کد خبر : 94683
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 10:36
-

خوراکچی:با یک تیم لیگ برتری به توافق رسیده ام/متاسفانه در فوتسال شرایط بدی حاکم شده است/سرمربی تیم ملی، کمیته فوتسال و سازمان لیگ باید پاسخگو باشند/ناظم الشریعه باید با اقتدار رفتار کند

خوراکچی:با یک تیم لیگ برتری به توافق رسیده ام/متاسفانه در فوتسال شرایط بدی حاکم شده است/سرمربی تیم ملی، کمیته فوتسال و سازمان لیگ باید پاسخگو باشند/ناظم الشریعه باید با اقتدار رفتار کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمود خوراکچی مربی مطرح فوتسال ایران گفت: با صحبت هایی که داشتم، به عنوان سرمربی با یک تیم لیگ برتری به توافق رسیده ام و به احتمال زیاد این هفته قراردادم نهایی می‌شود.  او با اشاره به قطع همکاری با تیم تاسیسات دریایی در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر گفت:

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمود خوراکچی مربی مطرح فوتسال ایران گفت: با صحبت هایی که داشتم، به عنوان سرمربی با یک تیم لیگ برتری به توافق رسیده ام و به احتمال زیاد این هفته قراردادم نهایی می‌شود.  او با اشاره به قطع همکاری با تیم تاسیسات دریایی در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر گفت: برخلاف میل باطنی‌ام نتوانستم با تیم تاسیسات دریایی ادامه بدهم. با وجود علاقه مدیریت مجموعه و وحید شمسایی سرمربی این تیم، متاسفانه ادامه همکاری با تیم تاسیسات منتفی شد.
مربیانی که فرصت‌های طلایی ندارند
مدیر فنی سابق تیم تاسیسات دریایی با بیان اینکه برای آماده سازی تیم در لیگ زمان را از دست داده است، گفت: از دست دادن زمان باعث می‌شود سختی و فشار کار بر دوش سرمربی تیم بیافتد و حالا هم فرصت کمی تا آغاز لیگ داریم. در واقع سرمربی برای اینکه بتواند برنامه بدنسازی را در تیمش اجرا کند و بازی تدارکاتی داشته باشد، زمان طلایی را از دست داده است.
وی افزود: امیدوارم به مرحله‌ای از حرفه‌ای شدن برسیم که با پایان لیگ، بلافاصله فصل نقل و انتقالات آغاز شود و با پایان لیگ کمتر از ۴۰ روز دیگر فصل جدید آغاز شود. اما حالا شاهد آن هستیم که با وجود آنکه ۲ ماه از پایان لیگ می‌گذرد، بیشتر تیم‌ها هنوز سرمربی خود را معرفی نکرده اند. تعداد محدودی از تیم‌ها هم که برنامه‌های خود را آغاز کرده اند، تمریناتشان جدی نیست. تنها تیم گیتی‌پسند که در آستانه اعزام به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا است به طور جدی تمرین می‌کند.
خاصیت حرفه‌ای گری
خوراکچی با اشاره به تجربه مربیگری در یک تیم به فاصله ۱۶ روز مانده به آغاز لیگ برتر گفت: در گذشته زمانی سرمربی گیتی پسند شدم که بازیکنان آن پنج ماه بدون تمرین به حال خود ر‌ها شده بودند، با این حال در پایان نیم فصل نخست تیم ما سوم جدول شد که در ۹ بازی آخر، هفت برد، یک مساوی و یک باخت داشت، اما در پایان نیم فصل با من قطع همکاری کردند ومن هم پذیرفتم چرا که خاصیت حرفه‌ای بودن همین است.
وی در خصوص وضعیت مربیگری در لیگ برتر فوتسال ایران افزود: مربیان بزرگ و سابقه دار فوتسال بیرون از رقابت هستند. این مربیان با دانش که بالاترین سطح مدرک مربیگری را دارند، بدون تیم مانده اند و این موضوع برای فوتسال ایران خوب نیست.
اخبار بد فوتسال
این مربی با سابقه فوتسال ایران با اشاره به شرایط نامناسب فوتسال ایران گفت: متاسفانه در فوتسال شرایط بدی حاکم شده است و هر روز اخبار ناخوشایندی از آن شنیده می‌شود. اتفاقاتی که اکنون در لیگ برتر و دسته یک رخ داده است، جالب نیست.
وی در خصوص انصراف تیم‌ها از لیگ برتر افزود: در لیگ برتر هم تیم‌ها یکی پس از دیگری انصراف می‌دهند. قم و ساوه که مهد فوتسال ایران هستند، دیگر تیمداری نخواهند کرد، دبیری تبریز که قدیمی‌ترین تیم فوتسال لیگ برتر محسوب می‌شود با بی‌مهری‌هایی که به آن شده اعلام انصراف کرده، یاسین پیشرو از لیگ برتر کناره‌گیری کرده و در لیگ یک هم تیم سن ایچ به علت برخی اتفاقات، از فوتسال انصراف داده است.
ترکش‌های فوتسال
خوراکچی ادامه داد: بودجه تیم‌ها مثل تاسیسات دریایی با چهار سال سابقه، ۲ عنوان قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در آسیا کاهش می‌یابد. تیم حفاری هم که بودجه آن نصف شده است و مربی‌اش اعلام کرده که با این بودجه تنها می‌تواند از بازیکنان بومی استفاده کند، ترکش‌هایی است که به پیکر فوتسال وارد می‌شود.
شاید به عنوان آسیایی هم نرسیم
وی با بیان اینکه فوتسال نیاز به یک لیگ پویا دارد، گفت: زمانی به افتخار ملی می‌رسیم که لیگ پویایی داشته باشیم. اگر این روند ناخوشایند ادامه داشته باشد، سرمربی تیم ملی، کمیته فوتسال و سازمان لیگ باید پاسخگو باشند. با این شرایط فوتسال ایران به زودی از بین می‌رود و حتی نمی‌توانیم در مسابقات آسیایی به مقامی برسیم.
مربی فوتسال ایران با اشاره به اینکه مسئولان باید به داد فوتسال برسند، افزود: اگر به اتحاد نرسیم و ترس از دست دادن پست و مقام نداشته باشیم، می‌توانیم فوتسال را احیا کنیم و شرایط لیگ و تیم‌های ملی به جایگاه اصلی که مردم توقع دارند، برسند. نگران فوتسال هستم و این حق را به خودم می‌دهم، اما به دنبال تخریب کسی نیستم و نمی‌خواهم جای کسی را بگیرم.
وی ادامه داد: به دنبال صندلی کسی نیستم زمانی که تیم ملی در جام جهانی بازی داشت و در گروهش سوم شد، حمایت و اعلام کردم که این تیم در بین چهار تیم اول خواهد بود و خوشبختانه تیم ملی سوم جهان شد.
سرمربی مقتدر می‌خواهیم
خوراکچی با بیان اینکه سرمربی تیم ملی فوتسال باید با اقتدار رفتار کند، گفت: سرمربی تیم ملی فوتسال هم در اتفاقاتی که برای این رشته رخ می‌دهد، دخیل است و باید به عنوان یک مسئول از فوتسال دفاع کند. سرمربی باید اقتدار داشته باشد و مثل کی‌روش که از فوتبال دفاع می‌کند، مطالبات تیم سوم فوتسال جهان را کسب کند.
اگر سرمربی تیم ملی بودم…
وی ادامه داد: حمایت از تیم ملی وظیفه همه است و باید در سخت‌ترین شرایط از تیم ملی حمایت کنیم. اگر سرمربی تیم ملی فوتسال بودم با مسولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال دائم جلسه می‌گذاشتم و آن‌ها را متقاعد می‌کردم که تیم ملی فوتسال می‌تواند در بین بهترین‌های رشته‌های گروهی باشد و برای این تیم برنامه ریزی می‌کردم، اما متاسفانه سرمربی تیم ملی این کار را نمی‌کند.
حمایت نمی‌شویم
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال با اشاره به برنامه ریزی دراز مدت والیبال گفت: والیبالی‌ها با برنامه ریزی خوب، نمایش خوبی در دنیا داشتند و پس از درخشش در جهان مسئولان هم از این تیم حمایت کردند. فوتسال هم نمایش خوبی در دنیا داشت، اما نمی‌دانم چرا از ما حمایت نمی‌شود. در گذشته سرمربی تیم ملی ژاپن معتقد بود که اگر وحید شمسایی در کشورشان بود هم وزن او برایش طلا ساخته می‌شد.
وی با اشاره به مسابقات کمتر از ۲۰ سال آسیا افزود: تیم امید ایران بدون بازی تدارکاتی در مسابقات فوتسال کمتر از ۲۰ سال آسیا همه حریفانش را با اختلاف شکست می‌دهد که این موضوع نشان از ظرفیت بالای ایران در این رشته است، اما در مقابل هر سال برای لیگ خبرهای بدی می‌شنویم.
خوراکچی با اظهار اینکه در پی سازندگی است و هر فرد دلسوزی باید به فوتسال کمک کند، گفت: باید با عینک خوشبینی صحبت هایم مطالعه شود.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

تا امسال تو توی ورزش این مملکت هست، ورزشی ما بجای نمیرسه، چه برسه به فوتسال

نام ... چهارشنبه , ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

شتر در خواب بیند پنبه دانه، خوراکچی سرمربی تیم ملی بشه…. خنده دار هست

نام ... پنجشنبه , ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۰۹

سلطان خوراکچی دوست داریم انشالله هر تیمی میری موفق باشی