کد خبر : 128742
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 - 17:33
-

شمسایی: به خاطر ۳ چیز سر پل صراط یقه آن آقا را می‌گیرم/ او کارهایی با فوتسال کرده که ناپدری هم نمی‌کند!/ هنوز دارم تبعات آن رای را می بینم

شمسایی: به خاطر ۳ چیز سر پل صراط یقه آن آقا را می‌گیرم/ او کارهایی با فوتسال کرده که ناپدری هم نمی‌کند!/ هنوز دارم تبعات آن رای را می بینم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سال‌هاست که سایت فوتسال پلنت با نظرخواهی از کارشناسان، مربیان و خبرنگاران شاغل در فوتسال جهان در مورد بهترین‌های سال میلادی نظرخواهی می‌کند و طبیعتا با توجه به جایگاهی که ما در این رشته داریم، هر سال تعدادی از چهره‌های شاخص فوتسال ایران نامزد کسب عنوان بهترین‌ها می‌شوند. فوتسال پلنت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سال‌هاست که سایت فوتسال پلنت با نظرخواهی از کارشناسان، مربیان و خبرنگاران شاغل در فوتسال جهان در مورد بهترین‌های سال میلادی نظرخواهی می‌کند و طبیعتا با توجه به جایگاهی که ما در این رشته داریم، هر سال تعدادی از چهره‌های شاخص فوتسال ایران نامزد کسب عنوان بهترین‌ها می‌شوند.
فوتسال پلنت در هر بخش ۱۰ نامزد را معرفی می‌کند که فوتسالی‌های کل دنیا باید به آنها رای دهند. پیش از این رای‌ها محفوظ بود اما حالا چند سالی است که رأی رأی‌دهندگان کشورهای مختلف اعلام می‌شود. از ایران حسین شمس، وحید شمسایی، عباس ترابیان، علی تارقلی‌زاده (رئیس دپارتمان فوتسالafc)، محمد ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی)، علی صانعی (سرمربی پیشین تیم ملی المپیک)، شهاب سفال منش (مدرسAFC)صدرالدین موسوی (مدرس داوریafc)، علی احدی، حامد اردهالی، مهدی جاویدی، سعید پروا و مهدیار غفاری (خبرنگار) در رای‌گیری فوتسال پلنت شرکت کردند و حالا که رای آنها اعلام شده، این موضوع حاشیه‌هایی را به وجود آورده است، مثل رای ندادن تارقلی‌زاده به دو کاندیدای ایرانی در بخش بهترین بازیکن (طیبی و توکلی). البته وحید شمسایی به همه گزینه‌های ایرانی رأیی بالا داده است.
حرف‌های او همیشه شنیدنی است. گفت‌وگوی روزنامه پیروزی با آقای گل تمام نشدنی فوتسال ایران، آسیا و جهان را در زیر بخوانید:
– اینکه به ایرانی‌ها بیشترین رای را داده‌اید صرفا به خاطر حس وطن‌دوستی بود یا واقعا از نظر شما آنها بهترین بودند؟
خب سایت فوتسال پلنت هر سال این کار را انجام می‌دهد. این سایت آمار و ارقام فوتسال جهان است و باعث افتخار ما است که حسین شمس و مصطفی نظری هم در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از سوی این سایت بهترین مربی و دروازه‌بان فوتسال جهان شدند. این افتخار همیشه برای ایرانی‌ها می‌ماند و ما باید خیلی خوشحال باشیم که همیشه در این فهرست ۱۰ نفره چندین گزینه داریم. البته آدم‌ها می‌توانند هر رأیی داشته باشند، اما من همیشه بحث ناسیونالیستی و کشوردوستی‌ام در این انتخاب‌ها پررنگ‌تر است. من یک دوستی دارم که دکترای حقوق دارد و تمام کارهای سایتی، ایمیلی و ارتباطات بین‌المللی من را انجام می‌دهد، زحمت این کارهایم با اوست. یک سال اشتباهی اسم اصغر حسن‌زاده را زد. آن زمان محمد کشاورز و اصغر حسن‌زاده هر دو شاگرد خودم در تاسیسات بودند که در این بخش کاندیدا شده بودند. با اینکه خیلی به محمد کشاورز علاقه دارم و معتقدم که او خدمت زیادی به تیم ملی کرده و به همراه محمد طاهری و مصطفی نظری جزو بهترین‌های تاریخ فوتسال ما است، اما می‌خواستم اول به حسن‌زاده رای بدهم و بعد به کشاورز. این را به خود محمد که از دوستان بسیار خوبم هست هم گفته بودم اما این دکمه اشتباه زده شد و اصغر در رده‌های سوم-چهارم قرار گرفت و هنوز دارم تبعات این موضوع را می‌بینم.
– چه تبعاتی؟
به هر حال این رای اشتباه بود و نظر من نبود. قرار نیست به کسی بابت رایم جواب بدهم، اما این را می‌خواهم بگویم که من همیشه برای رای دادن اول کشورم را در نظر می‌گیرم. البته بقیه حق دارند که جور دیگری فکر کنند اما من اینطوری فکر می‌کنم. اگر یک رای دلسوزانه باشد، یک چیز اما کسی که با ادا و اصول، ادعای وطن‌پرستی دارد و خودش را پدر فوتسال می‌داند اما کارهایی را با این رشته کرده که ناپدری هم نمی‌کند. چیزهایی را از این آقا دیده‌ام که تا آخر عمرم او را نمی‌بخشم. او چیزی که جلوی چشم خودم اتفاق افتاد را منکر شد. کسی که می‌گوید عاشق این کشور و این پرچم است و بعد کاری انجام می‌دهد که کاملا خلاف این موضوع است.
– البته در بحث رای دادن شاید واقعا جالب نباشد فقط به گزینه‌های هموطن خود رای بدهیم.
باز هم می‌گویم این حق طبیعی هر کسی است که حتی به فردی غیر ایرانی رای بدهد ولی من اینطور نگاه می‌کنم که وقتی دختران ما با آن حجاب می‌آیند و در آسیا حرف اول را می‌زنند و پرچمدار می‌شوند، حق‌شان هست که شهرزاد مظفر، اعتدادی و توسلی در بین بهترین‌ها باشند. هرچند که فضای کشور در چند سال اخیر در خصوص ورزش بانوان بهتر شده اما باز هم آنها محدودیت‌های زیادی دارند و این خیلی حائز اهمیت است که آنها با این شرایط در آسیا می‌درخشند. البته رای اول من به ناظم‌الشریعه بود و بعد مظفر. اول عرایضم هم گفتم که هر کسی از ایران انتخاب شود باعث افتخار ما است، ما هنوز هم به انتخاب حسین شمس به عنوان برترین مربی دنیا می‌بالیم. من دوست دارم در همه بخش‌ها بچه‌های ما انتخاب شوند.
* او خودش را گُنده فوتسال می‌داند، حلالش نمی‌کنم
در این مملکت از نظر من یک آدم منفور وجود دارد، آدمی که همیشه مدعی است اما هیچ ثباتی ندارد. او خودش را پدر، مادر و خواهر و برادر فوتسال می‌داند! من نمی‌توانم تا آخر عمرم او را ببخشم و حتما سر پل صراط بابت سه مطلب یقه او را خواهم گرفت. اصلا دوست ندارم اسمش را بیاورم، حلالش نمی‌کنم. او همیشه دوست دارد خودش را «گُنده» فوتسال بداند، درحالیکه اینطور نیست. حرف‌ زدن فایده ندارد، هر کسی شک دارد، یک روز به خانه ما بیاید و جام‌ها و جوایز را ببیند. جوایزی که در سال‌های مختلف و در جام‌های متفاوت گرفته‌ام. می‌توانید آنها را بشمارید و کتاب‌ها و جزوه‌های مربوط به آمار مسابقات را با چشم خود ببینید.

– حالا این سه موضوعی که گفتید بابتش آن آقا را نمی‌بخشید چه اتفاقاتی است؟
اگر این آقا را در خیابان ببینم حتما هر سه مورد را به خودش خواهم گفت اما بدترین چیزی که من را اذیت کرد موضوع آمار کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. یک روز سایت AFC اعلام کرد که سوفاوِت تایلندی بیشتری گل تاریخ جام ملت‌ها را به ثمر رسانده، با ۷۱ گل! درحالیکه فقط شما بیا جام ملت‌های ۴ سال (۲۰۰۱ تهران، ۲۰۰۲ اندونزی، ۲۰۰۳ تهران و ۲۰۰۴ ماکائو) را بررسی کن، من در همین ۴ مسابقه بالای ۱۰۰ گل زده‌ام، دیگر کاری به چند جام ملت‌های بعدی ندارم که تعداد گل‌هایم به ۱۷۰- ۱۸۰ رسید. این آقا همه جا به اسم مترجم می‌خواست حضور داشته باشد، اما ما آن سال در تاسیسات خودمان همه کارها را انجام دادیم و کارگروه داشتیم و او را راه ندادیم.
– خب این که می‌گویید اشتباه AFC بود.
این آقا به همین آمار استناد کرد. مگر AFC اشتباه نمی‌کند؟ همین چند وقت پیش مگر اسم بیرانوند به عنوان گزینه مرد سال آسیا اعلام نشد و بعدش اسمش خط خورد؟ این آقا به جای اینکه حافظ منافع کشورش باشد، این عنوان را از آن یک تایلندی می‌دانست و جالب است که گفته بود این اتفاق تقصیر من نبود. من این آدم را به خاطر کارهایش نمی‌بخشم ولی امیدوارم که عاقبت به خیر شود.
– شما در مقاطع نسبتا زیادی با حسین شمس هم چالش‌های شدیدی داشتید، اما در مورد او هیچ‌وقت اینطور صحبت نکردید؟
اولا او سرمربی تیم ملی ایران بود و من شاگردش بودم. حتی زمانی که بدترین درگیری‌ها و چالش‌ها را با هم داشتیم وقتی از من در مورد کسانی که در زندگی فوتسالی‌ام نقش ویژه داشتند، می‌پرسیدند، همیشه از حسین شمس یاد می‌کردم چون واقعا نقش زیادی داشت. خب یک جایی نظرش این بود که من نباید در تیم ملی باشد و این حقش بود، چون مسئولیت فنی تیم ملی را برعهده داشت. من سال ۲۰۱۰ بهترین بازیکن باشگاه‌های آسیا شده بودم در اصفهان اما دو ماه بعدش مرا به آسیایی ازبکستان نبرد و یک دوره گرندپریکس هم حضور نداشتم. به قول حسین آقای شمس، اختلافات ما همیشه مردانه بود. ولی یک سری آدم‌ها نقش‌شان در زندگی آدم فرق می‌کند. من اگر چیزی را از حسین شمس به دل نگرفتم به این دلیل است که او همیشه کارهایش پدرانه و دلسوزانه بود، حتی زمانی که مرا خط می‌زد. من هم تفکرات خاص خودم را داشتم، ولی این آقا از من سوءاستفاده ابزاری کرد.

گفتگو:مرضیه دارابی-روزنامه پیروزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حاتمی سه شنبه , ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

دست بالای دست بسیاراست.همانطور که تو حق خیلیها راپایمال کردی وباید سر پل صراط جواب بدهی.

نام سه شنبه , ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

شمسایی وقتی حق خیلی جوان ها رو توی تیم ملی و باشگاه پایمال میکردی باید توی خلوت خودت فکر میکردی این جوان ها خدایی دارند و انها تو را به خدا واگذار کردند امروزجنابعالی تاوان حق خوری های خود را میدهید تازه این اول راه هست یا حق

نام ... چهارشنبه , ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۸:۱۵

آقای شمسایی همه شما و سایرین را میشناسند
بهتر نیست روشت عوض کنی
اینجوری روز به روز تو چشم مردم داری منفور میشی
الحمدلله از همه دنیا تو این فوتسال گیر شما بیشتر اومده
اون آقاهم شما رو شمسایی کرد
نمک سفیده برادر شمسایی

نام ... چهارشنبه , ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

یه بار گفتی نمیبخشم همه فهمیدن الان دنباله چی میگردی؟
اون موقع که حق سلطان حیدریان و میخوردی با درودگر یادت نره اونام باید جواب بدی سره پل سراط!!!!

حاتمی جمعه , ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۳:۰۱

به اندازه کل فوتسالیهای همدوره ات تو ایران ازاین فوتسال پول درآوردی البته بماند ازگرده چه کسانی وحق چه جوانانی راخوردی.بشین کناربقیه هم تحفه ای دشت کنند

نام ... یکشنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

آخی طفلی… اونوقت سرپل صراط حمیدمشیری ورضاناصری کجان خخخخ