کد خبر : 101720
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 11:11
-

برترین‌هایی که برتر نبودند

برترین‌هایی که برتر نبودند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کمیته فوتسال برای اولین‌بار برترین‌های لیگ برتر آقایان و بانوان را معرفی کرد و در حالی که شائبه‌های زیادی پیش از برگزاری مراسم وجود داشت، با مشخص شدن نفرات برتر، شائبه‌ها هم‌چنان از بین نرفت. در ادامه به بررسی موردی هر کدام از آیتم‌ها می‌پردازیم: * مسلم اولاد قباد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کمیته فوتسال برای اولین‌بار برترین‌های لیگ برتر آقایان و بانوان را معرفی کرد و در حالی که شائبه‌های زیادی پیش از برگزاری مراسم وجود داشت، با مشخص شدن نفرات برتر، شائبه‌ها هم‌چنان از بین نرفت.

در ادامه به بررسی موردی هر کدام از آیتم‌ها می‌پردازیم:

* مسلم اولاد قباد برای سومین سال پیاپی پدیده لیگ شد. این در حالی است که بازیکن پدیده، معمولا بازیکن ناشناخته‌ای در رده جوانان یا امید است و بعد از پدیده شدن، تبدیل به چهره شناخته شده‌ای می‌شود. اولادقباد نیز سال‌هاست از رده سنی امیدها خارج شده و اکنون در تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کند.

* حفاری اهواز قهرمان لیگ برتر بانوان در بین نامزدهای بهترین تیم قرار نداشت.

* وحید شمسایی برای جایزه بهترین بازیکن نامزد شده بود. این در حالی است که شمسایی یک فصل کابوس‌وار را پشت سر گذاشت و خود نیز بارها اعلام کرد عملکرد مناسبی در لیگ ۹۵ نداشته است.

* سپهر محمدی به‌عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ انتخاب شد. اما مرسوم است دروازه‌بانی که کم‌ترین گل خورده را داشته، بهترین شود. اگر چنین بود، علیرضا صمیمی این عنوان را کسب می‌کرد.

* اصغرحسن‌زاده از گیتی‌پسند بهترین بازیکن شد در حالی که بسیاری از کارشناسان، جاوید را شایسته این عنوان می‌دانستند. نکته عجیب درباره انتخاب بهترین بازیکن این است که رای‌گیری در این بخش انجام نشده و کمیته فوتسال به تنهایی این انتخاب را انجام داده است. استدلالی که باعث شد جایزه به حسن‌زاده برسد این بود که جاوید آقای گل شده و نباید دو جایزه ببرد. این در حالی است که معمولا این عنوان به آقای گل می‌رسد؛ همان‌طور که مهدی طارمی در لیگ برتر فوتبال در کنار آقای گلی، بهترین بازیکن نیز شد.

* علی رعدی، سرمربی تیم شهروند ساری که با تعداد زیادی ملی‌پوش و ستاره، نتوانست در بین مدعیان قهرمانی قرار گیرد، کاندیدای بهترین مربی فصل شد. اما جواد اصغری مقدم که با بازیکنان گمنام نائب قهرمان شد، در بین نانزدها نبود.

* در بخش بازیکن و باشگاه اخلاق نیز رسم بر این است به کارت‌های زرد و قرمز بازیکن یا باشگاه در فصل نگاه شود اما چنین اتفاقی نیفتاد و محمد طاهری برای دومین سال پیاپی مرد اخلاق شد و فرش‌آرای مشهد نیز عنوان تیم اخلاق‌مدار را کسب کرد.

* در یکی از بخش‌های جدید، بهترین بازیکن تیم ملی معرفی شد و این عنوان به احمد اسماعیل‌پور رسید. در حالی که مهدی جاوید در جام جهانی کلمبیا به لحاظ تعداد گل و پاس گل، بهترین بازیکن بود. حسین طیبی نیز در جام ملت‌ها بهترین عملکرد را داشت و آقای گل شد.

* یکی از عجیب‌ترین تصمیم‌های سازمان لیگ در انتخاب برترین‌ها، حذف باشگاه دبیری تبریز از تمامی آیتم‌ها بود. در حالی که دبیری با بازیکنان و سرمربی جوان خود توانست نایب قهرمان لیگ شود اما حضور نداشتن هیچ کاندیدایی از این تیم، این شائبه را به وجود می‌آورد که مسوولان کمیته فوتسال به دلیل انتقادات این باشگاه از کفاشیان و سلیمانی، به دنبال تلافی بوده‌اند.

* برخلاف وعده داده شده، پاداش ملی‌پوشان بابت کسب مقام سومی جهان به آن‌ها اعطا نشد. این در حالی است که یک سال از این افتخارآفرینی می‌گذرد!

*یکی از نکات عجیب مراسم برترین‌ها، نحوه دعوت از رسانه‌ها بود. معمولا سایت فدراسیون فوتبال با انتشار خبر زمان برگزاری چنین مراسم‌هایی، از رسانه‌ها برای پوشش خبری برنامه دعوت می‌کند اما تعداد کم خبرنگاران دیداری و نوشتاری در مراسم دیروز، و عدم بازتاب مناسب اخبار، یکی از ضعف‌های مربوط به برنامه‌ریزی مسئولان کمیته فوتسال بود.

 هر چند انتظار می‌رفت کمیته فوتسال بعد از معرفی برترین‌ها، با مشخص کردن سازوکار و انتشار تمامی رای‌ها، ابهامات را برطرف کند اما این اتفاق نیفتاد تا هم‌چنان ابهامات به قوت خود باقی بماند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

امید دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲:۳۲

چه تیتر خوبی برترین هایی که برتر نبودند خوبه همه میدونن جاویدبرترین بوده وباید سه تا جایزه رو میگرفت حسن زاده بهترین بازیکن سال خنده داره واقعا اسماعیل پورم که هیچی دیگه…

نام ... دوشنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

به نطر من که حق به حق دار رسیده در هر صورت هر کسی برترین میشد باز هم همین حرف و حدیث ها وجود داشت چون به تعداد ادم های روی زمین نطر. وجو دارد