کد خبر : 124124
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397 - 12:04
-

فالکائو ۴۰۰ تایی شد و رفت!

فالکائو ۴۰۰ تایی شد و رفت!
اسطوره برزیلی فوتسال جهان با رسیدن به هدف خود از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران نقل از تارنمای رسمی فیفا، «الساندرو روزا ویرا» معروف به فالکائو در دویست و پنجاه و هشتمین بازی ملی خود به این رکورد بی نظیر دست یافت.
در این دیدار دوستانه که یکشنبه شب برگزار شد، برزیل با نتیجه چهار بر ۲ مقابل پاراگوئه به برتری رسید، فالکائو ۲ گل از چهار گل برزیل را به ثمر رساند.
فالکائو ۴۱ ساله که در سال ۲۰۱۶ به خاطر دوران حرفه ای برجسته خود در مراسم اهدای جوایز بهترین های فیفا، جایزه دریافت کرده بود، گفت: فوتسال مرا از خانواده و دوستانم جدا کرد اما ارزش این شرایط را داشت.
وی با اشاره به ۲۰ سال رنج و شادی های خود در میادین فوتسال اظهار داشت: با کسب موفقیت شخصی و حرفه ای صد درصدی فوتسال را ترک می کنم.
فالکائو چند روز پیش به طور غیرمنتظره اعلام کرده بود که بازی روز یکشنبه آخرین بازی ملی او خواهد بود. با این حال او قصد دارد فوتسال باشگاهی را تا مدتی ادامه دهد.
این بازیکن نخستین بار در جام جهانی ۲۰۱۶ و پس از شکست برزیل مقابل ایران در مرحله یک چهارم نهایی، از بازی های ملی خداحافظی کرد. در آن مسابقه همه بازیکنان برزیل از شدت ناراحتی به رختکن رفته بودند اما ایرانی ها به جای شادی کردن به خاطر پیروزی درخشان خود، برای این اسطوره بزرگ فوتسال جهان جشن خداحافظی گرفتند. تصاویر فالکائو روی دست بازیکنان ایران جهانی شد و حتی فیفا هم نوشت: ایرانی‌ها می‌توانستند به رختکن بروند و برد بزرگشان را جشن بگیرند ولی ایستادند تا خداحافظی یک افسانه را گرامی بدارند.
فالکائو پس از آن به تیم ملی بازگشت تا رکورد گل های ملی وحید شمسایی را بشکند ولی در سال ۲۰۱۷ بدون رسیدن به این هدف دوباره خداحافظی کرد. این بازیکن بازهم به خداحافظی خود پایبند نماند و به تیم ملی برگشت و این بار رکورد بیشترین گل ملی فوتسال جهان را شکست.
قرار بود سومین و آخرین خداحافظی فالکائو پس از مسابقه دوستانه تیم های ایران و برزیل انجام شود ولی فدراسیون ایران این بازی را لغو کرد تا پاراگوئه جایگزین ایران شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.