کد خبر : 135551
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 خرداد 1398 - 13:04
-

به یک مربی آذری اعتماد کردیم چون تیم ششم جدول را قهرمان کرد/ احتمال دارد برای آسیا، لژیونر ایرانی ببریم/ در مورد قرارداد عزتی کوتاه نمی‌آییم/ پلی‌آفی شدن لیگ امسال سخت است

به یک مربی آذری اعتماد کردیم چون تیم ششم جدول را قهرمان کرد/ احتمال دارد برای آسیا، لژیونر ایرانی ببریم/ در مورد قرارداد عزتی کوتاه نمی‌آییم/ پلی‌آفی شدن لیگ امسال سخت است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مدیرعامل باشگاه مس سنگون ورزقان این روزها سخت مشغول آماده کردن تیمی است که قرار است سال آینده در سه جام به میدان برود. دفاع از عنوان قهرمانی لیگ‌برتر و جام باشگاه‌های آسیا و اولین حضور در جام بین قاره‌ای باشگاه‌های جهان که مسئولیت مس را به عنوان نماینده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مدیرعامل باشگاه مس سنگون ورزقان این روزها سخت مشغول آماده کردن تیمی است که قرار است سال آینده در سه جام به میدان برود. دفاع از عنوان قهرمانی لیگ‌برتر و جام باشگاه‌های آسیا و اولین حضور در جام بین قاره‌ای باشگاه‌های جهان که مسئولیت مس را به عنوان نماینده ایران سنگین می‌کند. گفتگوی اختصاصی Fut5al با حامد نجفی را در ادامه می‌خوانید:

*آقای نجفی از آماده‌سازی مس چه خبر؟

شکر خدا تیم در حال انجام تمرینات بدنسازی در ورزقان است و انشاالله روز چهارشنبه هم در ادامه مراحل آماده‌سازی خود راهی جزیره کیش خواهد شد تا اردوی خود را در شرایط جدیدی برگزار کند.

*امسال اولین سالی است که نماینده فوتسال آذربایجان با یک سرمربی بومی به مسابقات آسیایی می‌رود؛ چه شد که به تقی‌پور اعتماد کردید؟

بله امسال نماینده آذربایجان با یک سرمربی بومی راهی مسابقات آسیایی می‌شود که البته دلیل آن هم عملکرد خوب خود آقای تقی‌پور در لیگ بود که توانست با نتایجی خوب نظر هیات‌مدیره را به خود جلب کند.

*توجه به استفاده از نیروهای بومی چقدر در این انتخاب نقش داشت؟

واقعیت این است که آذربایجان مهد فوتبال و فوتسال کشور است و حضور تیم‌های قدرتمندی چون مس و تراکتورسازی و ماشین‌سازی حاکی از پتانسیل‌های بالای این منطقه است. وقتی یک آذری زبان تیمی که ششم لیگ بود را تحویل ‌گرفت و قهرمان کرد، هیات‌مدیره مس به این باور رسید که می‌شود به او اعتماد کرد، لذا تیم را تحویل کادر بومی دادند و انشاالله این اعتماد در جام باشگاه‌ها دو چندان خواهد شد.

*با تغییر مدیرعامل شرکت مس، نگرانی‌ای بابت حمایت از تیم در جام باشگاه‌های آسیا نیست؟

خیر، نگران نیستیم چون آقای سعد محمدی که تازه مدیرعامل مس شدند خودشان کاملا ورزشی هستند و ۱۲سال پیش نیز خود ایشان مدیرعامل مس بودند. در زمان ایشان مس کرمان به مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا رفته و سوابق درخشان و تجربه بالایی در ورزش دارند. در جلساتی که با آقای سعد محمدی داشتیم، ضمن حمایت کاملی که از مجموعه مس ورزقان داشتند، مصمم هستند که فوتسال مس در آسیا نتیجه بگیرد. ایشان کار بلد است و جای شکر دارد که سیاستشان این است که باشگاه‌ها با کیفیت بالا اداره شوند. قرار است این هفته به آذربایجان بیایند و اگر وقت کنند از باشگاه ما بازدید کنند تا مسائل و مشکلات ما را از نزدیک ببینند.

*الحق که سال گذشته شرکت مس حمایت خوبی از تیم فوتسال مس ورزقان انجام داد …

همینطور است. باید از آقای توحیدی تشکر کنم که در فرهنگ و ورزش مشاور مدیرعامل بودند و باشگاه ما را حمایت ویژه کردند. در زمان ایشان مس قهرمان ایران و آسیا شد، از ما و کادر جدید حمایت کردند و هر چه در ورزقان است در زمان ایشان اتفاق افتاده است. ای کاش که در مس ماندنی شوند اما انتظار داریم اگر هم کسی جای ایشان می‌آید راه ایشان را ادامه بدهد. واقعیت این است آقای توحیدی استعفایی نداده‌اند و تنها به خاطر تغییر مدیرعامل حکمشان کان لم یکن شده و به همین خاطر دعا می‌کنیم خود ایشان برگردند اما همه چیز منوط به نظر مدیرعامل مس است که باید ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند.

*به مقوله بازیکنان بپردازیم؛ در یک ماراتن عجیب دو باشگاه مس و گیتی‌پسند سراغ بازیکنان همدیگر رفتند، دلیل خاصی داشت؟

این اتفاق عجیبی نیست. به هر حال شرایط حرفه‌ای حکم می‌کند که شما بازیکن مورد نیاز کادر فنی‌ات را از هر تیمی که می‌خواهی جذب کنی، ضمن اینکه بازیکنی را هم نمی‌شود به زور نگاه داشت اما در این بین اتفاقاتی هم افتاد که از آن‌ها نخواهیم گذشت.

*چه اتفاقاتی؟

خب ما بابت بازیکنانی که با ما قرارداد نداشتند و رفتند مشکلی نداشته و نداریم و تسویه حساب‌شان را هم مراجعه کنند می‌دهیم اما آقای مرتضی عزتی و سعید احمد عباسی با باشگاه مس ورزقان قرارداد دارند و باید مشکلشان را با باشگاه مس حل کنند.

*بالاخره قرارداد داخلی رسمیت دارد یا ندارد؟

طبق قانون فوتسال قرارداد داخلی ملاک نیست. قبلا قرارداد داخلی‌ها مثل فوتبال در فوتسال هم ملاک بود اما متاسفانه الان ملاک نیست چون هیات‌رئیسه مصوبه داده که تنها قراردادهای ثبت شده در هیات فوتبال ملاک عمل است و بحثی نیست. اما مثلا مرتضی عزتی با ما قرارداد رسمی و ثبت شده دارد و حق نداشته به تیم دیگری برود.

*با این اوصاف قصد بازگرداندن بازیکنی از گیتی‌پسند را دارید؟!

بازیکنی را که با زور نمی‌شود نگه داشت و نمی‌شود گفت تو باید بمانی یا بیایی اما در مورد عزتی باید تاوان کاری که کرده را پس بدهد، در مورد ایشان کوتاه نخواهیم آمد.

*شایعاتی هم در مورد قرارداد داخلی میان فرهاد فخیم و گیتی‌پسند به گوش رسید.

برای اطلاع شما باید بگویم که فرهاد فخیم اولین بازیکنی بود که بلافاصله پس از اتمام لیگ در سال گذشته، با مس رسما قراردادش را ثبت کرد.

*سال گذشته مس سنگون از حسین طیبی و اصغر حسن‌زاده به عنوان لژیونر در جام باشگاههای آسیا استفاده کرد، امسال هم همین برنامه را دارید؟

هنوز چیزی معلوم نیست چون تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم اما این احتمال وجود دارد در صورت درخواست کادر فنی، از لژیونرهای ایرانی هم در مسابقات آسیایی استفاده کنیم.

*چقدر به موفقیت تیم در آسیا خوشبین هستید؟

خب تیم خوبی را بسته‌ایم و تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز انجام داده‌ایم، انشاالله می‌رویم برای دومین بار برای مردم آذربایجان هدیه بیاوریم و قول داده‌ایم جام آسیایی را دوباره به خانه بیاوریم ضمن اینکه تلاش‌مان این است که برای سومین بار پیاپی قهرمان ایران شویم و هت‌تریک کنیم.

*به عنوان عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتسال، سرنوشت لیگ سال آینده چگونه خواهد شد؟ پلی‌آفی یا روال عادی؟

ببینید، برگزاری پلی‌آفی مسابقات چیز خوبی بود در هیات‌رئیسه هم از آن حمایت کردیم. اما امسال متاسفانه مشکلاتی چون برگزاری اردوهای تیم‌ملی از دی ماه است که کار را سخت می‌کند. به طور مثال ما به خاطر بازی‌های تیم‌ملی ۴۵ روز نیم‌فصل داریم. با اینکه تلاش می‌کنیم که پلی‌آف بماند اما برنامه طوری چیدمان شده که وسط آن مسابقات تیم‌ملی است و لذا با این روال احتمال انجام پلی‌آف سخت است.

*پیش‌بینی شما از تصمیم نهایی هیات رئیسه؟

۱۹خرداد در ساری میهمان آقای نجاریان هستیم و جلسه داریم که با حضور تمامی مدیرعامل‌های لیگ تصمیم‌گیری می‌کنیم. ما مخالف پلی‌آف نیستیم اما صلاح فوتسال هر چیزی باشد تابع مقررات هستیم. همه ما چه به عنوان هیات‌رئیسه و چه مدیرعامل باشگاه تمام تلاش‌مان این است که مشکلات فوتسال کشور حل شود و انشاالله از این بهتر شود.

*… و صحبتی اگر مانده؟

مس سنگون ورزقان امسال در جام باشگاه‌های آسیا و جام بین قاره‌ای باشگاه‌های جهان نماینده ایران است و به همین خاطر امیدوارم با تمام توان و حمایت کامل راهی مسابقات شود تا انشاالله نتایجی در خور نام ایران بدست آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ووو دوشنبه , ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰:۴۹

مهد فوتسال ایران قم