کد خبر : 222185
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تیر 1401 - 17:16
-

عراقی زاده:دیدگاه مدیران گیتی‌پسند انجام مسئولیت اجتماعی است/ زیرساخت‌های لازم برای بخش خصوصی فراهم نیست

عراقی زاده:دیدگاه مدیران گیتی‌پسند انجام مسئولیت اجتماعی است/ زیرساخت‌های لازم برای بخش خصوصی فراهم نیست

قائم مقام باشگاه گیتی پسند اصفهان از تیمداری بخش خصوصی می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، محمد حسین عراقی زاده قائم مقام باشگاه گیتی پسند اصفهان در مورد شرایط تیمداری این باشگاه مصاحبه کرد:

چالش اصلی بخش خصوصی در ورزش چیست؟

حفظ و نگهداری حامی مالی در ورزش هنر است. سرمایه‌گذار در این شرایط سختی‌هایی را متحمل می‌شود، اما حفظ این سرمایه‌گذار برای بخش خصوصی سختی‌های دیگری را در پی دارد. در ایران تعداد انگشت‌شماری باشگاه خصوصی در ورزش ماندگار شده‌اند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گیتی‌پسند برای ماندن در ورزش این است که به هیچ وجه انحراف از بودجه مصوب نداریم. در سال ۱۴۰۱ رشته‌های فوتسال، والیبال و هندبال را به هیئت مدیره باشگاه پیشنهاد دادیم که هر کدام نتایج خوبی در سطح کشور گرفتند.

 

سرنوشت بازی‌های جام باشگاه‌های آسیایی فوتسال به کجا رسید؟

پس از کسب چهارمین قهرمانی فوتسال در سال ۱۴۰۰ به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا صعود کردیم. پس از تعطیلی دو ساله مسابقات به سبب شرایط کرونا، امارات را به عنوان میزبان امسال معرفی کردند. اواسط فروردین امارات انصراف داد. پس از رایزنی با علی تارقلی‌زاده به عنوان مسئول دپارتمان فوتسال آسیا و هماهنگی با مسئولان هندبال کشور اعلام آمادگی برای میزبانی کردیم. متأسفانه در کمیته کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم رأی بر برگزار نشدن مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا داده شد و مشکلی از بابت میزبانی نبود.

 

چه شد که فوتسال گیتی‌پسند الماس درخشان این باشگاه در کشور شد؟

فوتسال گیتی‌پسند برند پرافتخارترین باشگاه ایران را با ۴ دوره قهرمانی کشور، ۳دوره حضور در فینال مسابقات آسیایی، ۲ نایب قهرمانی و یک قهرمانی آسیا کسب کرده است. سال‌های ۹۰، ۹۱، ۹۵ و ۱۴۰۰ به مقام قهرمانی باشگاه‌های کشور رسید و از زمان تشکیل تیم فوتسال در سال ۸۹ هر سال با برنامه‌ریزی درست جز سکونشینان بوده است.

 

برنامه تیم فوتسال برای شروع فصل جدید چیست؟

تیم فوتسال از سوم خرداد فعالیت خود را شروع کرده و پس از یک هفته اردو در اردبیل به اصفهان برگشتیم تا برای اولین مسابقه در ۲۳ تیرماه آماده شویم.

با همه مشکلات بخش خصوصی چطور گیتی‌پسند همچنان در ورزش فعال است؟

تحت هیچ شرایطی باشگاه‌داری در ایران درآمدزا نیست و صرفاً می‌تواند برای برندسازی باشد. سرمایه‌داران زیادی هستند که به ورزش وارد نمی‌شوند، زیرا به حاشیه کشیده می‌شوند. اما دیدگاه مدیران گیتی‌پسند انجام مسئولیت اجتماعی است. اگر سرمایه‌گذار علاقه‌مند به این حوزه نباشد، یک ثانیه‌ای از حواشی آن فرار می‌کند. انتظار کمک از هیچ سازمانی نداریم و تنها امیدواریم سنگ‌اندازی نشود.

 

باشگاه گیتی‌پسند در بخش آموزش چه فعالیتی انجام می‌دهد؟

چهار رده پایه فوتسال از سن ۷ سال فعال بوده و یک ریال بابت آموزش دریافت نمی‌کنیم. همچنین آکادمی هندبال گیتی‌پسند در ورزشگاه شهید خرازی با ۲۰۰ نفر در حال فعالیت است. برای والیبال نیز برنامه‌ای برای تأسیس آکادمی در سال جاری مد نظر داریم. همچنین مدارس فوتسال باشگاه گیتی‌پسند در ۱۴ شهر از سراسر کشور نمایندگی داشته و به آموزش می‌پردازند.

 

سخن پایانی؟

زیرساخت‌های لازم برای بخش خصوصی فراهم نیست. چندین سال است که مراجعه می‌کنیم تا زمینی با کاربری ورزشی برای ما مهیا شود که حتی خرید و ساخت آن نیز با خودمان باشد. بزرگ‌ترین دغدغه ما نبود زیرساخت‌های لازم و اولیه‌ای مانند سالن تمرینی است. از مردم اصفهان برای تمام حمایت‌هایشان سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم چراغ ورزش اصفهان را در سه رشته تخصصی خودمان روشن نگه داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.