کد خبر : 206132
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 14:32
-

زمان تغییر در تیم ملی فوتسال فرا رسیده است

زمان تغییر در تیم ملی فوتسال فرا رسیده است

  به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تیم ملی فوتسال در حالی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی مقابل قزاقستان که این بازی با نتیجه سه بر دو به سود قزاق‌ها به پایان رسید و تیم کشورمان از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند تا از تکرار عنوان سومی جام

 
به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تیم ملی فوتسال در حالی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی مقابل قزاقستان که این بازی با نتیجه سه بر دو به سود قزاق‌ها به پایان رسید و تیم کشورمان از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند تا از تکرار عنوان سومی جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا باز ماند.

نکته‌ای که در این بازی رخ داد این بود که شاگردان سید محمد ناظم‌الشریعه توانستند در دقایق ۸ و ۱۵ نیمه اول توسط مسلم اولاد قباد و اسماعیل‌پور به گل برسند و با اینکه قزاقستان تیم برتر میدان بود، بازی را مدیریت کنند و پیروز به رختکن بروند اما ‌در نیمه دوم، تیم ملی از ترس گل نخوردن وارد میدان شد و بازی کرد و کادرفنی هم استراتژی خاصی برای رفع این مشکل نداشت. در این شرایط، این قزاقستان بود که با حملات پیاپی خود دروازه صمیمی را ۳ بار گشود تا کامبک کند. از زمان دریافت گل سوم به بعد بود که ملی پوشان فوتسال کشورمات ترس را کنار گذاشته و سراپا حمله شدند اما دیگر زمان برای جبران کافی نبود و این قزاقستان بود که با بازیکنان برزیلی الاصلش و بازی خوبی که انصافا برتر بود، به پیروزی رسید و به نیمه نهایی صعود کرد. کامبک کردن قزاقستان در بازی با ایران، اتفاقی بود که در بازی‌های قبلی تیم ملی در این دوره ازی رقابت‌ها هم رخ داده بود و حریفان توانسته بودند برابر ایران به بازی برگردند. تیم ملی همانند بازی‌های پیشین این دوره در نیمه دوم آسیب پذیر ظاهر شد و کامبک خورد. درست مانند دیدار با صربستان، آرژانتین و ازبکستان که در نیمه دوم مرتب تیم ملی را تحت فشار می‌گذاشتند و به گل می‌رسیدند. در بازی با ازبکستان هم که به نظر راحت تر از سایر بازی‌ها بود، این حریف بود که گل‌های خورده را جبران کرد و می‌توان گفت که تیم ملی با شانس و اقبال ۹ بر ۸ به پیروزی رسید. حالا سوال این است که چرا کادرفنی تیم ملی نتوانسته مشکل حفظ نتیجه را که به دفعات تکرار شده بوده، رفع کند.

این رقابت‌ها با تمام شرایطی که وجود داشت، به پایان رسید ولی حالا باید برای بازگشت تیم ملی فوتسال به جمع مدعیان کاری اساسی انجام داد و یکی از راه‌های برون رفت از این شرایط در رشته‌های مختلف ورزشی، تغییر مربی است. ناظم الشریعه از زمان حضورش در تیم ملی منشا خدمات و افتخارآفرینی‌های بسیاری بوده است. قهرمانی در دوره‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ قهرمانی ملت‌های آسیا و رسیدن روی سکوی سوم جام جهانی ۲۰۱۶ که پیش از آن به دست نیامده بود، موفقیت‌های بزرگی است که با این مربی ۵۲ ساله به دست آمده است اما حالا به نظر می‌رسد تیم ملی فوتسال به افکار تازه تری برای رشد خود نیاز دارد. مثل فاصله زمانی هر المپیک تا المپیک بعدی که معمولا تیم‌ها دست به تغییر مربیان می‌زنند، تیم ملی فوتسال هم به یک کامبک موفق نیاز دارد تا آب رفته را به جوی باز گرداند. فوتسال ایران، جایگاهی مناسب و خوب در جهان دارد که باید آن را حفظ و شرایط بهبودش را ایجاد کرد.

منبع:گل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.