کد خبر : 183821
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 0:40
-

طیبی: کاش حیدریان زودتر به تیم ملی می آمد /همه دنیا دوست دارند در بنفیکا بازی کنند

طیبی: کاش حیدریان زودتر به تیم ملی می آمد /همه دنیا دوست دارند در بنفیکا بازی کنند

ستاره فوتسال ایران از دلایل حضورش در یکی از بهترین باشگاه های فوتسال جهان صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی، ستاره فوتسال ایران پس از ۴ سال حضور قدرتمند در تیم غیرت قزاقستان و کسب عناوینی مانند مقام دوم و مقام سوم مسابقات فوتسال قهرمانی اروپا، چند روز پیش با عقد قراردادی به تیم قدرتمند بنفیکا پرتغال پیوست تا اولین ایرانی این لیگ و تیم معتبر باشد. به همین بهانه با طیبی گفت‌وگویی انجام دادیم تا درریز ماجرا‌ها قرار بگیریم.

حسین طیبی در خصوص علت رفتنش به بنفیکای پرتغال، فرق لیگ پرتغال با قزاقستان، اهدافش در این تیم پرتغالی و مسائل مختلف تیم‌ملی صحبت‌هایی را انجام داد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

* ابتدا بگو چه شد که به تیم بنفیکا رفتی؟

واقعیتش این است که من چهار سال فوق العاده را در تیم غیرت قزاقستان پشت سر گذاشتم و دنبال یک چالش جدید بودم و به خاطر همین هم تصمیم گرفتم به بنفیکا بیایم. وگرنه اتفاق‌های خوبی در تیم غیرت برای من افتاده بود و باشگاه هم می‌خواست قراردادم را تمدید کنم، اما خودم به دنبال این بودم که فضای جدیدی را تجربه کنم.

من غیر از بنفیکا چند پیشنهاد خوب دیگر هم داشتم، اما با مشورتی که با دوستان و بزرگان انجام دادم تصمیم گرفتم به این تیم بروم و می‌خواهم نماینده خوبی برای فوتسال ایران باشم.

* به نظرت چه فرقی بین لیگ قزاقستان و لیگ پرتغال وجود دارد؟

من هنوز در فضای لیگ پرتغال قرار نگرفتم و نمی‌دانم وضعیتش چطور است. فکر می‌کنم باید یکی دو ماه بگذرد تا تفاوت‌ها را احساس کنم و در موردش صحبت کنم. در مجموع فکر می‌کنم پرتغال لیگ پویاتری داشته باشد.

* تو با غیرت یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی اروپا داری، فکر می‌کنی بتوانی با بنفیکا قهرمان اروپا شوی؟

بنفیکا همیشه جزو مدعیان قهرمانی در اروپا بوده و من حتی مقابل این تیم در اروپا بازی کردم و می‌دانم چه تیم خوبی هستند. امسال هم بنفیکا مدعی قهرمانی است و تلاش می‌کنم تا با این تیم هم به فینال اروپا برسم.

* رفتار مسئولان باشگاه بنفیکا با تو چطور بود؟

واقعاً همه چیز خوب و محترمانه بود. باشگاه بنفیکا باشگاه بزرگی است و خیلی حرفه‌ای برخورد کردند. همیشه وقتی در این سطح هستید شاهد رفتار‌های خوب و حرفه‌ای هستید.

* مشخص شده که در بنفیکا چه شماره‌ای به تو رسیده؟

بله قرار است که شماره ۱۵ را بپوشم.

* فکر می‌کنی که رفتن تو به لیگ پرتغال باعث خواهد شد پای دیگر بازیکنان ایرانی هم به این لیگ باز شود؟

من در هر کشوری که بازی کردم تلاش کردم که نماینده خوبی برای فوتسال ایران باشم، چون کل دنیا به فوتسال ما احترام می‌گذارند. من در روسیه و قزاقستان هم عملکرد خوبی داشتم، البته نمی‌دانم که حضورم در بنفیکا باعث می‌شود تا بازیکنان ایرانی دیگری به لیگ پرتغال بیایند یا خیر، چون هدف هر بازیکنی با بازیکن دیگر فرق می‌کند. هر کسی برای خودش انتخاب‌ها و مواردی را دارد، اما من سعی می‌کنم نماینده خوبی برای ایران باشم.

* از چه زمانی قرار است به تمرینات بنفیکا اضافه شوی؟

تمرینات یک هفته‌ای است که شروع شده، اما به خاطر کرونا و اینکه سفارت پرتغال تعطیل است نتوانستم ویزا بگیرم.  تلاش می‌کنم تا هرچه زودتر ویزا را بگیرم و به تمرینات اضافه شوم، چون خیلی انگیزه دارم. در نهایت فکر می‌کنم تا ۱۰ روز آینده شرایط طوری فراهم شود که به پرتغال بروم.

* فکر می‌کنی بتوانی در آینده به تیم‌های بزرگ‌تر از بنفیکا بروی؟

شما ببینید غیرت تیم اول رنکینگ جهانی بود و یک تیم بسیار بزرگ و با افتخار، بنفیکا هم تیم بسیار بزرگی است و همه دنیا دوست دارند در این تیم بازی کنند. من تمام تلاش خود را می‌کنم تا هم خودم و هم تیم موفق شویم. البته این نکته را بگویم که چند تیم مثل بنفیکا، غیرت، بارسلونا و … تیم‌هایی هستند که از نظر قدرت در یک سطح هستند و فقط اسم آنها با هم متفاوت است. یعنی فرقی نمی‌کند که شما در کدام یک از این تیم‌ها بازی کنید.

* کمی هم در مورد تیم ملی صحبت کنیم؛ به نظرت حضور محمدرضا حیدریان در کادر فنی تیم ملی مفید است؟

حیدریان آنقدر بزرگ است که به تعریف من و امثال من احتیاجی ندارد. قطعا حضور او به تیم ملی کمک می‌کند و‌ ای کاش زودتر کنار ما می‌آمد. حیف است یکی مثل حیدریان بیرون گود فوتسال باشد. قطعاً همه بازیکنان تیم ملی از تجربیات حیدریان استفاده می‌کنند و باعث افتخار ماست که آقا رضا که اسطوره فوتسال ایران است کنار ما باشد. حضور حیدریان باعث می‌شود که ما همیشه انگیزه داشته باشیم.

* ماجرای کرونا چقدر روی کار تیم ملی تأثیر گذاشته؟

خب کرونا کار تمام دنیا را عقب انداخته و تیم ملی فوتسال هم از این قاعده مستثنا نبود. البته قبل از ماجرای کرونا ما آماده‌سازی خوبی نداشتیم و از تمام تیم‌های آسیایی عقب افتاده بودیم. ما حتی فیفادی‌ها را هم از دست دادیم، اما پس از کرونا شرایط همه تیم‌ها یکسان شد.

الان هم دو اردو را پشت سر گذاشتیم که اردوی اول با حضور بازیکنان جوان لیگ بود که ناظم الشریعه این فرصت را به آنها داد تا در تیم ملی خودشان را محک بزنند که کار بزرگی بود. در اردوی دوم هم بازیکنان باتجربه و بزرگ کنار جوان‌ها حضور داشتند. امیدوارم شرایط خوب اردوی ما تداوم داشته باشد و بتوانیم در آینده از عناوین متعدد ایران در فوتسال آسیا و جهان دفاع کنیم و شرمنده مردم نشویم.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.