کد خبر : 204379
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 12:40
-

/یادداشت/

تحلیل فنی آرژانتین – صربستان و پیش‌بینی اتفاقات بازی ایران و آرژانتین

تحلیل فنی آرژانتین – صربستان و پیش‌بینی اتفاقات بازی ایران و آرژانتین

تحلیل فنی دیدار تیم های ملی آرژانتین و صربستان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هکتور سئوتو در یادداشتی برای Fut5al به بررسی دیدار آرژانتین و صربستان پرداخته که در ادامه می خوانید. در این تحلیل فنی آمده است :«نه، اغراق نمی‌کنم. اگر بازی آرژانتین و صربستان را ندیده‌اید فرصت مهمی را از دسست داده‌اید. این بازی جذاب‌ترین مسابقه‌ای بود که در این تورنمنت برگزار شده است.

ترکیب ابتدایی دو تیم تقریباً قابل پیش‌بینی بود. آرژانتین با سیستم حمله ۳-۱ با استفاده از راس کاذب با آلان براندی و استفاده از شیوه‌ی دفاعی کامبیوس با پرس بالا و صربستان نیز با سیستم تهاجمی مشابه با استفاده از تومیچ درراس و یارگیری نفربه‌نفر با شدت بالا پا به زمین گذاشت.

پس از شروعی آرام، صربستان رفته‌رفته ابتکار عمل را در دست گرفت و با استفاده از حرکات لازراویچ و رامیچ برای آرژانتین خطر ایجاد کرد. اولین موقعیت گل را راکیچ خلق کرد. آرژانتین که شگفت‌زده شده بود و انتظاری دریافت چنین گلی را نداشت، به‌سرعت واکنش نشان داد. ازاین‌پس کفه ترازو کمی به سمت قهرمان جهان سنگین شد به ‌طوری ‌که حرکت بُرروتو منجر به یک صحنه تک به تک با دروازه‌بان شد (که البته هم ‌زمان شد با اولین بازبینی صحنه VAR او بازیکنی است که معمولاً هرگاه پا به توپ می‌شود ایجاد خطر می‌کند (چه در حمله گروهی، ضد حمله، شروع مجدد و …). این بازیکنی است که ایران حتماً باید برای بازی بعد به‌خوبی مراقبش باشد.

“حواستان به بُرروتو باشد. خیلی خطرناک است”. سپس، لازراویچ در یک حرکت ۱*۱ خطری مشابه را روی دروازه تیم آمریکای جنوبی خلق کرد. ناگهان کارت قرمز استوجوکوویچ  در یک درگیری با سارمینتو و بازبینی VAR مسجل شد. آرژانتین در شرایط ۴*۳  موفق به استفاده از عمق دفاع حریفش نشد ولی زمانی که صربستان انتظارش را نداشت با شوتی از بیرون محوطه ادلستین توپ با تیرک دروازه برخورد و پس از بازگشت وارد دروازه شد (۱-۱ مساوی). چند ثانیه بعد از شروع مجدد بازی، در جریان یک ضد حمله لازراویچ با چیپی زیبا توپ را وارد دروازه آرژانتین کرد (۲-۱ به نفع صربستان).

شروع بازی از وسط زمین و چند ثانیه بعد کلادینو از مدافع مستقیمش فرار و به سمت خط رفت (با یک حرکت ۱*۱) و با پاسی به آلان براندی دومین گل آرژانتین به ثمر رسید. سپس، آرژانتین از طریق یک توپ دزدی از مرکز زمین گل دیگری به ثمر رساند. واقعاً باورکردنی نبود، در کمتر از ۵ دقیقه ۵ گل، یک اخراج و دو کام بک دیدیم.

نیمه دوم نتیجه ۴-۲ به نفع آرژانتین شد. اگرچه صربستان با استفاده از سیستم ۳-۱ با راس کاذب برای جبران نتیجه تلاش کرد ولی توفیق چندانی پیدا نکرد. در دقایق آخر، هر دوتیم به مرز خستگی رسیده بودند و رمقی برای صربستان باقی نماند تا از پاورپلی استفاده کند. به همین دلیل ترجیح داد تا انرژی‌اش را برای بازی سرنوشت‌ساز بعد برای کسب مقام سوم گروه بگذارد.

بازی ایران و آرژانتین در شرایطی برگزار خواهد شد که هر دو تیم برای کسب جایگاه اول به جدال خواهند پرداخت. آرژانتین هنوز تمام توانش را نشان نداد. تیم آمریکای جنوبی پتانسیل بالایی در ضربات شروع مجدد دارد و ایران باید بسیار مراقب این حرکات باشد. ولی نماینده آسیایی ابزاری دارد که می‌تواند با آن با قهرمان جهان مبارزه کند: بهترین ضد حمله جهان. ایران توانایی خارق‌العاده‌ای برای ضد حمله در فضاهای کناری زمین دارد و این مهم‌ترین سلاح این تیم است.

مقابل دفاع کامبیوس از بالای آرژانتین، ایران در بازی عرضیش باید بسیار محتاط باشد و شاید به‌نوعی نباید خیلی در عرض زمین بازی کند. ارسال پاس‌های مستقیم برای جاوید و احمدعباسی برای عقب کشیدن دفاع آرژانتین. بهتر است راس‌های ایران خیلی به زمین خودی نیایند چرا که کارایی خود را تا حد زیادی از دست خواهند داد.

هرچند سیستم تهاجمی آرژانتین بسیار کاراست و قابلیت زیادی در برهم زدن نظم دفاعی حریفش دارد و ممکن است از همین ابزار در اشتباهات یارگیری‌های نفربه‌نفر ایران استفاده کند. قطعاً عقیده دارم که ایران توانایی دفاع با شدت بالایی دارد.

در پایان، باید اذعان کرد که غول آسیایی گنجی را دارد که بسیاری از کشورها از داشتنش محروم هستند: توانایی و قدرت انفرادی بالای بازیکنان، قابلیت پاس، دریبل و شوت عالی. بی شک به یکی از بهترین تقابل‌های فاز گروهی نزدیک می‌شویم.

 

هکتور سئوتو

مترجم: فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.