کد خبر : 185534
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آذر 1399 - 11:10
-

شمسایی: باید برگزاری متمرکز لیگ برتر را قبول کنیم/ تا آقای مدیر را رسوا نکرده‌ام، دست بردارد

شمسایی: باید برگزاری متمرکز لیگ برتر را قبول کنیم/ تا آقای مدیر را رسوا نکرده‌ام، دست بردارد

وحید شمسایی سرمربی تیم گیتی پسند اصفهان معتقد است در شرایط فعلی باید برگزاری متمرکز بازی‌های لیگ برتر فوتسال تن داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، وحید شمسایی سرمربی گیتی پسند اصفهان در مورد وضعیت این تیم و زمان برگزاری لیگ برتر فوتسال گفت: من یکی از کسانی هستم که به لحاظ فنی و مادی دوست دارم بازی‌های لیگ برتر رفت و برگشت برگزار شود و با هیجان و تماشاگر همراه باشد اما با توجه به شرایط کنونی و وضعیت بیماری کرونا برای سربلندی فوتسال باید این شرایط را تحمل کنیم و به برگزاری متمرکز بازی‌ها تن دهیم.

شمسایی ادامه داد: از مربیان و مدیران خواهش می کنم که کارشناسی صحبت کنند. الان به جز فوتبال که در فضای باز برگزار می شود سایر رشته ها لیگ خود را به صورت متمرکز برگزار می‌کنند و اگر سازمان لیگ قصد دارد بازی‌های فوتسال را هم متمرکز برگزار کند باید همکاری شود.

سرمربی گیتی پسند در مورد مزایای برگزاری لیگ به صورت مجتمع تاکید کرد: بازی در این شرایط به لحاظ اقتصادی کم هزینه تر است ضمن اینکه در بحث پخش مستقیم نیز در طول چند روز بازی‌های تیم‎‌ها پخش می شود و تبلیغات خوبی صورت می گیرد.در مورد هزینه های تست کرونا هم لازم نیست تیم ها هر هفته تست بدهند و برای این بازی‌ها می‌توان با یک یا دوبار تست مسابقات را پشت سر گذاشت.

شمسایی در مورد اینکه یک بازیکن با مصدومیت در بازی‌های مجتمع کل مسابقات تیم خود را از دست می دهد اذعان داشت: شش تا هشت بازی در مرحله اول برگزار می شود و بازی‎های برگشت هم هست.یک بازیکن شاید این بازی‌ها را از دست بدهد کما اینکه در لیگ به شیوه قبل هم احتمال دارد هفته های زیادی را از دست بدهد و در همه جهان اینطور هست. رونالدو به خاطر کرونا بازی مقابل بارسا را از دست داد و کسی نگفت چرا این اتفاق افتاد چراکه در دنیا مرسوم است.

وی افزود:هر تیم شش هفت بازیکن امید هم دارد و فکر نمی‌کنم تیم‌ها مشکلی برای بازیکن داشته بانشد. اتفاقا باید از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

سرمربی گیتی پسند در مورد اینکه آیا این شرایط به تیم ملی هم کمک می کند، اذعان داشت: برگزاری متمرکز بازی‌ها دقیقا الگویی مناسب برای تیم ملی است که بازیکنان بازی‌هایی پرفشار و با استراحت کم را تجربه کنند. این شیوه بیشترین سود را برای تیم ملی دارد. تیم‌های لیگ ایران به لحاظ کیفیت از تیم های آسیایی بالاتر هستند و بازیکنان ملی پوش بهترین محک را در این شرایط خواهند خورد و من به سرمربی تیم ملی اطمینان می دهم که بازیکنان با آمادگی بالا را به تیم ملی بدهم.

شمسایی در پایان گفت: بازیکنان فوتسال وضعیت معیشتی خوبی ندارند و باید زودتر این شرایط تغییر کند. تا آن مدیری که تلفن بر می‌دارد و افراد را برای برگزار نشدن لیگ تحریک می کند را رسوایش نکردم دست از این کارها بردارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

اصلان سپهروند یکشنبه , ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

با سلام به همه دوستان و ضمن احترام به اساتید بزرگ فوتسال کشور بویژه استاد شمسایی عزیزم. این صرفا نظر شخصی شخصی بنده است:

– برگزاری لیگ برتر به صورت مجتمع برای لیگی در سطح فوتسال ایران حتی در شرایط کنونی کرونا عوارض و نتایج مخربی در آینده خواهد داشت. اگر تحلیل درستی بر عوارض آن در این مقطع صورت نگیرد، مشکلات آن سال‌های سال دامن جامعه فوتسال کشور و لیگ برتر را خواهد گرفت و لطمات آن را همین بازیکنان و مربیان و نسل های بعدی خواهند دید.

– کاهش هزینه‌های حضور در مسابقات لیگ برتر فوتسال با برگزاری به صورت مجتمع (و توجه به هزینه‌های تست کرونا و …) اگر محلی از اعراب برای باشگاه‌های حرفه‌ای داشته باشد، دیگر باید قید حرفه‌ای‌گری در فوتسال را در لیگ‌برتر فوتسال ایران زد و به هیچ وجه انتظار تولید بازیکن حرفه‌ای هم از دل این لیگ نمی‌توان داشت.

– تیم ملی ایران بازیکن آماده را از دل لیگ پویا می تواند کشف کند نه لیگی که به صورت مجتمع برگزار شود. این طرز فکر یعنی شما قید امکان هرگونه شناسایی بازیکن جدید در لیگ برای تیم ملی را زده‌اید و بازیکنان مشخص خود را به واسطه حضور در تیمتان آماده برای تیم ملی می‌دانید. حال اینکه این موضوع کاملا با سیاست‌های تیم‌های ملی و موضع شخص سرمربی محترم تیم ملی مغایر است.

– حضرتعالی در موضع یک بازیکن و سرمربی نقد یا اظهار نظر می‌فرمایید و یک مدیرعامل باشگاه ( هر باشگاهی ) از وجه مدیریت ورزشی به موضوع می‌نگرد و نظر حرفه‌ای خودش را در حفظ منافع باشگاهی و یا با نگاه به منافع جمعی سازمان لیگ بیان می‌کند. انتقاد از یک مدیر آن هم بدان سبک فقط به دلیل اینکه مخالف نظر شما ابراز عقیده نموده است، برازنده حضرتعالی نیست.

– باشگاه‌های حرفه‌ای مبنای قرارداد بازیکنان و مبالغ قرارداد را مدت حضور در لیگ می‌دانند و تهییج عمومی توسط تیم یکی از معیارهای اصلی در عملکرد باشگاه است (باشگاه‌ها بواسطه تیم‌داری در رشته‌های حرفه‌ای وظیفه ایجاد هیجان عمومی در جامعه و افزایش نشاط جمعی در میان جوانان به واسطه گسترش چرخه هواداری و همچنین ایجاد انگیزه در میان قشر جوان جامعه برای سوق به سوی ورزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی را برعهده دارد). ارزش عملکردی یک تیم فوتبال یا فوتسال ذاتا فقط به همین دلیل از رشته‌هایی مانند کشتی و یا رشته های رزمی بیشتر است چون هواداران را در مدت زمانی نزدیک به یک سال درگیر نگه می دارند. مبلغ قرارداد بازیکنان نیز به خاطر تمرین نیست و مسابقه و حضور در میدان مسابقه در یک دوره منطقی مانند شش الی ده ماه است که ارزش عملکرد یک بازیکن را توجیه می‌کند. حال شما انتظار دارید باشگاهی برای دو دوره مثلا ۱۰ روز مسابقه مجتمع توجیهی برای پرداخت قرارداد چند صد میلیونی برای بازیکن داشته باشد؟ این انتظار شما باعث خواهد شد سال بعد باشگاه‌ها نتوانند توجیه مالی خود را به اسپانسرها و یا شرکت های حامی خود ارایه دهند و منابع مالی خود را از دست بدهند و در این میان آنچه از بین خواهد رفت آینده فوتسال خواهد بود.
-پخش زنده را درست می‌فرمایید ولی این موضوع را پیشتر در سال گذشته به خوبی تجربه کردیم. سال گذشته به جایی رسیده بودیم که تقریبا ۸۰ درصد دیدارها پخش زنده استانی می شد و این موضوع حاصل تلاش زیاد دوستان عزیز مدیررسانه باشگاه‌های لیگ‌برتر فوتسال بود. ولی متاسفانه باز هم شبکه ملی سیما (شبکه سه و شبکه ورزش) در پخش مستقیم دیدارها و یا بازپخش مسابقات کوتاهی کردند و پخش مسابقات بی‌اهمیت رشته‌های ورزشی دیگر کشورها را به پخش فوتسال ترجیح دادند که این یک موضوع سلیقه ایست که از اختیار ما خارج است.
-صراحتا بگویم از اینکه میگویید وضعیت معیشتی بازیکنان فوتسال بد است خجالت می‌کشم. وضعیت معیشتی کل جامعه بد است. ولی دلیل نمیشود وضعیت معیشتی را دلیلی برای تخریب حرفه کنیم. مثلا اگر وضعیت معیشتی یک خلبان ایرباس به دلیل کاهش پروازهایش به هم بریزد دلیل نمیشود که بگوید من حرفه‌ام را بی اعتبار می کنم و حاضرم راننده تاکسی شوم. باید منتظر بهبود شرایط شود. اینکه همه در رسانه از وضعیت بد معیشت بازیکنان فوتسال برای اخذ مجوز ستاد ملی کرونا و یا وزارت بهداشت استفاده می کنند به نظر من کاملا غیرحرفه ای و یکی از دلایل پسرفت این رشته است. ورزش فوتسال ایران با ۱۶ میلیون نفر بازیکن بالفعل فوتسال، آنقدر هوادار دارد که به پشتوانه آنها بخواهید پیگیر امور شوید ولی متاسفانه شما سبکترین دلیل را انتخاب کرده‌اید و حرمت جامعه فوتسال را در سطح سایر ورزش ها نیز از بین می برید.

در پایان ضمن عذرخواهی از بزرگان فوتسال، مجددا مکررا تقاضا دارم احترام و جایگاه فوتسال ایران را فقط نه در کلام بلکه در تفکر و عمل حفظ کنید. ایران اسطوره هایی چون شمسایی را از دل لیگ های پویای خود به جهان معرفی کرده و منافع مقطعی نباید موجب تزلزل آینده فوتسال و زخمی شدن ریشه‌های استوار تیم ملی ایران بر بام فوتسال آسیا شود.
ارادتمند شما