کد خبر : 123666
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1397 - 14:02
-

شمسایی: دیکتاتوری راه‌ انداخته و خود را مالک فوتسال می داند/کفاشیان باید به این مسائل رسیدگی کند/از لیگ بی کیفیت تیم ملی خوب درست نمی شود

شمسایی: دیکتاتوری راه‌ انداخته و خود را مالک فوتسال می داند/کفاشیان باید به این مسائل رسیدگی کند/از لیگ بی کیفیت تیم ملی خوب درست نمی شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، لغو دیدار تیم ملی بزرگسالان با برزیل، کسب نتایج ضعیف توسط تیم‌ملی فوتسال المپیک، کیفیت پایین لیگ برتر فوتسال و … موجب شد تا به سراغ وحید شمسایی آقای گل هشت دوره مسابقات آسیایی و از گلزنان برتر فوتسال دنیا برویم تا نظرش را در مورد این موضوعات

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، لغو دیدار تیم ملی بزرگسالان با برزیل، کسب نتایج ضعیف توسط تیم‌ملی فوتسال المپیک، کیفیت پایین لیگ برتر فوتسال و … موجب شد تا به سراغ وحید شمسایی آقای گل هشت دوره مسابقات آسیایی و از گلزنان برتر فوتسال دنیا برویم تا نظرش را در مورد این موضوعات جویا شویم.

آقای شمسایی با تشکر از این که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید، در ابتدا تحلیل خود را از دیدارهای تیم‌ ملی فوتسال جوانان در بازی‌های المپیک آرژانتین بفرمایید.

شمسایی: ابتدا باید خسته نباشید بگویم به کادر فنی تیم ملی فوتسال المپیک که در چند وقت گذشته تلاش بسیاری داشتند و استعدادهای زیادی به فوتسال ایران معرفی و زمان زیادی صرف کردند تا ملی‌پوشان جوان کشورمان بتوانند خود را نشان دهند. به هیچ عنوان نباید تیم ملی فوتسال المپیک به حال خود رها شود، بازیکنان مستعد باید به لیگ‌های داخلی معرفی شوند تا این استعدادها بتوانند در لیگ‌ بدرخشند.

با رصدی که از بازی‌های تیم‌ملی فوتسال المپیک به‌ خصوص بازی مقابل برزیل و روسیه داشتم به این نتیجه رسیدم که این تیم نیازمند کار بیشتری است و باید با برنامه‌ریزی بیشتر این تیم را برای آینده ببندیم، به قول آقای شمس باید به لحاظ ساختاری در فوتسال اقدامات مناسبی داشته باشیم، در حالی که این چنین نیست، تیم‌های پایه‌ای و بزرگسالان نیاز به حمایت دارند.

آنا: همانطور که می‌دانید دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و برزیل به دلایل مسائل مالی لغو شد، فکر نمی‌کنید لغو این دیدار به روند آماده‌سازی تیم‌ملی فوتسال لطمه وارد کند؟

شمسایی: در سال ۲۰۱۹ استفاده بهینه‌ای از بازی‌های رسمی نداشتیم، در حالی که می‌توانستیم بهتر از فرصت‌ها استفاده کنیم. مثل سایر کشورها تیم‌های فوتسال ایران و برزیل می‌توانستند با یکدیگر بازی‌ کنند تا عیار ملی‌پوشان مشخص شود، مسابقات مهمی در پیش داریم و بازی با برزیل می‌توانست برای فوتسال ما بسیار مفید باشد.
فکر نمی‌کنم هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی برای بازی با برزیل توسط فدراسیون پنج ستاره ایران هنگفت باشد، احساس می‌کنم این ستاره‌ها یکی پس از دیگری در حال از بین رفتن است.

آرام‌آرام به مرگ تدریجی و ورشکستگی فوتسال نزدیک می‌شویم و با این وضعیت کاری از پیش نخواهیم برد، کناره‌گیری برخی تیم‌ها از لیگ برتر فوتسال و عدم نتیجه‌گیری تیم‌های پایه‌ای نمی‌تواند اتفاق خوشایندی برای ما باشد، نتیجه، این می‌شود که فردی که حتی توانایی ضربه بغل پا را ندارد، دیکتاتوری راه‌ بیندازد و خود را مالک بداند. آقای کفاشیان باید به این مسائل رسیدگی کند.

فوتسال ایران اگر اعتباری در سطح جهانی کسب کرده، به دلیل نیروی انسانی قوی و بازیکنان توانمندی است که توانستند فوتسال ایران را به جایگاه بالای خود برسانند و این باعث ارتقای فوتسال ایران شده است.

عملکرد آقای ناظم‌الشریعه را در رأس کادر فنی تیم‌ملی فوتسال چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شمسایی: فوتسال ایران صاحب سبک است، انتظار داریم که نتایج درخشان تیم ملی همواره ادامه داشته باشد. در زمان آقای ناظم‌الشریعه ایران در جام جهانی سوم دنیا شد و این افتخار بزرگی بود. توقعات از تیم ملی فوتسال بالاست، در حالی که اگر لیگ داخلی دارای کیفیت پایینی باشد، نباید انتظار ساخت تیم ملی قوی‌تر را داشته باشیم.

برخی بازیکنان خوب نیز که کیفیت لیگ را بالا برده بودند اکنون به لیگ‌های چین، قزاقستان و ازبکستان کوچ کرده‌اند و همین باعث بی‌کیفیتی لیگ فوتسال شده است، این را به کناره‌گیری برخی تیم‌ها از لیگ اضافه کنید تا متوجه اوضاع نامناسب باشید. ناظم‌الشریعه در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته به خوبی بر اوضاع مسلط شود.

مردم بازی‌های تیم‌ملی فوتسال را در نسل شما بیشتر پیگیری می‌کردند و عملکرد ملی‌پوشان از جمله شما و آقای حیدریان مردم را جذب تماشای فوتسال می‌کرد، اما به‌ نظر می‌رسد در سال‌های أخیر مردم اخبار فوتسال را کمتر پیگیری می‌کنند، به ‌نظر شما دلیل این موضوع چه می‌تواند باشد.

شمسایی: لوزانو سرمربی تیم ملی فوتسال اسپانیا در سفر به ایران جمله تکان‌دهنده‌ای را مطرح کرد و آن اینکه فاصله فوتسال ایران با اسپانیا و برزیل ۱۰ سال است، همین جمله باعث شد که روند صعودی تیم‌ملی فوتسال آغاز شود و صادق درودگر به عنوان رئیس وقت کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در اولین اقدام تیم‌های فوتسال استقلال و پرسپولیس را وارد لیگ برتر کرد و از آن زمان به بعد برای هر بازی به‌ خصوص بازی‌های استقلال و پرسپولیس ۱۲ هزار تماشاگر به سالن ورزشگاه آزادی می‌آمدند، حتی در جام رمضان نیز این تعداد تماشاگر به سالن مسابقه می‌آمدند. در آن سال‌ها با برنامه‌ریزی خوب فوتسال ایران به اوج خود رسید.

درودگر کاری کرد که برای دیدار ایران و مالزی ۱۲ هزار نفر به سالن بیایند. بنده کفاشیان را به عنوان مدیر زحمت‌کش قبول دارم، اما وی کار را به افراد دیگری سپرده و تمام وقت بالای سر فوتسال نیست و همین می‌شود که هیچ‌کس سرجای خودش نباشد. رشته فوتسال نیاز به حمایت بیشتری دارد و مدیری باید بالای سر فوتسال باشد که تمام وقت کار کند اما متأسفانه همانطور که گفتم ورشکستگی فوتسال در آینده رخ خواهد داد.

متأسفانه ساختار مناسبی در فوتسال نداریم و با این شرایط به نظر می‌رسد به بن‌بست خواهیم رسید و باید دنبال تحول‌گرایی در فوتسال ایران باشیم.

گفتگو از:محمد علی حیدری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.