کد خبر : 126866
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397 - 12:38
-

ناظمی: آینده روشنی در انتظار بانوان داور ایران است

ناظمی: آینده روشنی در انتظار بانوان داور ایران است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،گلاره ناظمی، داور بین المللی فوتسال کشورمان که چندی پیش به عنوان یکی از نامزد‌های کسب عنوان بهترین داور فوتسال جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، در این رابطه عنوان کرد: خیلی خوشحالم که به عنوان نماینده بانوان در بخش داوری در این لیست قرار گرفته‌ام. معتقدم این شایسته داوران

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،گلاره ناظمی، داور بین المللی فوتسال کشورمان که چندی پیش به عنوان یکی از نامزد‌های کسب عنوان بهترین داور فوتسال جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، در این رابطه عنوان کرد: خیلی خوشحالم که به عنوان نماینده بانوان در بخش داوری در این لیست قرار گرفته‌ام. معتقدم این شایسته داوران ماست، چرا که آنها بارها توانایی‌های خود را نشان داده‌اند و امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند. به خصوص برای بانوانی که در فوتسال و داوری مشغول هستند و کم تر فعالیت‌شان به چشم می‌آید.

ور درخصوص وضعیت داوری در کشور اظهار کرد: داوران ایرانی، جزو داوران توانمندی هستند که قطعا می‌توانند در میادین بزرگ هم امر قضاوت را برعهده بگیرند. لیگ فوتسال ما حدود ۵۰ نفر داور دارد؛ آن هم فقط در رده بزگسالان، همه اینها نشان می‌دهد ما در این زمینه پتانسیل‌های لازم را داریم. فکر می‌کنم آینده خوبی در انتظار داوران ایرانی باشد. چرا که بارها ثابت کردیم توانایی لازم را داریم. بدون شک شروع هر کاری دشوار است. ما نیز در روز های نخست فعالیت مان سختی‌های خاص خودمان مانند پوشش، قضاوت از روی احساسات و … را داشتیم ولی الان نگاه‌ به داوری بانوان عوض شده و نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است، قطعا داوری بانوان ایران آینده روشنی در پیش دارد.

ناظمی درخصوص تجربه حضور در رقابت‌های بوینس آیرس بیان کرد: داوری در المپیک جوانان بوینس آیرس اقدام مهمی برای من بود. بهترین داوران هر کشور آن جا حضور داشتند و سطح این مسابقات هم بسیار بال ابود و من از این بابت نیز خوشحالم که توانستم میدان به این بزرگی را تجربه کنم.

وی افزود: ازسال ۲۰۱۴ در لیست داوران بین‌المللی قرار گرفته‌ام و این انتخاب هم به جهت داوری‌هایی است که در سال ۲۰۱۷ انجام داده‌ام. من رقابت‌های المپیک آسیا و جهانی را قضاوت کردم و از زمانی که در لیست بین‌المللی قرار گرفته‌ام تا به امروز روند روبه ‌رو رشدی داشتم. امسال هم موفق شدم در المپیک جوانان در مرحله فینال در آرژانتین کار قضاوت را انجام دهم. به هر حال خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانم در رقابت‌های بین‌المللی دیگر، نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم.

داور بین المللی کشورمان درمورد وضعیت فوتبال بانوان عنوان کرد: فوتبال بانوان در مقایسه با فوتسال مظلوم واقع شده، البته قدمت فوتسال بانوان هم بیشتر از فوتبال است. ولی در کل باید به هر جفت این رشته‌ها نگاه ویژه‌ای شود. چرا که بارها ثابت کردند که توانایی افتخار آفرینی آن هم در سطح بین المللی را دارند. با این که شرایط برگزاری بازی فوتبال با فوتسال کاملا متفاوت است و کشور ما در زمینه فوتبال بانوان به لحاظ سخت آفزاری کمبودهایی دارد. ولی داشتن لیگ ۱۲ تیمی که مشابه آن حتی در آسیا هم کم تر به چشم میخورد نیازمند توجه ویژه تری است.

ناظمی درخصوص انتخاب شهرزاد مظفر به عنوان نامزد بهترین مربی جهان بیان کرد: مظفر قطعا یکی از بهترین مربیان حال حاضر آسیا است. امسال درخشش چشمگیری با تیم فوتسال کشورمان را در آسیا تجربه کرد. قطعا شایسته این انتخاب هستند.

وی در پایان درباره دستمزد داوران در فوتسال بانوان گفت: دراین زمینه در رابطه با بانوان بی‌انصافی شده است. این که می‌گویند فوتبال و فوتسال بانوان به اندازه مردان درآمدزایی ندارد، درست است ولی در کنار همه این مسائل ما نیاز به حمایت مالی داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.