کد خبر : 198714
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 14:31
-

هفته آخر لیگ برتر فوتسال بانوان

بازی شرافتمندانه و ستودنی بانوان حفاری و هیات خراسان

بازی شرافتمندانه  و ستودنی بانوان حفاری و هیات خراسان

پالایشی‌ها که فرصت قهرمانی را با باخت مقابل سایپا از دست داده‌بودند، کار سختی برای قهرمانی داشتند و باید علاوه بر پیروزی در این دیدار منتظر فرصت‌سوزی سایپا نیز می‌ماندند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، در آخرین دیدار از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال زنان ایران، پالایش نفت آبادان در یک دیدار بسیار حساس میزبان هیات فوتبال خراسان رضوی بود و توانست در ثانیه های پایانی با نتیجه ۵-۴ پیروز میدان و قهرمان لیگ شود.

پالایشی‌ها که فرصت قهرمانی را با باخت مقابل سایپا از دست داده‌بودند، کار سختی برای قهرمانی داشتند و باید علاوه بر پیروزی در این دیدار منتظر فرصت‌سوزی سایپا نیز می‌ماندند.

در سوی مقابل، جایگاه سومی نماینده مشهد قطعی بود و حتی این تیم خیال سفر به آبادان را نداشت که با  تهدید سازمان لیگ و سقوط به دسته یک، برای حضور در آبادان مجاب شد و پا به این دیدار گذاشت.

پالایش که عدم نتیجه‌گیری را به منزله وداع همه‌جانبه با جام قهرمانی می‌دید به آب و آتش زد تا در دقایق ابتدایی به گل برسد. نفت‌چی‌ها بارها در آستانه گشودن دروازه رقیب قرار گرفتند اما موقعیت‌ها یکی پس از دیگری به هدر رفت.

برخلاف روند بازی، این  هیات خراسان بود که توانست توسط  شیربیگی به گل برسد و ماشین گلزنی تیم فاطمه شریف خیلی زود گرم شود.

پس از این گل  پالایش سراپا حمله شد و برای جبران تیم را جلو کشید و بلافاصله روی گل به خودی بازیکنان هیات فوتبال خراسان رضوی کار به تساوی کشیده‌شد. میزبان دست بردار نبود و روی توپ بعدی توانست توسط کاپیتان سهیلا ملمولی به گل دوم بازی برسد تا نرگس علوانی و شاگردان‌اش نفس راحتی بکشند.

در ادامه تیم مشهدی فرصت‌های گلزنی را خلق کرد و یکبار توسط فاطمه حسینی توپ را به تیر دروازه پالایش کوبید تا خطر از بیخ گوش میزبان بگذرد. اما این پایان کار در نیمه نخست نبود و شاگردان شریف توسط نسیمه غلامی در دقایق پایانی به گل رسیدند تا بازنده به رختکن نروند.

در نیمه دوم، پالایش برای پیروزی به میدان آمد. کسب یک امتیاز در عین باخت سایپا مقابل حفاری هم دردی از این تیم دوا نمی‌کرد و تنها راه کسب جام در گرو پیروزی در این دیدار بود.

پالایش فشار بسیار زیادی به دروازه نماینده خراسان رضوی آورد و در دقیقه ۳۰ گلر میهمان ضربه دیدنی پریوش خلیلی را از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا همچنان پالایش در حسرت گل برتری باقی بماند.

فرصت‌سوزی بسیار زیاد شاگردان علوانی در این نیمه پایان نداشت و بازیکنان این تیم در کمال بی‌دقتی، تعارف سایپا برای کسب جام قهرمانی را پس می‌زدند.

میزبان که تفاوتی میان نتیجه تساوی و باخت قائل نبود، رو به بازی پاورپلی آورد اما هرچه می‌زد به در بسته می‌خورد تا سرانجام روی اشتباه دروازه خود را گشوده ببیند و کار برای این تیم سخت‌تر شود.

اما عجیب آن بود که پالایش به محض اینکه در بازی از رقیب عقب می‌افتاد گل تساوی را به‌ثمر می‌رساند و درست چند ثانیه پس از دریافت گل، بازهم سهیلا ملمولی کار را به تساوی کشاند تا در فاصله ۲ دقیقه به پایان تیم‌اش را در بازی نگهدارد.

آبادان در ادامه بازهم به تیر زد اما به تور نه و مجدداً در پاورپلی گل دریافت کرد اما بازهم این گل را جبران کرد تا روند سینویسی این تیم ادامه داشته باشد.

میزبان در فاصله یک ثانیه مانده به پایان بازی با سوت داور به نشانه اعلام ضربه پنالتی، صاحب یک فرصت ایده‌آل برای کسب پیروزی و قهرمانی دراماتیک شد اما فاطمه شریف در اعتراض به تصمیم داور بازیکنان مشهدی‌ها به بیرون از زمین و رختکن بازی برد.

این اتفاق کاملاً غیرحرفه‌ای باعث وقفه طولانی مدت در بازی شد اما به هر طریقی فاطمه شریف راضی شد که بازیکنانش به میدان بیایند و پنالتی زده شود. این ضربه با هوشمندی بازیکن پالایش به گل تبدیل شد تا زیر حکم قهرمانی پالایش نفت آبادان امضا زده شود.

 

نکته بسیار مهم بازی امروز، بازی شرافتمندانه شاگردان فاطمه شریف بود که علی رغم اینکه به شکل تشریفاتی در بازی حاضر بودند، بازی بسیار زیبایی از خود به نمایش گذاشتند و در راه قهرمانی پالایش مانع بلندی تلقی شدند و این تیم را به زحمت انداختند.

در دیگر بازی همزمان، سایپا تهران با نتیجه ۳-۲ از حفاری شکست خود و بازهم در روزی که سرنوشت قهرمانی دست این تیم بود، به رتبه دوم لیگ دست پیدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.