کد خبر : 185656
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 16:10
-

مشهدی ها در لیگ آینده بانوان هم تیم داری می کنند

مشهدی ها در لیگ آینده بانوان هم تیم داری می کنند

نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی از احتمال شروع لیگ برتر فوتسال از آبان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اهالی فوتبال و فوتسال بانوان این‌روز‌ها دل خوشی از فدراسیون ندارند، در‌حالی‌که رشته‌های ورزشی دیگر و حتی فوتبال و فوتسال مردان تکلیفشان مشخص شده و حتی آغاز شده‌اند، خبری از لیگ‌های بانوان به گوش نمی‌رسد و حتی تکلیف تیم‌های صعود‌کننده از لیگ‌یک فوتبال و فوتسال مشخص نیست. چیزی که مشخص است، زمان کوتاه برای تصمیم‌گیری است و باید تا مهرماه فدراسیون تکلیف لیگ‌های مختلف را مشخص کند؛ به‌ویژه که تیم ملی فوتسال بزرگ‌سالان در ماه‌های آینده رقابت‌های مهمی را در پیش دارد و به گفته فدراسیون اردو‌های تیم ملی نیز از مهر آغاز می‌شود.

اعلام‌آمادگی مشهدی‌ها برای فصل جدید
فاطمه شریف که فصل گذشته هدایت تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی را نیز برعهده داشت، درباره اقدام فدراسیون برای فصل جدید مسابقات گفت: لیگ برتر فوتسال امسال قطعا برگزار می‌شود، ولی احتمالا رفت و‌آمد‌ها کمتر خواهد شد. اصولی، رئیس هیئت فوتبال استان، برای حمایت از فوتسال بانوان قول مساعد دادند، اما مشروط است و باید منتظر اعلام فرمت جدید مسابقات باشیم تا بدانیم چه میزان بودجه نیاز است و باید به شکل شرکت کرد. پس از اینکه فصل گذشته به پایان رسید، جلسه‌ای برگزار شد و درباره حضور تیم مشهد در فصل بعدی نیز گفتگو شد. در همان جلسه اعلام‌آمادگی مطرح شد، ولی اینکه تیم در فصل جدید با حمایت و نام هیئت استان باشد یا سازمانی دیگر، مشخص نیست.
او درباره پیش بینی خود از زمان شروع لیگ اظهار کرد: احتمالا به‌زودی اعلام می‌شود. فدراسیون منتظر پایان لیگ‌یک است تا تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به لیگ برتر مشخص شود و سپس قرعه‌کشی لیگ برتر را انجام دهند. من احتمال می‌دهم این اتفاق در هفته‌های اول یا دوم مهرماه انجام شود و لیگ برتر بانوان نیز از آبان‌ماه استارت بخورد.

گردهمایی مسئولان بانوان شهرستان‌ها
نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال استان همچنین با اعلام برگزاری نشستی با حضور نواب رئیس بانوان هیئت شهرستان‌های خراسان رضوی تصریح کرد: این جلسه از صبح روز پنجشنبه در محل آمفی‌تئاتر هیئت فوتبال استان شروع می‌شود و تا عصر ادامه خواهد داشت. یکی از برنامه‌های رئیس هیئت استان در سال دوم ریاست خود توجه به فوتبال و فوتسال شهرستان‌هاست و پیرو این موضوع قرار است مسئولان بانوان شهرستان‌ها در این جلسه دور هم جمع شوند تا بیشتر در جریان برنامه‌های آ‌ن‌ها باشیم.
او ادامه داد: در این جلسه گزارش عملکرد بانوان شهرستان‌ها را دریافت و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود در این مناطق را شناسایی و ضعف‌وقوت‌ها را مشخص کنیم تا در برنامه‌های آتی از آن‌ها استفاده کنیم. برخی شهرستان‌ها در‌زمینه پرورش استعداد و بازیکن بسیار پیشرو هستند و ورزشکاران موفقی را معرفی کرده‌اند. یا شهرستان‌هایی مانند سبزوار در بحث داوری و تربیت داور عملکرد خوبی دارند و می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

برگزاری اولین مسابقات فوتبال بانوان در استان
شریف درباره تعیین‌تکلیف لیگ‌های استانی نیز گفت: قرار شد در اولین فرصت، چند بازی باقی‌مانده از لیگ فوتسال بانوان را برگزار کنیم. تنها یک بازی برگشت از نیمه‌نهایی و فینال برگزار نشده است و تلاش می‌کنیم این بازی‌ها را زودتر برگزار کنیم تا بتوانیم برای لیگ سال آینده تصمیم‌گیری کنیم. در فوتبال نیز قرار شد برای اولین‌بار مسابقات بانوان استان در رده سنی آزاد برگزار شود و تیم‌هایی از شهرستان‌ها در اولین دوره شرکت کنند.
اولین دوره فوتبال به‌صورت مجتمع برگزار می‌شود که دور رفت و‌برگشت درمجموع طی ۲ هفته پیگیری خواهد شد. سال گذشته فوتسال در آبان آغاز شد. نمی‌دانیم با توجه به شرایط خاص امسال چه زمانی می‌توانیم رقابت‌ها را آغاز کنیم؛ ولی مجوز برگزاری مسابقات استان صادر شده است و در بخش دختران نیز از همان پروتکل‌های تیم‌های پسران استفاده خواهیم کرد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.