کد خبر : 185993
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 20:48
-

دلایل جدایی مربی تیم ملی فوتسال و واکنش به پیشنهاد عجیب برزیل

دلایل جدایی مربی تیم ملی فوتسال و واکنش به پیشنهاد عجیب برزیل

رئیس کمیته فوتسال با بیان اینکه محمد هاشم زاده امکان همکاری همزمان در تیم ملی فوتسال و گیتی پسند را نداشت، گفت: تیم ملی از نبود هاشم زاده لطمه می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمد هاشم زاده مربی تیم ملی فوتسال بعد از چند سال کار در این تیم سرانجام به صورت رسمی قید همکاری با تیم ملی را به خاطر مشکلات شخصی زد و به پیشنهاد همکاری با باشگاه گیتی پسند پاسخ مثبت داد. داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال تاکید کرد که جدایی هاشم زاده بر خلاف میل باطنی اش بوده است و تیم ملی در نبود او لطمه می خورد.

پرهیزکار همچنین با بیان اینکه جانشین هاشم زاده در تیم ملی هنوز مشخص نشده است، به پیشنهاد عجیب برزیل برای انجام بازی تدارکاتی واکنش نشان داد.

ابتدا از بازی تدارکاتی با تیم ازبکستان شروع کنیم. آیا تیم ملی با بازیکنان اصلی به این کشور می رود؟

– داود پرهیزکار: در حال حاضر یک مقدار زود است که بگوییم کدام بازیکنان به ازبکستان می روند. باید شرایط باشگاه ها و همچنین برنامه های فنی تیم ملی را هم در نظر بگیریم. خدا را شکر که بازی با ازبکستان فراهم شد. این اتفاق جدیدی بود که تیم ملی فوتسال با تیم ملی فوتبال همزمان به یک کشور بروند و با یک تیم بازی کنند. این را به فال نیک می گیریم.

* آیا قرار بود تیم ملی ایران با تاجیکستان هم بازی کند؟

– قرار بود تیم ملی فوتبال بعد از ازبکستان به تاجیکستان برود. رایزنی کردیم که با تیم ملی فوتسال این کشور هم دیدار کنیم ولی این امر محقق نشد چون برگزاری چهار بازی در یک سفر شرایط را سخت می کرد. تاجیکستانی ها پیگیر بودند تا خودشان به تاشکند بیایند و در ازبکستان با هم بازی کنیم که به خاطر فشردگی بازیها امکان مصدومیت بازیکنان وجود داشت. بنابراین بازی با این تیم را کاملا منتفی کردیم.

* محمد هاشم زاده مربی تیم ملی فوتسال روز گذشته تایید کرد که از این تیم جدا شده و به باشگاه گیتی پسند می رود. علت جدایی هاشم زاده از تیم ملی چه بود؟

– بر هیچکس پوشیده نیست که هاشم زاده از نظر فنی و اخلاقی مهره ارزشمندی برای فوتسال ایران است. جدایی او بر خلاف میل باطنی ما بود. قلبا هاشم زاده را دوست دارم و می دانم تیم ملی از نبود او لطمه می خورد ولی شرایط مشخص بود. من هم به درخواست هاشم زاده برای جدایی احترام گذاشتم. او برای کار در گیتی پسند پیشنهاد داشت و گیتی هم تقریبا خودش یک تیم ملی است. با این حال همکاری همزمان هاشم زاده در باشگاه و تیم ملی به خاطر بخشنامه چند سال پیش غیر قانونی بود. هاشم زاده هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی انسان کاملی است و امیدوارم هر کجا که هست موفق باشد.

* هاشم زاده در مصاحبه روز گذشته اش عنوان کرده بود علت جدایی اش را باید از شما سئوال کرد. آیا بین شما و محمد هاشم زاده دلخوری وجود داشت؟

– خیر اصلا. ما با هم صحبت کردیم. به خاطر مطالبات نتوانستیم نظر هاشم زاده را تامین کنیم. او به دلیل مشکلات شخصی تصمیم گرفت که این راه را برود. مشکلی با هاشم زاده ندارم و همانطور که گفتم او از نظر اخلاقی هم بسیار انسان ارزشمندی است.

* قرار است چه کسی به جای هاشم زاده در تیم ملی انتخاب شود؟

– فعلا تصمیم گیری نشده است. باید اردوی تیم ملی تشکیل شود. احتمالا روز دوزادهم مهرماه و پیش از سفر به ازبکستان جلسه ای می گذاریم و در این زمینه تصمیم گیری می کنیم. زمان زیادی هم تا جام ملت ها باقی نمانده است و اگر قرار است کسی هم بیاید، باید از تیم ملی شناخت داشته باشد.

* این روزها بحث مکاتبه با تیم های ملی فوتسال آرژانتین و برزیل هم مطرح شده است. آیا امکان برگزاری بازی با این کشورها وجود دارد؟

– به هر حال مکاتبه بین کشورها برای برگزاری بازی تدارکاتی مرسوم است ولی هر مکاتبه ای به سفر و برگزاری بازی ختم نمی شود.

* سرمربی تیم ملی فوتسال درخواست داشت که ایران نباید فرصت بازی با این کشورها را از دست بدهد و مکاتبات تا انجام مسابقه با آنها در زمان مناسب ادامه یابد.

– برگزاری بازی با برزیل و آرژانتین در این شرایط ریسک است چون این کشورها خودشان آمار بالایی از ابتلا به کرونا دارند. برای ما هم عجیب است که در این شرایط درخواست بازی دارند. سلامتی از ورزش مهمتر است. بازیکنان تیم ملی برای کشورمان سرمایه هستند. اینکه صرف ارسال دعوتنامه و تحت هر شرایطی بخواهیم بازی کنیم، درست نیست. دعوتنامه وجود دارد ولی داریم روی آن کار می کنیم تا در فرصت مناسب بازی تدارکاتی انجام بدهیم. ان شاءالله بعد از قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها و کسب سهمیه جام جهانی، بحث کرونا هم کمرنگ می شود و بتوانیم برای بازی با تیم هایی چون برزیل و آرژانتین برنامه ریزی کنیم.

* چرا برزیل و آرژانتین در این مقطع زمانی با این وضعیتِ عجیب درخواست بازی داده اند؟

– برای من هم جای سئوال است. البته با آرژانتین از قبل مکاتبه کرده بودیم و اگر کرونا نبود، فروردین امسال بازی انجام شده بود. همه می دانند بازی با برزیل، آرژانتین، اسپانیا و پرتغال خوب است و به کار تیم ملی می آید تا در جام جهانی موفق باشیم ولی الان زمان سفر به این کشورها نیست چرا که کرونا همچنان ادامه دارد.

* سئوال پایانی مربوط به درخواست کویت برای برگزاری بازی تدارکاتی است. آیا تیم ملی قبل از جام ملت ها در کویت اردو می زند؟

– کویتی ها با بنده مذاکراتی داشتند که اگر امکانش هست قبل از شروع جام ملت ها ی آسیا در این کشور با تیم ملی کویت بازی کنیم ولی یکی از مباحث، مربوط به هزینه های سفر است. بحث دیگر این است که درخواست کویت برای بازی با ایران سه، چهار روز قبل از شروع جام ملت ها است در حالی که تیم ملی می خواهد بعد از بازی با کویت به ایران بیاید و دوباره به کویت سفر کند. اگر بشود بحث هزینه و زمان بازی را هماهنگ کنند فرصت خوبی برای تیم ملی است و از آن استفاده می کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.