کد خبر : 144104
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 13:36
-

رنسانس فوتسال کانادا را کلید زده‌ایم/ شمسایی به عنوان اسطوره فوتسال به کانادا می‌آید/ اینکه بگویند یک ایرانی فوتسال ما را ساخت لذتبخش است

رنسانس فوتسال کانادا را کلید زده‌ایم/ شمسایی به عنوان اسطوره فوتسال به کانادا می‌آید/ اینکه بگویند یک ایرانی فوتسال ما را ساخت لذتبخش است

دکتر شهاب‌الدین سفالمنش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فوتسال ایران اظهار داشت: حقیقتا بعد از اتمام قراردادم با تیم‌ملی لبنان با دعوت مجدد کانادا به تورنتو آمدم و با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ گام اول معرفی فوتسال را با برگزاری اولین دوره مربیگری فوتسال برایشان برداشته بودم و بعد از رفتنم به

دکتر شهاب‌الدین سفالمنش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فوتسال ایران اظهار داشت: حقیقتا بعد از اتمام قراردادم با تیم‌ملی لبنان با دعوت مجدد کانادا به تورنتو آمدم و با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ گام اول معرفی فوتسال را با برگزاری اولین دوره مربیگری فوتسال برایشان برداشته بودم و بعد از رفتنم به تیم‌ملی لبنان این پروسه ناتمام مانده بود، بعد جام ملت‌های آسیا مجددا به کانادا دعوت شدم تا طرح توسعه فوتسال را مجددا پیگیری کنم.

وی با اشاره به انگیزه‌های فدراسیون فوتبال کانادا از پرداختن به فوتسال، ادامه داد: می‌دانید که جام‌جهانی۲۰۲۶ قرار است که به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود و لذا فیفا از کشورهای میزبان خواسته با بودجه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد به رشد مجموعه فوتبال خود توجه ویژه‌ای کنند که فوتسال و فوتبال ساحلی هم بخشی از فدراسیون فوتبال در ساختار است.

سفالمنش تاکید کرد: با توجه به تغییر مسئول کونکاکاف که اکنون رئیس فدراسیون فوتبال کانادا است دیدگاه نسبت به رشته هایی چون فوتسال و فوتبال ساحلی عوض شد تا در نهایت طرح من برای رشد و توسعه فوتسال این کشور پذیرفته شود.

وی اقدامات خود در ۶ماه حضورش در تورنتو را سخت و دشوار خواند و گفت: از مدتی که در کانادا هستم، به عنوان مجری این طرح مدام در حال انجام جلسات و برنامه‌ریزی‌های متنوع برای مربیان، داوران و بازیکنان شاغل در این لیگ نوپا هستیم که اگرچه زمان بر بود اما با برنامه‌ریزی بسیار خوب و کارگروههای متنوعی که تشکیل شد پلنی به مرحله اجرا رسید که واقعا بی‌نقص است.

مجری ایرانی طرح توسعه فوتسال کانادا افزود: با استان‌های مختلف و شهرهای بزرگ کانادا با وجود وسعت زیاد این کشور، حضورا جلساتی در خصوص استعدادیابی و آموزش برگزار کردیم و پلنی منطبق بر واقعیت‌های موجود در این کشور نوشتیم که با استقبال مسئولین این کشور روبرو شد.

وی گفت: باشگاه تورنتو یونایتد را به عنوان الگو انتخاب کردیم و شهر تورنتو را نیز به عنوان پایگاه اصلی فوتسال در نظرگرفتیم که با توجه به پهناوری کانادا آن را به سایر استانها و هفت تیم دیگر شروع‌کننده لیگ تعمیم بدیم.

سفالمنش هدف از بازی نمادین پیش از شروع لیگ کانادا را شناساندن فوتسال به علاقمندان این رشته در کشور کاناد عنوان کرد و یادآور شد: به این فکر می‌کردم که چطور این رشته را برای مردم جا بیندازیم تا به فکر رویدادی افتادیم که با توجه به تعداد بالای مهاجرین در کانادا بتواند جذاب باشد. فالکائو و شمسایی را پیشنهاد دادم که با توجه به تنوع جمعیتی و اینکه هر دو اسطوره هستند نه در غالب یک شو که در غالب سفیران فوتسال در دنیا بیایند و در دو گروه با هم رقابت کنند. یک شرکت ایرانی به نام الویانو را نیز اسپانسر کردیم که هزینه‌های زیاد این مراسم را متقبل شد اما متاسفانه ویزای شمسایی تا شروع برنامه ما نرسید.

وی با تاکید بر اینکه شمسایی قطعا به تورنتو خواهد آمد، ادامه داد: ما برای شناساندن فوتسال برنامه های متنوعی را پیش بینی کردیم که به محض رسیدن ویزای وحید که تمام کارهایش را هم در سفارت ترکیه انجام شده، از حضور این ستاره ایرانی فوتسال جهان به عنوان اسطوره فوتسال بهره خواهیم برد.

وی یادآور شد: به عنوان یک ایرانی خوشحالم که رشته‌ای که متعلق به خود ما با این حجم از استعداد وطنی است را در کانادا پایه‌گذاری کردم و می‌بالم که همچون بزرگانی چون علی تارقلی‌زاده که به عنوان یک ایرانی عهده‌دار فوتسال آسیا است توانسته‌ام در گوشه‌ای دیگر از جهان، اعتبار و توانایی فوتسال ایرانی را در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی نشان دهم. هاکی، بسکتبال و فوتبال بانوان به عنوان رشته‌های اصلی و اول این کشور محسوب می‌شوند اما قطعا سال‌های سال اینکه یک ایرانی فوتسال کانادا را راه‌اندازی کرده در تاریخ ورزش این کشور باقی خواهد ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.