کد خبر : 131580
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 بهمن 1397 - 9:35
دسته‌بندی نشده
-

ابطحی :هشتاد درصد موفقیت های فوتسال مربوط به استعداد و نیروی انسانی است/در بخش برنامه ریزی ضعیف و از دنیا عقب هستیم/فاصله امکانات ما با اسپانیا زمین تا آسمان است

ابطحی :هشتاد درصد موفقیت های فوتسال مربوط به استعداد و نیروی انسانی است/در بخش برنامه ریزی ضعیف و از دنیا عقب هستیم/فاصله امکانات ما با اسپانیا زمین تا آسمان است
ستاره پیشین فوتسال ایران با گلایه از فقدان امکانات در ورزش فوتسال ، اعتقاد دارد ایران به لحاظ امکانات فاصله زیادی از سایر مدعیان دارد و موفقیت فوتسال مرهون نیروی انسانی مستعد است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، مهدی ابطحی پیشکسوت فوتسال ایران در ارتباط با وضعیت فوتسال ایران اظهار داشت: هشتاد درصد موفقیت های فوتسال ایران مربوط به استعداد و نیروی انسانی است، در کشور ما هر جا مشکل داریم از مدیریت است. در فوتسال نقش نیروی انسانی بیش از فوتبال بوده، متاسفانه در بخش برنامه ریزی ضعیف هستیم، به روز نیستیم و از دنیا عقب هستیم.

پیشکسوت فوتسال ایران در ادامه در خصوص بازیکنان ایرانی خاطر نشان کرد: بزرگترین منبع و گنج ما نیروی انسانی ما است که متاسفانه نمی توانیم به درستی از آن استفاده کنیم، نیروی انسانی در همه جای دنیا حرف اول را می زند. در زمینه مدیریت و برنامه ریزی با سطح اول دنیا فاصله زیادی داریم. . در فوتسال زیرساخت های ضعیفی داریم، هم نسبت به جمعیتمان کم است و آنهایی هم که هست استاندارد نیست.

وی پیرامون امکانات، تجهیزات و زیرساخت های فوتسال در کشور تصریح کرد: در کشور زیرساخت ها در شهرستان ها ضعیف تر از تهران است مثلا من اهواز رفتم واقعا یک زمین استاندارد وجود ندارد. موضوع استانداردها خیلی مهم است زیرا پای جان بازیکنان در میان است. در سایر استان ها هم همینطور است، خیلی کم سالن استاندارد پیدا می شود، اگر اتفاقی بیفتد چه کسی پاسخگو است؟

ابطحی درباره استاندهای سالن های فوتسال کشور افزود: اکنون سالن هایی داریم که به تازگی افتتاح شده و شیک و مرتب هم هست اما استاندارد و ایمن نیست. متاسفانه در ایران ما از زمین والیبال، بسکتبال، فوتسال و هندبال به طور مشترک برای همه این رشته ها استفاده می کنیم در حالی که هیچ جای دنیا اینگونه نیست. در سالن فوتسال فاصله دیوار با سالن باید سه متر باشد، اکنون کدام سالن ما در کشور اینگونه است؟

پیشکسوت فوتسال ایران در مورد سالن های فوتسال کشور گفت: ما زمان برگزاری مسابقات بین المللی مشکلاتی زیادی برای تامین زمین هایمان داریم. واقعا به روزکردن و استاندارد کردن زمین ها هزینه خیلی زیادی ندارد. سالن تمرین با سالن بازی تفاوت دارد ولی ما از یک سالن برای هر دو استفاده می کنیم. من می پرسم، جان یک انسان عزیزتر است یا برگزاری مسابقات؟ قطعا جان انسان.

وی در ارتباط با لزوم حفظ ایمنی در زمین های فوتسال عنوان کرد: حتما باید کسی آسیب ببیند تا ما کار درست را انجام دهیم. ما در فوتسال تیم سوم دنیا هستیم اما فاصله امکانات ما با اسپانیا زمین تا آسمان است. بله اتفاقات بد در آمریکا و آلمان هم می افتد اما فقط یکبار نه اینکه مدام تکرار شود. من فضای کشورهایی مثل آلمان را از نزدیک دیدم و می گویم ما در زمینه‌های فرهنگی مدیریتی هفتاد سال از آنها عقب هستیم.

ابطحی در پایان در خصوص معضلات مدیریتی در کشور بیان کرد: ما در کشور مشکل مدیریتی داریم و در ورزش هم حوزه اجتماعی، بهداشت و سایر حوزه ها مشکل داریم که ریشه آن فرهنگی است.

نویسنده:محمد علی حیدری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.