کد خبر : 117101
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1397 - 10:54
-

شمسایی:دلم برای این مملکت می‌سوزد/ آقای مسئول! تو را به خدا کمی هم به فکر مردم باش/ این جام جهانی، جذابیت جام جهانی را نداشت

شمسایی:دلم برای این مملکت می‌سوزد/ آقای مسئول! تو را به خدا کمی هم به فکر مردم باش/ این جام جهانی، جذابیت جام جهانی را نداشت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در روزگاری که همه سلبریتی‌ها حرف‌های‌شان را در اینستاگرام می‌زنند، او در هیچ شبکه اجتماعی‌ای (اینستاگرام، فیس‌بوک، توئیتر و…) فعالیتی ندارد. او هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های پرطرفدار مثل تلگرام، واتس‌اپ و… را هم نصب نکرده و تلفن‌همراهش شبیه سال‌های نه چندان دوری است که جز تماس و اس‌ام اس کار دیگری

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در روزگاری که همه سلبریتی‌ها حرف‌های‌شان را در اینستاگرام می‌زنند، او در هیچ شبکه اجتماعی‌ای (اینستاگرام، فیس‌بوک، توئیتر و…) فعالیتی ندارد. او هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های پرطرفدار مثل تلگرام، واتس‌اپ و… را هم نصب نکرده و تلفن‌همراهش شبیه سال‌های نه چندان دوری است که جز تماس و اس‌ام اس کار دیگری با آن نمی‌شد انجام داد، دوست هم ندارد هیچ‌کدام از این اَپ‌ها را در تلفنش نصب کند چون معتقد است: «حرفم را در سینه‌ام نگه می‌دارم، اما وقتی باید چیزی را بگویم، آن را با تمام بغضی که در گلو دارم، فریاد می‌زنم!» و حالا همان زمان است که می‌خواهد چیزی بگوید، آن هم با بغض.

* دلم برای مملکتم می‌سوزد

«من برخلاف خیلی از ورزشکاران و هنرمندان و آدم‌های معروف اینستاگرام ندارم که این چیزها را آنجا بگویم. اما حالا می‌خواهم فقط بگویم که دلم برای این مملکت می‌سوزد، وقتی می‌بینم آدم‌هایی در جنوب کشورمان هستند که باید اینقدر مشکلات را تحمل کنند. دیروز پیش یکی از دوستانم بودم که اینستاگرام داشت و چند دقیقه دیدم که صفحات مجازی همه‌اش شده خوزستان، بی‌آبی، سختی و مشکلات…، کاش یک مسئولی می‌رفت به خرمشهر، اهواز و آبادان و می‌دید آیا می‌تواند آن گرما را حتی یک دقیقه تحمل کند، حالا شما حساب کنید که آنها علاوه بر این گرما، آب هم ندارند. دلم می‌سوزد.»

* آقای مسئول! تو را به خدا کمی هم به فکر مردم باش

دلش پر است و ادامه می‌دهد: «دلم می‌سوزد که مردم خوزستان اینهمه در جنگ اذیت شدند و حالا که باید روزِ خوشی‌شان باشد، با این مشکلات مواجه هستند. همین یکشنبه دو ساعت در تهران برق رفت، همه می‌گفتند یادِ زمان جنگ افتادیم و مشکلاتی که داشتیم، ولی آن زمان همه با هم، در کنار هم بودیم ولی چیزی که امروز درد دارد، این است که همه فقط به فکر خودشان هستند. آقای مسئول! تو را به خدا کمی هم به فکر مردم باش. با این شرایط اقتصادی همه دارند نابود می‌شوند، مایی که جلوی دنیا ایستاده‌ایم، در جنگ ایستادیم و از کشورمان دفاع کردیم، حالا نه برجام می‌خواهیم و نه غیر برجام، فقط می‌خواهیم مشکلات برطرف شود. حق ما بی آبی، بی برقی و بی‌پولی نیست، بد است کسی که دستش به دهانش می‌رسد از موضع قدرت با مردم صحبت کند، این دردآور است. بد است که همه اعوان و انصارشان در خارج از کشور هستند و سی‌تی‌زِن، اما بنده‌های خدا در خرمشهر و آبادان باید با بی‌آبی بسازند. من که این حرف‌ها را می‌زنم نه سی تی زن جایی هستم و نه از کسی می ترسم، من فقط از خدا می ترسم. خدا کند که امام زمان (عج) ظهور کند… »

-اینطور که معلوم است امسال قرار نیست جایی بازی کنید؟

قرارداد مربیان شده چیزی بین ۸۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان، متاسفانه فوتسال برعکس همه چیز ارزان شده، به من که کسی جرات نمی کند از این پیشنهادها بدهد، راست راست در خیابان راه بروم بیشتر از این درمی آورم، آنهم برای کار مربیگری که یک دنیا استرس، فشار، درگیری و حاشیه دارد. من باز هم می گویم با این رقم ها نمی آیم. اصلا هم پیگیر نیستم چه کسی کجا می رود و کی چه کسی را می خواهد، فقط از حال دوستانم باخبرم چون با هم در تماسیم. حتی نمی دانم لیگ از چه زمانی شروع می شود.

-فکر کنم این شب ها بیشتر تماشاگر فوتبال و جام جهانی هستید.

یک مقدار می خواهم فنی در این مورد صحبت کنم. جام جهانی امسال را ببینید تیم های درجه سه، درجه دو شده اند و درجه دوها هم درجه یک و درجه یک ها ضعیف شده اند. اینکه تیم های مدعی و بزرگ تا امروز حذف شده اند یک زنگ خطر برای فوتبال است، یعنی تیم های بزرگ رو به افول هستند. انگار بازیکنان بزرگ دوست دارند زودتر به خانه برگردند و این خیلی خطرناک است. می بینید که آلمان به کره جنوبی می بازد، یا فرانسه به سختی از استرالیا می گذرد. اسپانیا و پرتغال هم آنطور جلوی ایران و حریفان بعدی شان بازی می کنند.

-یعنی شما هم جزو آن دسته ای هستید که معتقدید تیم ملی ما مقابل دو قهرمان و مدعی ای که ضعیف شده اند عملکرد نتیجه ای نسبتا خوبی داشت؟

تیم ملی ما توانمندی هایی داشت که با آن توانست رضایت مردم را جلب کند، کل ایران تمام انرژی شان را فرستادند برای تیم ملی در روسیه و بچه ها هم آنجا با تمام توان شان بازی کردند. بحث من ضعیف شدن تیم های درجه یک فوتبال دنیاست. الان آرژانتین، اسپانیا یا پرتغال که خب در همان جام ملت های اروپا هم با گل زده بیشتر از گروه خود صعود کرد، این ها اسم و رسم دار هستند اما همین پرتغال فقط رونالدو را دارد، پپه هم آخرهای فوتبالش هست. اروگوئه با سوارز و کاوانی این تیم را شکست داد. چیزی که در روسیه مشخص شد، فوتبال دیگر فقط اسم و رسم نیست، بلکه توان و تلاش هست. به نظر من مراکش یکی از تیم های خوبی بود که با وجود شایستگی بسیار حذف شد. این تیم دیدیم که مقابل اسپانیا و پرتغال چه فوتبالی را ارائه کرد، مقابل اسپانیا که دو پنالتی اش را نگرفتند، فوتبال آن روی بدش را به این تیم نشان داد.

-خیلی ها نظرشان این هست که با حذف بزرگان جام جهانی از رونق افتاده!

به نظر من هم این جام جهانی، جذابیت جام جهانی را نداشت. برای ما فقط از این جهت جذاب بود که تیم ملی کشورمان هم در آن حضور داشت، اما شما نگاه کنید اسپانیا باوجودی که مقابل روسیه بیشترین مالکیت توپ را داشت، اما باز هم در اخر باخت. این جام جهانی آنجور که مسابقات قبلی لذت داشت، به دل هواداران فوتبال ننشست.

-شما هم نقش درآمدهای هنگفت باشگاهی و انگیزه های مادی بازیکنان را در این موضوع بیشتر دخیل می دانید؟

من نمی دانم چه اتفاق تازه ای افتاده و چه فکری پشت آن هست، اما یک چیزی هم که باید درنظر گرفت این است که در تیم باشگاهی رونالدو، ۱۰ بازیکن تاپ لِوِل دنیا کنار حالا با کمی درصد کمتر، کنار او قرار می گیرند که او میتواند کار خارق العاده انجام دهد. به هرحال یک گروه خوب کنار هم می شوند موفقیت. رونالدو و مسی به خاطر بازیکنان کنار دستی شان در پرتغال و آرژانتین نمی توانند همان عملکری راداشته باشند که در رئال و بارسلونا دارند.

-با تمام این صحبت ها، فینالیست های جام جهانی را چه تیم هایی پیش بینی می کنید؟

من قبلا روی کرواسی خیلی حساب می کردم، اما آنها مقابل دانمارک خیلی خوب نبودند، البته شاید چون در مرحله حذفی بودند ترسِ حذف شدن روی کارشان تاثیر منفی داشت. من با مسابقاتی که از برزیل، بلژیک، فرانسه و انگلیس هم دیدم، به نظرم این تیم ها خوب آمدند ولی خب حذف دیگر تیم های بزرگ نشان داد که خیلی هم نمی شود روی یک بازی حساب کرد.

-و دعوای کیروش با برانکو، موضع شما در این خصوص چیست؟

این چیزها همه جا اتفاق می افتد. ما در فوتسال هم کم نداشتیم که سرمربی تیم ملی با سرمربی باشگاه ها چلنج داشته باشد. زمان شمس، انصاری فرد و حتی مربی خارجی هم این چلنج با مربیان باشگاهی بوده و چیز عجیبی نیست. باید هم قبول کنیم که هم کیروش و هم برانکو در فوتبال ما تاثیرات مثبتی داشته اند. با برانکو سه سال پرسپولیس نتایج خوب گرفته و کیروش هم ساختار جدیدی را در فوتبال ما و خصوصا در بُعد بین المللی ایجاد کرده، اینها نشان می دهد هر دوی آنها بزرگ هستند. فوتبال و فوتسال هم به حاشیه های شان جذاب هستند اما اینکه بلافاصله بعد از بازگشت از روسیه، این دعوا راه بیفتد، قشنگ نیست.

*مردم به چیزی کمتر از قهرمانی جام ملت ها رضایت نمی دهند

کمتر از ۶ ماه دیگر جام ملت های آسیا را در پیش داریم و توقع مردم کمتر از قهرمانی نیست. همه بعد از سال ها قهرمانی می خواهند، ما زمان برانکو سوم شدیم باوجود کریمی، دایی و مهدوی کیای بزرگ که یک نسل خیلی خوب را ساخته بودند، آن تیم پتانسیل قهرمانی آسیا را داشت، حالا این تیم هم یک نسل خوب است که باید قهرمان آسیا بشود و در این راه باید تعامل داشته باشیم، مسیر این راه مشخص است، باید حدفاصل ملی و باشگاهی روشن شود، با حضور برانکو و شفر و بقیه مربیان فوتبال ملی ما هم باید قوی تر شود.

گفتگو از:مرضیه دارابی-روزنامه پیروزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

همه ى شماها مثل هم هستید الکى مردم مردم میکنید ولى مگر خوتان مثل مردم زندگی می کنید؟!!! تو که ادعاى فوتسالى بودن دارى با ١٠٠ میلیون !!! برأى فوتسال کار نمى کنى بعد توقع دارى مسئول أین مملکت برأى آب خوزستان کارى بکنه؟؟!!! اون هم بکى هست مثل تو میگه به من چه إز تهران برم اهواز ترى گرما !!! مسئول خوزستان خودش کار کنه همتون مثل هم هستید فقط حرف مى ز نید و اداى آدم خوبا رو در میارید شمسایى تو آگر رأست میگى و مردمى هستى برأى همدردى با مردم خوزستان امسال برو با ١٠٠ میلیون برأى خوزستان بارى کن ولى حرف مردم رو الکى نزن!!!!

بى طرف جمعه , ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

بابا چیه شمسایى هر روز مصاحبه میکنى مطرح بشى؟!تو که وضعت خوبه براى این مردم چکار کردى؟مرگ خوبه براى هسایه؟پول هاى میلیاردى که گرفتى یک کم براى مردم خرج کن اگر رأست میگى تو آدم کوچیکى هستى که فکر منافع شخصى خودت هستى و فقط دارى حرف میزنى تا مطرح کنى خودت رو دیگه دستت و شده بابا فقط حرف میزنى