کد خبر : 260711
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1402 - 13:02
-

چرا تیم بانوان با ترکیب جوان به کافا نرفت؟

چرا تیم بانوان با ترکیب جوان به کافا نرفت؟

تیم ملی زنان ایران در حالی قهرمان مسابقات کافا تاجیکستان شد که یک انتقاد مهم به این تیم وارد است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، سومین دوره مسابقات فوتسال زنان در تورنمنت کافا به میزبانی تاجیکستان برگزار شد و تیم ملی زنان کشور ایران هم به عنوان مدافع قهرمانی در این رقابت‌ها حضور داشت. تورنمنتی که با حضور ۵ تیم ایران، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان برگزار شد و در نهایت دختران کشورمان با کسب ۴ پیروزی متوالی، ثبت ۳۴ گل زده و دریافت تنها یک گل، قاطعانه قهرمان این تورنمنت شد.

شاگردان فروزان سلیمانی در دیدار نخست این تورنمنت به مصاف ازبکستانی رفتند که جدی ترین رقیب فوتسال ایران در آسیا در سال‌های اخیر بوده است اما ازبک‌ها در تورنمنت امسال با ترکیبی کاملا متفاوت و جوان نسبت به دو دوره قبلی به میدان آمد و در نهایت هم با نتیجه ۵ بر یک مغلوب دختران فوتسال ایران شد تا در میان ۴ تیم حاضر در گروه ایران، ازبک ها تنها تیمی باشند که موفق به گشودن دروازه ایران در این مسابقات شدند. تیم زنان ایران در ادامه راه هم در مقابل سه حریف دیگر جشنواره گل به راه انداخت. قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر، ترکمنستان با نتیجه ۹ بر صفر و تاجیکستان میزبان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شاگردان فروزان سلیمانی شدند و اصلا در مقابل قهرمان بلامنازع قاره کهن، حرفی برای گفتن نداشتند.

آخرین دیدار تیم ملی فوتسال زنان در تورنمنت کافا، مقابل تاجیکستان برگزار شد و شاگردان سلیمانی در همان نیمه نخست ۶ گل وارد دروازه حریف خود کردند. نکته قابل توجه در خصوص این بازی اما این بود که از آغاز شروع نیمه دوم، علی‌رغم اینکه تیم ملی زنان ایران گل هفتم را وارد دروازه حریف کرده بود، با دستور کادرفنی ادامه مسابقه به صورت پاور پلی انجام شد و تیم ایران با ۵ بازیکن خود به سمت دروازه تاجیکستان حمله می‌کرد. اگرچه انگیزه دختران فوتسال ایران برای کسب یک پیروزی پرگل دیگر قابل تحسین است، اما رقم خوردن نتایج کاملا یک‌طرفه و پیروزی‌های پرگل در این مسابقات یک پیام واضح برای فوتسال ایران دارد: درحالی که ستاره‌های ایران در این مسابقات به جا مانده از نسل قهرمانی فوتسال زنان ایران در آسیا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ بودند و شاکله اصلی تیم را بازیکنانی چون سارا شیربیگی، الهام عناف‌جه، فرزانه توسلی و… تشکیل داده‌اند؛ به نظر می‌رسید با حضور بازیکنان جوان و زیر ۲۱ سال هم ایران پتانسیل قهرمانی در این مسابقات را داشت.

این موضوع از جهتی حائز اهمیت است که تیم زنان ایران در دو سال پیش رو مسابقات مهمی چون قهرمانی داخل سالن آسیا، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی زنان را در پیش دارد و جوان‌گرایی از اولویت‌های تمام تیم‌های مدعی به ویژه در آسیا بوده است، اما تیم ملی زنان ایران کماکان با شاکله همان دو تیمی که در سال‌های دور قهرمان آسیا شده‌اند، در تورنمنتی مثل کافا حضور پیدا می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام دوشنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

جوانگرایی نیاز به دانش و شجاعت دارد که متاسفانه کادر فنى تیم بانوان نه دانش دارد و نه شجاعت ینابر این مجبور هستند با تیم اصلى با تیم هاى درجه ٣ آسیا بازى کنند و دنبال فریب افکار عمومى باشند این تیم با این دست فرمان و این کادر فنى بى دانش به هیچ کجا نخواهد رسید