازه بان اول تیم ملی فوتسال زنان ایران گفت که رییس فدراسیون فوتبال به همراه نایب رییس زنان این فدراسیون بعد از قهرمانی تیم در آسیا قول اعزام به گواتمالا را دادند . فرزانه توسلی افزود:تیم ملی فوتسال زنان با تمام توان آماده حضور در رقابت های جام جهانی کوچک

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،دروازه بان اول تیم ملی فوتسال زنان ایران گفت که رییس فدراسیون فوتبال به همراه نایب رییس زنان این فدراسیون بعد از قهرمانی تیم در آسیا قول اعزام به گواتمالا را دادند .

فرزانه توسلی افزود:تیم ملی فوتسال زنان با تمام توان آماده حضور در رقابت های جام جهانی کوچک در گواتمالا است .
وی از حمایت های مسئولان فدراسیون فوتبال به ویژه علی کفاشیان رییس فدراسیون و پرداخت به موقع پاداش بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان قدردانی و ابرازامیدواری کرد که با توجه به کمی وقت اقدامات جدی و سریع تری برای اخذ روادید از کشور گواتمالا انجام شود.
تیم ملی فوتسال زنان ایران در اوایل مهرماه امسال در نخستین دوره مسابقات جام ملت های آسیا در مالزی عنوان قهرمانی را کسب کرد و پس از آن مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کردندکه با توجه به موفقیت این تیم در مسابقات آسیایی ،آنها به مسابقات فوتسال جام جهانی گواتمالا نیز اعزام می شوند.
مسابقات جام جهانی گواتمالا از دوم تا هشتم آذرماه برگزار می شود .
الهه عرب عامری نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال در مورد حضور تیم ملی فوتسال زنان در مسابقات گواتمالا گفت که با وجود درخواست تسهیلات از گواتمالا برای صدور روادید برای زنان فوتسالیست ایرانی تاکنون پاسخی از سوی فدراسیون این کشور به مقامات ایرانی داده نشده است .
وی در عین حال گفت که تیم ملی فوتسال ایران نیز هنوز به طور رسمی آمادگی خود را برای شرکت در این رقابت ها اعلام نکرده است .
این در حالی است که دروازه بان اول تیم ملی فوتسال زنان براین باور است که تیم ایران بعد از قهرمانی در آسیا باید در مسابقات جهانی و تورنمنت های بین المللی حضور یابد و یا با برگزاری دیدارهای تدارکاتی و دوستانه با دیگر کشورها و تیم های مطرح جهان بیش از پیش پیشرفت کند.
توسلی گفت: تیم های مطرح فوتسال زنان در جهان بر خلاف ایران در طول سال در رقابت های متعددی شرکت می کنند و امکان حضور ایران در جام جهانی فوتسال در گواتمالا حداقل فرصتی برای این تیم است که بتواند در یک زمان و مکان با برترین تیم های جهان همچون برزیل ، پرتغال و اسپانیا دیدار کند .
این دروازه بان یادآور شد که عدم پشتوانه سازی در فوتسال زنان از معضلات جدی این رشته است . بیشتر بازیکنان تیم ملی حدود ۱۴ سال سابقه ملی پوشی دارند و اگر به هر دلیلی نتوانند در تیم ملی حضور یابند ، یافتن جایگزین برای آنان بسیار سخت است .
وی گفت : این در حالی است که سایر تیم های جهان کارهای زیادی در پشتوانه سازی کرده اند. نمونه آن تیم روسیه است که در یک سال گذشته بیش از ۸۰ درصد بازیکنانش را تغییر داده است و با چنین تغییراتی در دیدارهای دوستانه مقابل ایران بسیار قدرتمندانه ظاهر می شود.
به گفته توسلی ، فدراسیون پشتوانه سازی در فوتبال زنان را به شکل جدی دنبال می کند و این در حالی است که در فوتسال جز در رده بزرگسالان در هیچ رده دیگری پیگیری نمی شود.
وی افزود: حالا که به خاطر کسب عنوان قهرمانی آسیا نگاه جهانیان نسبت به فوتسال زنان ایران تغییر کرده است ، شانش انجام بازی های دوستانه با برترین تیم های جهان برای این تیم فراهم شده است بنابراین نباید به سادگی این فرصت را از دست داد.
وی خاطرنشان کرد: در مسابقات جام جهانی یا تورنمنت ها با پوشش کامل اسلامی بازی می کنیم و حضور یک مربی مرد با تجربه ایرانی یا خارجی به عنوان مشاور فنی در جمع مربیان می تواند برای تیم موثر باشد.حضور یک مربی مرد با تجربه می تواند علاوه ارتقای سطح فنی بازیکنان، تجربه و سطح فنی مربیان زن را نیز افرایش دهد.
توسلی از مسئولان ورزشی کشور خواست که اخذ روادید گواتمالا را برای تیم ملی فوتسال زنان پیگیری کنند تا این تیم بتواند در مسابقات جام جهانی شرکت کند.
وی به دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال زنان ایران با روسیه اشاره کرد و گفت: دلیل باخت ما در بازی نخست نداشتن تمرکز و جدی نگرفتن بازی بود ضمن این که گل اول تیم روسیه شیرازه تیم را از هم گسیخت اما در بازی دوم بازیکنان تلاش کردند از حیثیت تیم به عنوان قهرمان آسیا دفاع کنند و این انگیزه عامل برد ما در دومین دیدار بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.