کد خبر : 142929
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398 - 12:53
-

اردلان: باید تیم های بزرگ به فوتسال ورود کنند / ممکن است پلی آف کار را برای رسیدن به قهرمانی سخت کند

اردلان: باید تیم های بزرگ به فوتسال ورود کنند /  ممکن است پلی آف کار را برای رسیدن به قهرمانی سخت کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم فوتسال زنان سایپا گفت: با پلی آف خیلی موافق نیستم و این قضیه سبب کاهش انگیزه تیم ها و دلسردی بازیکنان می شود اما مجبوریم با قوانین لیگ پیش برویم. «نیلوفر اردلان» سرمربی سایپا اظهار داشت: لیگ برتر فوتسال زنان از فصل گذشته پویاتر شده است و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم فوتسال زنان سایپا گفت: با پلی آف خیلی موافق نیستم و این قضیه سبب کاهش انگیزه تیم ها و دلسردی بازیکنان می شود اما مجبوریم با قوانین لیگ پیش برویم.

«نیلوفر اردلان» سرمربی سایپا اظهار داشت: لیگ برتر فوتسال زنان از فصل گذشته پویاتر شده است و در آن فصل نخستین بار بود که پلی آف به لیگ اضافه شد. به این دلیل تیم حفاری که در صدر جدول بود و قهرمانی را در مشت خود داشت با برگزاری پلی آف تمامی معادلات این تیم بهم خورد و در جایگاه سوم قرار گرفت و جای خود را به نامی نو اصفهان داد.

وی افزود: پلی آف می تواند هم به جذابیت لیگ اضافه کند و نیز از جذابیت آن بکاهد زیرا همه تیم ها باید تلاش کنند تا به رده بالا برسند و پس از آن وارد تورنمنت سخت و نفس گیری با چهار تیم قدرتمند خواهند شد. به نظرم پلی آف جذاب نیست و اگر لیگ به همان منوال گذشته پیش برود، بهتر است و ما در این فصل هم شاهد این قضیه خواهیم بود.

سرمربی تیم فوتسال زنان سایپا عنوان کرد: با پلی آف خیلی موافق نیستم اما مجبوریم با قوانین لیگ پیش برویم. این قضیه سبب کاهش انگیزه تیم ها می شود گرچه نباید هزینه ها را برای حضور در شهرهای مختلف به ویژه بلیط هواپیما را فراموش کرد. وقتی وارد پلی آف می شویم، بر میزان هزینه ها نیز افزوده می شود و این امر به باشگاه ها لطمه می زند.  

وی ادامه داد: احتمال حضور تیم های صاحب سبک در پلی آف بسیار است. این مرحله نقطه ضعف لیگ محسوب می شود و بازیکنان را دلسرد می کند. اگر نام این رقابت ها لیگ برتر است باید به همان شیوه گذشته با جمع آوری امتیازات، قهرمان مشخص شود. نه اینکه یک لیگ برگزار کنیم و به یکباره وارد یک تورنمنت خیلی قوی شویم. در ۴ بازی آخر احتمال محرومیت، مصدومیت و خستگی بازیکنان بسیار است و نیز باید اردوهای ملی پوشان را به این موارد اضافه کرد و همین موارد می تواند برای بازیکنان کسل کننده و آزاردهنده باشد.

اردلان درخصوص دیدارهای لیگ این فصل، یادآور شد: سه بازی فوق العاده سخت با قهرمان و نایب قهرمان سال گذشته و هیات خراسان رضویی داشتیم که بازیکنان این تیم بسیار پرانرژی و در زمین خیلی قوی بودند و ما در آن دیدار تحت فشار بودیم.

وی درباره وضعیت داوری در این فصل گفت:  داوران جزوی از فوتسال هستند و اگر بر روی داوران حساس شویم کار از بعد مربیگری خودمان بیرون می آید و بهتر است که ارزیابی عملکرد داوران را برعهده  کارشناسان و ناظران داوری بگذاریم. در مجموع داوران جزوی از جامعه فوتبال و فوتسال هستند و اگر نباشند مسابقات هم برگزار نمی شود و همه هیجان این رقابت ها به این اتفاقات است که بازیکنان اشتباه می کنند و داور هم می تواند اشتباهاتی در قضاوت داشته باشد و این یک امر طبیعی است.

سرمربی تیم فوتسال زنان سایپا افزود: تاکنون موردی که بخواد نتیجه بازی را عوض کند، ندیدم شاید اگر یک روزی احساس کنم که قضاوت اشتباه داوری شیرازه تیم را بهم می ریزد، عکس العمل نشان دهم. گرچه در این سه بازی مهم و حیاتی تنها یک پنالتی از دست رفت و می توانست خیلی روند بازی را تغییر دهد.  

وی در بخش دیگری از سخنانش به قراردادهای بازیکنان اشاره کرد و ادامه داد: مبلغ دستمزدها برای ملی پوشان مشخص و تا حدودی نزدیک به هم است. امسال سال بدی برای ملی پوشان بود زیرا پاداش های عقب افتاده را هنوز به آنان نداده اند. همچنین بازیکنان دیگر نیز سخت تر از ملی پوشان در کنار آنها تمرین می کنند تا به نتیجه دلخواه برسند.

اردلان اظهار داشت: حیف است مجموعه ای مثل پایتخت کشور تنها یک تیم سایپا داشته باشد البته تیم رهیاب تهران هم در لیگ حضور دارد اما جا دارد باشگاه های بزرگ دیگری چون ذوب آهن، فولاد خوزستان و شاهین بوشهر و تیم هایی که توانایی مالی خوبی دارند به تیم داری زنان بپردازند. هرچند از استقلال و پرسپولیس نمی گویم چون شرایط  این باشگاه ها را می دانم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تیم ما تازه تاسیس است توانستیم در سه بازی اول ۹ امتیاز کسب کنیم اما پلی آف ممکن است کار ما را برای رسیدن به قهرمانی سخت کند. از نظر ما هر بازی حکم فینال را برای تیم دارد و تاکنون در سه فینال شرکت کردیم  و امیدوارم هر هفته متناسب با اهداف خود، با موفقیت روبرو شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.