کد خبر : 154499
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 - 12:44
-

چرا محرومیت ۴ ساله ملی پوش فوتسال ایران کاهش نیافت؟

چرا محرومیت ۴ ساله ملی پوش فوتسال ایران کاهش نیافت؟

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ضمن اشاره به محرومیت ۴ ساله ملی پوش فوتسال ایران، گفت: عروجی می‌تواند به دادگاه CAS شکایت کند ولی آنجا هم شکایتش رد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ابوالقاسم عروجی یکی از ملی پوشان فوتسال ایران و بازیکن تیم مس سونگون پاییز سال گذشته بود که تست دوپینگش مثبت اعلام شد و حکم محرومیت چهار ساله شامل حال این بازیکن شد.

عروجی که مدعی بود مواد نیروزا را از عمد استفاده نکرده و صرفاً برای رفع مشکلات پزشکی اش به این دارو مراجعه کرده است، با کمک توحید سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نامه ای را برای کمیته استیناف نادو ارسال کرد و خواهان کاهش محرومیتش و محاسبه این محرومیت از زمان نمونه برداری شد.

در نهایت این درخواست مورد قبول واقع نشد و عروجی باید به مدت چهار سال و تا سال ۱۴۰۲ دوران محرومیتش را طی کند. با این اتفاق، تیم ملی فوتسال ایران هم از داشتن یک بازیکن چپ پا و توانمند در سال منتهی به جام ملت های آسیا و جام جهانی محروم شد.

رضا سعیدی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ درباره تایید محرومیت عروجی گفت: محرومیت آن دسته از ورزشکاران دوپینگی کاهش می یابد که مدارک قابل قبول و مستند به کمیته استیناف ارائه کنند. در غیر این صورت اتفاقی نمی افتد.

سعیدی افزود: عروجی جزو کسانی بود که مدارکش برای کمیته استیناف کافی نبود و درخواستش مورد قبول واقع نشد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در خصوص وکالت سیف برقی برای عروجی و موانع قانونی اظهار کرد: وکالت سیف در پرونده استیناف عروجی مشکلی نداشت. در واقع هر کارشناسی می تواند در این پرونده ها وکالت بر عهده بگیرد مگر اینکه خودش جزو افرادی بوده که نمونه گیری کرده است.

سعیدی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا عروجی می تواند با شکایت به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) محرومیتش را کاهش بدهد؟ گفت: عروجی می تواند به CAS شکایت کند ولی این دادگاه هم بر اساس قوانین وادا عمل می کند؛ همان قوانینی که ما طبق آن رای داده ایم. به این ترتیب شکایت او در CAS هم رد می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.