کد خبر : 123366
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 - 12:32
-

حذف از المپیک داغ بلایی که فدراسیون سر فوتسال آورده را تازه کرد/ چرا گذاشتند صانعی ۵هندوانه را یکدستی بردارد؟/ کمترین مقصر صانعی است، تقصیر گردن تاج است/ رفتند به اینفانتینو گفتند دولت در فوتبال دخالت می‌کند!/ نبود بازی تدارکاتی بهانه است، نصف تیمی که ایتالیا رفت را خط زدند!

حذف از المپیک داغ بلایی که فدراسیون سر فوتسال آورده را تازه کرد/ چرا گذاشتند صانعی ۵هندوانه را یکدستی بردارد؟/ کمترین مقصر صانعی است، تقصیر گردن تاج است/ رفتند به اینفانتینو گفتند دولت در فوتبال دخالت می‌کند!/ نبود بازی تدارکاتی بهانه است، نصف تیمی که ایتالیا رفت را خط زدند!

حسین شمس در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بعد از لغو سفر تیم‌ملی به برزیل توقع داشتیم تیم جوانان ما در المپیکی که برای اولین بار فوتسال را در میان رشته‌هایش گنجانده، افتخارآفرینی کند و با قهرمانی این تیم فراموش کنیم که فدراسیون چه بلایی سر فوتسال ما

حسین شمس در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بعد از لغو سفر تیم‌ملی به برزیل توقع داشتیم تیم جوانان ما در المپیکی که برای اولین بار فوتسال را در میان رشته‌هایش گنجانده، افتخارآفرینی کند و با قهرمانی این تیم فراموش کنیم که فدراسیون چه بلایی سر فوتسال ما در سفر اخیر آورده اما نشد که هیچ بلکه بدتر داغ دل اهالی فوتسال تازه شد.

وی افزود: بعد از شکست جزایر سلیمان، با دو باخت پیاپی امیدمان ناامید شد و به واقع نگران آینده فوتسال با این شرایط شدیم.

سرمربی اسبق تیم‌ملی در پاسخ به اینکه از سوی کادر فنی نبود بازی تدارکاتی علت ناکامی جوانان در آرژانتین عنوان می‌شود، تاکید کرد: اینکه گفت تیم بازی تدارکاتی نداشته و بد تدارک شده حرف غلطی است. این تیم ۵۰ اردو برگزار کرده، سفر ایتالیا رفته اما به عوض شناخت سریعتر ترکیب اصلی، با آزمون و خطا کردن ۶۰۰ بازیکن را به اردو آوردند و در نهایت هم نتیجه‌اش این شد.

وی ادامه داد: آنها سفر ایتالیا را هم با تیم اصلی نرفتند و دیدید که حدود نیمی از همان تیم را هم بعد از بازگشت خط زدند. عدم تصمیم‌گیری درست باعث شد تا خود بچه‌ها هم به خودشان اعتماد نداشته باشند. بازی جزایر و برزیل می‌توانست بهترین بازی‌های تدارکاتی باشد و تیم رفته رفته آماده و آماده تر شود اما کلکسیون تصمیمات اشتباه باعث چنین اتفاق تلخی در اولین المپیک با فوتسال شد.

شمس با بیان اینکه دستیار سابق خود را دوست دارد، اذعان کرد: با همه اینکه علی صانعی را خیلی دوست دارم اما باید قبول کنیم که با یک دست نمی‌شود پنج هندوانه را بلند کرد؛ مدیر فنی تیم بزرگسالان، سرمربی تیم‌ملی جوانان، سرمربی تیم‌ملی نوجوانان، مشاور تیم‌ملی بانوان و استعدادیاب پنج هندوانه‌ای بود که ایشان با یک دست بلند کرد و متاسفانه قرمزترین هندوانه هم از دستش افتاد.

وی تاکید کرد: البته علی کمترین تقصیر را دارد و بزرگترین تقصیر گردن آقای تاج است چون آنها برای اینکه خرجی برای فوتسالی‌ها نکنند از یک مربی برای ۵ رده استفاده می‌کنند و جالب اینکه رضا حیدریان را به عنوان سرمربی انتخاب کردند اما ناگهان در حالیکه تیم در آرژانتین به سر می‌برد ضمن اعلام برکناری حیدریان، علی صانعی را به عنوان سرمربی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال آینده در تبریز برگزار می‌شود اعلام کردند؛ با این اتفافات چطور توقع داریم که ایشان در آرژانتین روی کارش تمرکز کند.

سرمربی اسبق تیم‌ملی با انتقاد دوباره از لغو سفر به برزیل گفت: فدراسیونی که حاضر نیست برای دیدار تیم‌ملی با رنکینگ اول دنیا برزیل هزینه‌ای را متقبل شود، میلیاردها تومان برای آوردن بولیوی که برای پیدا کردن آن روی نقشه باید ساعت‌ها وقت گذاشت هزینه کرد لذا ما توقعی برای فوتسال نباید داشته باشیم. این فدراسیون سابقا ۵ ستاره تا به حال پس از شکست تیم‌ملی امید در اندونزی و افتضاح اخلاقی، حذف تیم‌ملی جوانان در مقدماتی و حذف تیم‌ملی نوجوانان در مسابقات اخیر و تیم‌ملی فوتسال جوانان فوتسال، چهار ستاره‌اش رو به افول گذاشته است.

وی با اشاره به پایه سازی در فدراسیون های همجوار ایران یادآور شد: در حالی که چند سال پیش برای دادن جوایز فوتسال به تاجیکستان رفته بودیم، متوجه شدیم در آنجا سپ‌بلاتر معادل ۱۰هزار توپ آدیداس به این کشور کمک کرده و آنها به جای اینکه میلیاردها تومان به یک مربی خارجی بدهند به سراغ مدارس فوتبال خود رفتند و نتیجه‌اش هم این شد که امسال با ژاپن به فینال نوجوانان فوتبال آسیا راه پیدا کردند.

شمس با بیان اینکه رئیس فدراسیونی که برای برکنار نشدن به دلیل قانون بازنشستگی کشوری دست به دامن رئیس فدراسیون جهانی‌اش شده، تاج بوده است، خاطرنشان کرد: این فدراسیون در هیچ زمینه‌ای موفق نیست و به تازگی علیرغم اینکه عنوان می‌کند به قانون تمکین می‌کنند و مثل بقیه قانون بازنشستگی را رعایت می‌کند، به فیفا می‌روند و به اینفانتینو می‌گویند که دولت در فوتبال دخالت می‌کند چون از صندلی‌شان می‌ترسند و این کارشان مصداق همان مثلی که دیگی که قرار است برای ما نجوشد … است.

سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتسال ایران در خاتمه گفت: متاسفانه آقایان حاضرند نباشند اما فوتبال ما تعلیق شود. برای هزارمین بار اعلام می‌کنیم راهی به جز فدراسیون مستقل فوتسال وجود ندارد و به قول آن بزرگی که در یک برنامه تلویزیونی برابر دبیر این فدراسیون نشت: تا وقتی شما ها هستید ما روی آسایش را نخواهیم دید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.