کد خبر : 108404
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1396 - 9:59
-

کنترل محسوس ساکت بر دیسیپلین تیم‌ملی فوتسال

کنترل محسوس ساکت بر دیسیپلین تیم‌ملی فوتسال

پایگاه خبری فوتسال ایران- کمپ تیم‌های ‌ملی فوتسال روز گذشته سرانجام دارای کفپوشی استاندارد مطابق با روز دنیا شد تا تیم‌ملی کشورمان از شر کفپوش مستهلک، برآمده و قدیمی خود راحت شود و اکنون شرایطی در خانه خود در کمپ تیم‌های ملی داشته باشد که نیازش به تمرین در زمین استاندارد نقش جهان اصفهان را یکبار

پایگاه خبری فوتسال ایران- کمپ تیم‌های ‌ملی فوتسال روز گذشته سرانجام دارای کفپوشی استاندارد مطابق با روز دنیا شد تا تیم‌ملی کشورمان از شر کفپوش مستهلک، برآمده و قدیمی خود راحت شود و اکنون شرایطی در خانه خود در کمپ تیم‌های ملی داشته باشد که نیازش به تمرین در زمین استاندارد نقش جهان اصفهان را یکبار برای همیشه برطرف می‌کند؛ این بدان معنا است که تیم‌ملی ایران دیگر نیازی ندارد قبل از اعزام به رویدادهای بین‌المللی، برای تجربه بازی بر روی کفپوش استاندارد به اصفهان لشکرکشی کند که صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین آرامش کادر و آپدیت شدن بازیکنان در محل اردو بزرگترین دستاورد شرایط جدید است.

ساکت که خود مدیریت فوتسال را در باشگاه فولادماهان اصفهان تجربه کرده و به نوعی چم و خم فوتسالی‌ها دستش آمده، به نظر می‌رسد به نتایج درستی دست یافته و چندی است برای تغییر شخصیتی جدی در تیم‌ملی دست به کار شده است. تغییر تفکر «سالنی‌باز برتر» به «فوتسالیست تیم‌ملی» باعث شده تا تیم‎ملی امروز رفتار به اصلاح باکلاس‌تری داشته باشد و به گفته تمام کسانی که تیم‌ملی را قبل از این دیده‌اند، دیسیپلین این تیم با قبل تفاوت معناداری داشته است.

اما برای نمونه‌ای از اقدامات اخیر ساکت می‌توان به انتصاب سرپرست اختصاصی برای تیم‌ملی اشاره کرد که بار روانی بزرگی را از روی دوش کادر فنی، بازیکنان و دیگر عوامل این تیم برداشته است و به نوعی اداره کردن تیم‌ملی به صورت هیاتی‌وار را به شکلی ساختاری و کلاسه‌بندی شده تغییر داده است. جدا کردن کادر امید از بزرگسال برای تیم‌ملی باعث شده تا کادر هم بداند که بالاخره با خودش چند چند است هر چند که موفقیت تیم‌ملی با حضور صانعی در جام‌جهانی به عنوان کمک ناظم‌الشریعه باعث شده، ساکت فعلا به ترکیب برنده در کادر بزرگسالان دست نزند اما اکنون جریان کادر فنی این دو تیم از هم سواست.

در نظر گرفتن امکاناتی بیشتر از قبل برای تجهیز تیم‌ملی فوتسال اگر چه هنوز از بیرون نمایان نیست اما از دیگر اقدامات دبیرکل فدراسیون است که با دستورش سهل‌الوصول شدن امکانات مناسب از انبار تیم‌های ملی امروز برای فوتسال برای کادر و بازیکنان محرز و کار را برای مدیران اجرایی تیم راحت کرده است.

گرچه ساکت برای رساندن جایگاه تیم‌ملی فوتسال به تیم‌ملی فوتبال هنوز راه زیادی دارد اما نشان داده شان تیم‌ملی فوتسال برایش فوق‌العاده ارزشمند است؛ دبیرکل فدراسیون مدت زیادی است که اتوبوس تیم‌ملی را در اختیار فوتسالی‌ها نیز قرار داده تا جدای از هر چیزی دیسیپلین این تیم هم همچون بازیکنان کیروش رعایت شود و زمزمه‌های پوشیدن پیراهن آدیداس برای تیم‌ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا نیز به گوش می‌رسد. توجه به صحبت‌های بازیکنان و مدیران فوتسالی‌ فدراسیون، احترام به کادرهای فنی فوتسال در برنامه‌ها، نگاه یکسان به فوتسال آقایان و بانوان و … از تکنیک‌های ریز مدیریتی دبیرکل فدراسیون است.

شاید تحولی که در والیبال ملی رخ داد و متعاقبا به اتفاقات خوبی نیز در عرصه باشگاهی و لیگ این رشته نیز منجر شد، پایه طرح‌های مدیریتی ساکت است تا فوتسالیست‌های دیگر هم بتوانند متاثر از رفتار با تیم‌ملی به جایگاه‌های مالی و شخصیتی در ورزش کشور برسند که خواهانش بوده و هستند. هر چند که از این راه زیاد باقیمانده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.